Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat raden jullie aan? (15 inch notebook)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers forum,

Ik volg een opleiding informatica en zit dus veel op m'n laptop.
Daarom zoek ik naar een nieuwe laptop waarmee ik 4 jaar vooruit kan (misschien nog wel langer als ik er een jaar langer over doe).

Ik was eigenlijk op zoek naar een 15 inch, Full HD laptop scherm met een haswell i7 processor, ssd en redelijke grafische kaart zodat ik ook nog een goed spel kan spelen.
Ook vind ik het wel belangrijk dat die een beetje makkelijk mee te nemen is, van die gamer notebooks gaan het dus niet worden.

Ik dacht zelf aan de nieuwe Macbook pro retina die waarschijnlijk binnenkort uitkomt volgens geruchten.(Niet zeker) deze voldoet aan al mijn eisen.
of aan de nieuwe dell xps 15.(Die 15 oktober verkocht gaat worden)

Hoeveel die kost maakt niet zoveel uit, aangezien ik al n tijdje gespaard heb.
Ik zou graag weten wat jullie me aanraden!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:52
Wat ga je precies doen met je laptop?
Ga je ook films bewerken? Want voor een opleiding informatica lijkt het me niet echt nodig om een i7 processor te hebben.
i5 denk ik dat dat meer dan voldoende zal zijn. Ook voor spellen.
Het geld wat je bespaard kun je steken in een laptop met een betere grafische kaart.
Mijn vrouw heeft enkele jaren geleden een XPS 15 aangeschaft (dan wel met een i7 omdat ze eigenwijs is) en die doet het nog prima met de huidige spellen op fullhd. GW2 en FFXIV:ARR doen het (dan niet op maximum) goed.

Wat wordt aangeraden voor je opleiding? Want als je met een Windows omgeving moet gaan werken, lijkt het me niet slim om te gaan voor een Mac, maar dat is mijn ervaring.

Naast de Macbook pro retina, welke laptops heb je zelf gevonden waar je voorkeur naar uit gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet echt een super goede laptop nodig voor mijn studie.(Huidige laptop voldoet ook aan de eisen)
Maar omdat ik er wel minimaal 4 jaar op ga werken en ik hem ook veel in mijn vrije tijd gebruik
wil ik wel een hele goede laptop.

ik wil dus een laptop waarmee ik voorbereid ben op de komende paar jaar, ik ben bereid hier redelijk wat voor uit te geven.

ik ben ook de asus zenbook tegen gekomen en samsung ativ book maar beiden hebben nog geen haswell versie en ik zou ook niet weten wanneer deze uitkomt.
Ik zoek dus echt een laptop waarmee ik alle kanten op kan.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ativ book 8 en er dan zelf een ssd in (laten) zetten. Lijkt me de beste optie als je veel uit kan geven. Heeft Ivy bridge quad core, goede gpu, mooi scherm en is niet al te zwaar.
Oa hier meer info Gezocht: snelle laptop ter vervanging van Elitebook hp8540w

Ook zit er een grote accu in.

[ Voor 5% gewijzigd door Jornv op 11-10-2013 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja de ativ book 8 is een mooie laptop en heb er ook al eerder naar gekeken, maar toch voor 1500 euro zonder ssd en haswell vind ik zonde..

Ik zoek een laptop die vergelijkbaar is met de nieuwe xps 15 of macbook pro haswell(als ik de geruchten lees.).

nieuwe xps 15
nieuws: Dell brengt XPS 11-hybride en XPS 15-laptop met hoge-resolutieschermen uit

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

14 inch: pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
15.6 inch: pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

[ Voor 11% gewijzigd door Chris Smoove op 11-10-2013 18:05 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Xps 15 zou ik nog even mee wachten, het vorige model was niet bepaald goed en het is nog maar de vraag wat deze generatie gaat brengen.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Waarom staar je je blind op haswell?
Cpu is miss 5 tot 10% sneller in sommige situaties (als in. Praktijk niet merkbaar)
Dat haswell betere accuduur geeft is niet perse waar, ligt aan een hoop factoren.

Ivy bridge kan nog prima mee

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:47:
Ja de ativ book 8 is een mooie laptop en heb er ook al eerder naar gekeken, maar toch voor 1500 euro zonder ssd en haswell vind ik zonde..

Ik zoek een laptop die vergelijkbaar is met de nieuwe xps 15 of macbook pro haswell(als ik de geruchten lees.).

nieuwe xps 15
nieuws: Dell brengt XPS 11-hybride en XPS 15-laptop met hoge-resolutieschermen uit
Het wordt misschien een beetje vervelend, maar toch zou ik als je een alternatief op Macbook Pro zoekt nog steeds de Ativ Book 8 aanraden. Accuduur is beter dan de huidige Haswell laptops die geen ULV cpu hebben, de koeling is bij middelmatig gebruik erg stil, en bij full load erg goed(geen throttling).Het scherm is uitstekend, en het toetsenbord is een genot om op te typen. De bouwkwaliteit is erg hoog en daarnaast is hij voor een laptop met deze specs erg dun.
Nee ik heb geen aandelen Samsung, ik ben er gewoon na de 4 maanden dat ik hem in bezit heb nog steeds erg over te spreken, en heb nog steeds geen alternatief voorbij zien komen.

