Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een nieuwe android te kopen (aan het oriënteren)
Mijn oude telefoon heeft te weinig geheugen voor de huidige apps (ROM).

Ik loop tegen een paar vragen op als het over (ROM/RAM) geheugen gaat.
CardSlot: Das duidelijk (sdkaartje erin en pompen maar...)

De vragen zitten hem in het interne geheugen. En wel in het ROM en RAM

Wat is het gevolg van weinig RAM geheugen?
Wat is momenteel en (waarschijnlijk) in de komende 3 jaar voldoende ROM en RAM voor een smartphone?

Elk advies is welkom!
gebruikte apps: Facebook, whatsapp, weer, ect.

Verwijderd

Afhankelijk van je gebruik natuurlijk, maar ik zou toch minstens voor 1gb RAM en 4Gb ROM (da's namelijk altijd uit te breiden met een SD kaartje) gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:47:
Afhankelijk van je gebruik natuurlijk, maar ik zou toch minstens voor 1gb RAM en 4Gb ROM (da's namelijk altijd uit te breiden met een SD kaartje) gaan.
Tot op bepaalde hoogte. niet alle apps mogen naar het SD kaartje geschreven worden. Wat is het gevolg van <1 gb RAM?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:38:
[...]

Tot op bepaalde hoogte. niet alle apps mogen naar het SD kaartje geschreven worden. Wat is het gevolg van <1 gb RAM?
Een veel trager systeem, de apps worden tegenwoordig steeds zwaarder omdat ze meer kunnen, ik zou zelfs zeggen dat voor 3 jaar je het beste voor een quad-core met 2Gb ram zou kunnen gaan, om het veilig te spelen.

En minder dan 1Gb RAM valt mee, maar fijn is het niet met Android (en tegenwoordig ook steeds minder bij iOS) ik ken mensen met telefoons die 512mb RAM hebben of iets meer en dat is op sommige punten ellende, alles werkt maar echt snel gaat dat niet.