Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boete wel of niet geldig?

Pagina: 1
Acties:

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 15:29
Hoi Tweakers,

Ik heb een tijdje terug een boete gehad voor te hard rijden. Oke, dat gebeurt mij wel eens zoals iedereen, dat is ook het punt niet.

Echter, er staat op de boete een fout.
De overtreding is gemaakt op de N57 bij de Serooskerseweg bij hectometerpaal 5.3 Maar, de serooskerseweg heeft helemaal geen hectometerpaal 5.3, deze paal staat een heel stuk verderop op de N57, richting Rotterdam.

Dus een administratieve fout lijkt mij. Kan ik hier bezwaar op aandienen en zeggen dat er een administratieve fout is gemaakt, of maak ik geen kans van slagen om de boete ongedaan te krijgen?

Nogmaals, het hardrijden zal ik wel hebben gedaan en heb ik ook vrede mee, maar dan moet de info die op de boete staat wel kloppen toch!

Dennis

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DennisM6 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:48:
Nogmaals, het hardrijden zal ik wel hebben gedaan en heb ik ook vrede mee, maar dan moet de info die op de boete staat wel kloppen toch!
Gewoon betalen dus.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zou het wel proberen, 1 foutje kan wijzen op meer fouten ;)

Last.fm | Code Talks

• DVDL
Aan dit soort antwoorden heb ik veel! Dankjewel man

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Geloof dat je ze eerst er op moet wijzen via een bezwaarschrift, ze moeten één kans hebben het te herstellen, is het dan weer niet goed dan kun je 't voor laten komen en zal de rechter er waarschijnlijk gehakt van maken.

Althans zo ging het bij m'n broer laatst hoewel dat een geintje van 400 euro ofzo was en de datum verkeerd was en niet goed hersteld.

Als ik 'm zie zal ik het eens vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 11-10-2013 13:52 ]

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 01:17
Ik zou bezwaar maken. Niet gewoon betalen dus zoals MrAcid zegt. Mogelijk schelden ze de boete kwijt, mogelijk niet. De informatie dient kloppend te zijn.

Sowieso schrijf je zo!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Tja, wees een vent en neem je verantwoordelijkheid. Je kiest ervoor om te hard te rijden, doe ik ook weleens, en dit keer kwam je er niet mee weg. Balen en gewoon betalen. :)

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:32
nadroJ schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:52:
Ik zou bezwaar maken. Niet gewoon betalen dus zoals MrAcid zegt. Mogelijk schelden ze de boete kwijt, mogelijk niet. De informatie dient kloppend te zijn.
Je moet eerst betalen en dan pas bezwaar indienen ;). Wel goede info geven a.u.b.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 12:33
Inderdaad, bezwaarschrift schrijven! Voor hetzelfde geld ben je die dag helemaal niet geweest. Of heb je je keurig aan de snelheid gehouden. Het is zelfs mogelijk dat de boete hoger uitvalt, omdat bij HM 5.3 een lagere max snelheid geldt.

• DVDL
Mijn vraag is dus eigenlijk ook: Staat er in de wet dat alle gegevens kloppend moeten zijn, of slechts de naam van de weg in dit geval? Denk dat er wel antwoord op is, maar kan even niets vinden hier over.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DennisM6 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Aan dit soort antwoorden heb ik veel! Dankjewel man
Graag gedaan.

Onzinnige vraag in mijn ogen. Je hebt daar gereden + je hebt te hard gereden = betalen. Niet gaan lopen mekkeren over vormfouten, onjuiste informatie, niet geijkte apparatuur, etc.

• DVDL
Cornelison schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:53:
Inderdaad, bezwaarschrift schrijven! Voor hetzelfde geld ben je die dag helemaal niet geweest. Of heb je je keurig aan de snelheid gehouden. Het is zelfs mogelijk dat de boete hoger uitvalt, omdat bij HM 5.3 een lagere max snelheid geldt.
Een boete mag toch niet herzien worden in het nadeel van de bestuurder? Dus als je voor 10 te hard bent geflitst bij een 80 weg, je er maar 50 mocht en ze er even 40 te hard van maken?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:01
DennisM6 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:48:
Nogmaals, het hardrijden zal ik wel hebben gedaan en heb ik ook vrede mee,
Als je er vrede mee hebt, had je de boete betaald en geen topic aangemaakt. Dus je er geen vrede mee.
maar dan moet de info die op de boete staat wel kloppen toch!
Als de boete niet klopt, dan kun je er onderuit proberen te komen. Maar je kunt als je notoir hardrijder bent ook eens afvragen waarom je telkens boetes krijgt ipv excuses verzinnen om eronder uit te komen.

• DVDL
Robkazoe schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:54:
[...]
Als je er vrede mee hebt, had je de boete betaald en geen topic aangemaakt. Dus je er geen vrede mee.

[...]

