Intel i7 CPU met ATi Grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Een vraagje waar ik zo geen antwoord op kan vinden, ik wil een nieuwe (game) PC samenstellen waarin ik het liefst een Intel i7-4770 en een ATi (bv de 290x) grafische kaart plaats.

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel;

Sinds de Intel i7-4770 over een Intel® HD Graphics 4600 Chip beschikt schakeld de grafische kaart zichzelf dan uit (gaat in een lagere stand draaien) bij simpel desktop werk en als de PC idle is of blijft de grafische kaart altijd de primaire kaart en dus altijd veel meeer stroom verbruiken en veel meer herrie maken.?

En als dit nou niet mogelijk is met Intel en ATi is dan misschien wel mogelijk met Intel en nVidia of AMD en ATi.?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
Huidige (AMD) kaarten verbruiken zo goed als niks in idle (met 1 scherm aangesloten).
http://www.techpowerup.co...SI/GTX_660_Gaming/24.html

De 290X is er nog niet, maar aangezien het een nieuwe generatie is verwacht ik dat hij minder gaat gebruiken dan de oude topkaart, de 7970.

Een goede kaart draait in idle met heel lage fanspeed, die zul je 'niet' horen.

PS: ati bestaat niet meer.

[ Voor 38% gewijzigd door mitsumark op 11-10-2013 17:02 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
De dedicated GPU blijft dan draaien aangezien je niet je IGP en dedicated GPU tegelijk je scherm kan laten aansturen. Dus als je dedicated GPU is aangesloten aan je scherm kun je moeilijk switchen naar je IGP zonder je kabels te switchen (en in je bios een aanpassing doen) ;).

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
O, oke ik dacht dat er daadwerkelijk geswitched werd tussen de twee GPU's maar dat zou inderdaad raar zijn ivm de daadwerkelijke aansluiting van de kabels, dom dan ik daar niet zelf aan gedacht had.

btw,
Sorry voor de vertragde reactie
8)7