Verwijderd

Hoe noemt de retine, niet de normale MBP. Ik zou inderdaad direct de samsung aanraden in plaats van de normale MBP. In vergelijking met de retina ligt het verhaal iets genuanceerder.

Overigens vind ik het vreemd dat je schijnbaar de rMBP overweegt, maar €1500 voor iets zonder een SSD dan weer niet te doen is. Die SSD kan je er zelf in zetten.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De rMBP biedt behalve zijn extreem hoge resolutie geen andere voordelen ten opzichte van de Book 8 imho. Op Windows laptop gebied zijn er gewoon geen volwaardige alternatieven; je kunt een laptop nemen met hoge resolutie, maar dan lever je in op iets anders zoals een low voltage CPU, slechte koeling, of brakke input devices. Als je per se een hoge resolutie ala Retina wilt, neem dan gewoon de rMBP. Als je genoegen neemt met 1920x1080 dan ben je met de Book 8 gewoon een paar honderd euro goedkoper uit.

[ Voor 15% gewijzigd door EddoH op 12-10-2013 16:29 ]

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 18:35
@EddoH: De rMBP is een halve kilo lichter dan de Ativ Book 8, en heeft 25% minder volume, een niet al te klein verschil wat betreft portabiliteit.

Niet echt een advies, maar ik heb zelf nog nooit 3 jaar met een computer gedaan. Niet dat ze dan kapot zijn, maar dan zijn alle echt alle onderdelen zo veel beter dat je wel weer een nieuwe wilt. Zeker als je een techie bent. Ik kan je dus aan raden om er vanuit te gaan dat je over 3 jaar een nieuwe wilt, en niet over 4 of 5.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Jefrey Lijffijt schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:08:
@EddoH: De rMBP is een halve kilo lichter dan de Ativ Book 8, en heeft 25% minder volume, een niet al te klein verschil wat betreft portabiliteit.
Soit, daar heb je wel gelijk in. De Ativ heeft dan weer een betere GPU en touchscreen, als we het dan toch over de verschillen hebben.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Lenovo y510p?
Ik heb zelf de MSI Ge60 2OC en over de prestaties ben ik zeer te spreken, maar dat ding maakt soms evenveel lawaai als een stofzuiger en de batterij is ook best slecht. Maar hij kan zeker nog wel lang mee... Een vriend van me heeft de Lenovo y510p en die is even snel maar vooral veel stiller :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Zowel de y510p en GE60 hebben zeer brakke accuduur, en zeer brakke koeling, en middelmatige kwaliteit in het algemeen. Dat zijn echt geen aanraders.

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik heb gister een Sony VAIO Fit multi-flip 15A (http://www.sony.nl/hub/nieuwe-vaio-fit?cpint=homeA) besteld omdat er nog tot maandag een actie is dat je 4 jaar reparatie service plan erbij krijgt. Ik heb hem zo geconfigureerd:

15,5" LED, 2880x1620
Intel® Core™ i7-4500U 1,8 GHz
16 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
1 TB Serieel ATA (5400 rpm) + 16 GB SSD
NVIDIA® GeForce® GT 735M 2 GB
Windows 8 Pro
Meegeleverde digitale stylus

Je hebt ook de optie op een 128GB, 256GB of 512GB SSD (zonder HDD). Maar aangezien ik 512GB net te weinig en te duur vind (ik werk veel met grote bestanden), heb ik voor de 16GB SSD voor Windows en 1TB HDD voor de rest gekozen.
Ik had nog gegoogled naar een Sony kortingvoucher en ik had er een gevonden van 8% korting ;) Uiteindelijk kwam ik dus onder de €1.500 uit :D Goede optie?

[ Voor 15% gewijzigd door deuxani op 13-10-2013 13:02 ]

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:58
Ik heb bijna dezelfde configuratie besteld! Alleen heb ik i.p.v. de 1TB HDD de 512 GB SSD gekozen.
Je hebt ook de optie op een 128GB, 256GB of 512GB SSD (zonder HDD). Maar aangezien ik 512GB net te weinig en te duur vind (ik werk veel met grote bestanden), heb ik voor de 16GB SSD voor Windows en 1TB HDD voor de rest gekozen.
Op de site van Sony (bij het configureren) staat dat de 16GB SSD alleen een cache is en niet gebruikt kan worden voor het opslaan van bestanden dus Windows zal waarschijnlijk gewoon op het 1 TB deel staan.

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:58
De actie voor gratis (nou ja bijna gratis, kost 0,01 cent) 4 jaar reparatie service plan is verlengd tot 21 oktober voor de Sony Vaio Fit multi-flip modellen!
Pagina: 1