Als de boete niet klopt, dan kun je er onderuit proberen te komen. Maar je kunt als je notoir hardrijder bent ook eens afvragen waarom je telkens boetes krijgt ipv excuses verzinnen om eronder uit te komen.
Ik ben geen standaard ''te-hard-rijder'', vooral niet op die wegen waar ik altijd 80 + 5 kilometer rijd, zodat je prima 80 op de GPS aanhoud. Ik rijd nooit met opzet te hard, kost veel te veel en je wint er in NL niks mee op korte afstanden, dus wat kort door de bocht verhaal van jou.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Foutjes in een bekeuring maken tegenwoordig volgens mij niet meer uit. Vroeger werden ook vaak zware criminelen vrijgesproken door vormfouten, maar tegenwoordig wordt daar niet meer naar gekeken als het verder niet uitmaakt voor het vergrijp. Dus zelfs als de straatnaam of de kleur van je auto verkeerd zou zijn op je bon dan moet je nog steeds betalen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 19:18
Ik snap niet dat je deze vraag hier stelt, er is toch een flitspaal forum (hoe heet ie ook alweer?) waar 1) experts zitten en 2) men een minder hoge morele standaard heeft. :P

Nuttige bijdrage: wat heb je zelf gevonden online?

[ Voor 14% gewijzigd door rvtk op 11-10-2013 13:59 ]

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 01:17
Appleman schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:53:
[...]

Je moet eerst betalen en dan pas bezwaar indienen ;). Wel goede info geven a.u.b.
Hoe kom je daar nou weer bij. Je kan gewoon direct een bezwaarschrift indienen hoor. Je hoeft echt niet eerst te betalen.

Sowieso schrijf je zo!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
MrAcid schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:54:
[...]

Graag gedaan.

Onzinnige vraag in mijn ogen. Je hebt daar gereden + je hebt te hard gereden = betalen. Niet gaan lopen mekkeren over vormfouten, onjuiste informatie, niet geijkte apparatuur, etc.
Ah, dus jij hebt vertrouwen in een controleur die nog te lomp is dat hij een hmp goed opschrijft? Zo'n man kan niet flitsen met verkeerd opgestelde apparatuur, of even vergeten om te checken of de ijking (die er met een reden op zit) niet verlopen is? Daar was deze superman dan wel secuur genoeg voor?

IMHO is zeker bij dit soort geautomatiseerde boetes, zorgvuldigheid van belang.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 11-10-2013 14:01 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Henk schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:59:
[...]

Ah, dus jij hebt vertrouwen in een controleur die nog te lomp is dat hij een hmp goed opschrijft? Zo'n man kan niet flitsen met verkeerd opgestelde apparatuur, of even vergeten om te checken of de ijking (die er met een reden op zit) niet verlopen is? Daar was deze superman dan wel secuur genoeg voor?

IMHO is zeker bij dit soort geautomatiseerde boetes, zorgvuldigheid van belang.
Exact, imho is het de plicht van de burger om de overheid alert en zorgvuldig te houden, als ze de plaats waar ze flitsen/controleren al niet goed kunnen vaststellen, hoe moet ik dan geloven dat ze mijn snelheid wel correct gemeten hebben?

Nee, laat je maar als een mak lam naar de slachtbank leiden, whats next dat ze ook in je snelheid een foutje maken? dat had m'n broer dus ook, oom agent had buiten 2 keer de verkeerde datum ook een snelheid waar genomen die op z'n zachtst gezegd nogal lastig te halen is in mijn broer zijn auto op dat punt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

nadroJ schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:57:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij. Je kan gewoon direct een bezwaarschrift indienen hoor. Je hoeft echt niet eerst te betalen.
inderdaad.

http://www.rechtspraak.nl...-tegen-verkeersboete.aspx

echter

Bij een mulder zaak zal de officier iets beslissen. Als je het daar niet mee eens bent en Wil je dat de rechter er iets over zegt zul je een borg stelling (= bedrag boete) moeten betalen voordat je je beroep in gaat.

Dus zo snel mogelijk bezwaar indienen. Maar de betaling niet laten verlopen, verhoging komen vanzelf en daar kun je veel moeilijker tegen protesteren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• chime
  • Laatst online: 19-11 23:36
Volgens mij kan een pv nog altijd achteraf gecorrigeerd worden ... dus het lijkt me toch wel een verloren strijd te worden.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 12:49
Je kan dit soort dingen beter op http://www.flitsservice.nl/ vragen.

Maar ik zou gewoon betalen, zo erg is het ook niet.

Ik rij vrijwel altijd te hard en mijn laatste bekeuring was 3 jaar geleden.
Deel de bekeuring door het aantal km's en het is heel weinig 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door xares op 11-10-2013 14:54 ]

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 14:46
xares schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:52:
Je kan dit soort dingen beter op http://www.flitsservice.nl/ vragen.

Maar ik zou gewoon betalen, zo erg is het ook niet.

Ik rij vrijwel altijd te hard en mijn laatste bekeuring was 3 jaar geleden.
Deel de bekeuring door het aantal km's en het is heel weinig 8)7
Maar neem dan in het verantwoorden van je eigen gedrag ook mee hoeveel tijdwinst je er nu eigenlijk mee behaald hebt natuurlijk. ;)

Verder rijdt waarschijnlijk iedereen wel eens te hard, maar er is natuurlijk niet echt een goede manier om het te verantwoorden (tenzij je 1000km rijdt of je minuten je goud waard zijn).

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
PatrickH89 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

Maar neem dan in het verantwoorden van je eigen gedrag ook mee hoeveel tijdwinst je er nu eigenlijk mee behaald hebt natuurlijk. ;)

Verder rijdt waarschijnlijk iedereen wel eens te hard, maar er is natuurlijk niet echt een goede manier om het te verantwoorden (tenzij je 1000km rijdt of je minuten je goud waard zijn).
Niet mee eens. Hoewel er graag dingen als 'milieu' geroepen worden, zou je je als wegbeheerder/regelgever toch eens achter de oren moeten krabben op het moment dat een grote groep automobilisten stelselmatig te hard rijdt op een traject. Met name met de 80km/u zones rond de grote steden is gebleken dat een lagere Vmax helemaal niet beter werkt voor het milieu, daarom is het nu ook weer teruggeschroefd naar de 100km/u op bijvoorbeeld de A13 bij Rotterdam, waardoor de doorstroming nogal verbeterd is en er aanzienlijk minder files staan.

Verder is het denk ik algemeen bekend dat de meeste controles nou niet bepaald op risicotrajecten staan, maar op trajecten waar je makkelijk net even iets te hard rijdt. Tel daarbij op dat er heel wat succesvolle bezwaarschriftjes zijn m.b.t. verkeerd afgestelde of ongeijkte apparatuur, en je snapt waarom deze jongen bij elke boete aan het WOB'en slaat.

Ik ben trouwens een bestuurder die eigenlijk nooit te hard rijdt, door een redelijk zware auto met automaat, stoffen kap en cruisecontrol vind ik dat allemaal niet zo nodig, maar dat wil niet zeggen dat ik niet ontzettend giftig kan worden om de NL graaipraktijken ;)

Verwijderd

Henk schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

Niet mee eens. Hoewel er graag dingen als 'milieu' geroepen worden, zou je je als wegbeheerder/regelgever toch eens achter de oren moeten krabben op het moment dat een grote groep automobilisten stelselmatig te hard rijdt op een traject. Met name met de 80km/u zones rond de grote steden is gebleken dat een lagere Vmax helemaal niet beter werkt voor het milieu, daarom is het nu ook weer teruggeschroefd naar de 100km/u op bijvoorbeeld de A13 bij Rotterdam, waardoor de doorstroming nogal verbeterd is en er aanzienlijk minder files staan
.

Verder is het denk ik algemeen bekend dat de meeste controles nou niet bepaald op risicotrajecten staan, maar op trajecten waar je makkelijk net even iets te hard rijdt. Tel daarbij op dat er heel wat succesvolle bezwaarschriftjes zijn m.b.t. verkeerd afgestelde of ongeijkte apparatuur, en je snapt waarom deze jongen bij elke boete aan het WOB'en slaat.

Ik ben trouwens een bestuurder die eigenlijk nooit te hard rijdt, door een redelijk zware auto met automaat, stoffen kap en cruisecontrol vind ik dat allemaal niet zo nodig, maar dat wil niet zeggen dat ik niet ontzettend giftig kan worden om de NL graaipraktijken ;)
Dat klopt helemaal, sinds de invoering van 80 naar 100 is het verkeersdoorvoer merkbaar stabieler als met enkel 80.
nu rijden er echter nog steeds genoeg mensen net onder de 100 grens ( 90 ) maar is het verschil tov 100 naar 60/70 merkbaar minder.
heeft ook te maken met traject controle die daar staat dat ze 10 kmh minder rijden.

wel ben ik van mening dat wij op dat knooppunt een verschil van dag en nacht zullen beleven als de A4 doorgetrokken gaat worden.
A4-Zuid was het volgens mij. dan hoef je ook niet meer over de A13 rotterdam te tuffen wat veel op en afritten kent op een kort traject.

dit zijn de plannen die ook deels ten uitvoer zijn gebracht. wel te laat maar beter als nooit.
als ze de A4 eindelijk doortrekken hoef je ook niet meer van A4 langs Schiedam (A20) naar de 1 baans en super gevaarlijk toerit naar de A13 om vervolgens weer op de A4 terug te komen als je richting Den-Haag/Amsterdam moet.

kijk op google maps en je ziet dat de plek wat voor de A4 bedoeld is nog steeds open staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.rijkswaterstaat.nl/images/2%20alternatieven_tcm174-273731.jpg

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 20:21
-

[ Voor 100% gewijzigd door Cyleo op 12-10-2013 16:35 . Reden: Verkeerde account ingelogd :X ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
De OvJ kan het ten laste gelegde nog aanpassen inderdaad (bron: art. 313 SV). Bovendien heeft bezwaar geen opschortende werken; je moet dus betalen voordat je in bezwaar gaat in beginsel.

Nu heb je echter 6 weken de tijd om te betalen, en de kans is groot dat je bezwaarschrift eerder in behandeling wordt genomen. Gezien het feit dat de OvJ de fout nog kan aanpassen, denk ik niet dat het bezwaarschrift nut gaat hebben. Ik zou de boete dan ook gewoon gaan betalen.
Pagina: 1