linksys router en switch.

Pagina: 1
Acties:

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04
hoi.

ik heb ergens een nieuwe wg54g2 router aangesloten. omdat het een schoolgebouw is staat de modem zelf onder en in het lokaal zelf hebben we een netwerk hub/switch. daar heb ik de router op aangesloten . de router werkt prima bereik is goed en alles werkt zoals het moet . het enige probleem is dat de verbinding naar het internet van ziggo zelf gewoon niet wil werken. dus router zit wel op het netwerk maar kan er dus niet mee op het internet .. iemand een idee?

bij voorbaat dank

hmm

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Router aangesloten als access point? (ethernetkabel in LAN, DHCP uit)

Zo nee: Hoe wel?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:58
Je hebt waarschijnlijk een router achter een router staan.
Tenminste, ik neem aan dat de switch al achter een router staat en als je daar weer een router inplugt, dan is het dubbelop en dat gaat vaak niet goed.

Je moet in de Linksys configureren als simpele wireless access point, dus zonder router functie en zonder dhcp.

Edit: Ik neem aan dat je de WAG54G2 bedoelt?

Niet helemaal hetzelfde model, maar misschien werkt dit:
http://www.wikihow.com/Co...54G-to-Be-an-Access-Point
http://www.skyprod.net/pu...t%20up%20wrt54g.ap.v2.pdf

Helaas vind ik geen documentatie van de web interface, dus ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is op dit model. Hij is ook niet ondersteund door DDWRT.

[ Voor 39% gewijzigd door Ploink op 11-10-2013 14:45 ]

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04
ja die bedoel ik idd . en heb em idd vergeten te proberen als access point en nu ik trug denk heb ik ook de kabel in de wan poort van de router zitten dus dat moet ik ff omzetten . ja heb er meer aangesloten en normaal gaat het allemaal via de wan rechtreeks naar de modem dus . gewoonte dat ik em in de wan poort gestoken heb . ja ik ga er van uit dat het dan opgelost is ..

tnx

hmm

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:58
Heb je de DHCP server van de WAG54G2 wel UIT gezet?
Als je dat niet doet dan installeer je dus een tweede dhcp server en kun je chaos op het hele netwerk veroorzaken!

Zet de DHCP server uit en configureer een geschikt vast IP voor de router voordat je een LAN poortje in het netwerk plugt.

Het is niet voor niets dat systeembeheerders roodgloeiend worden als ze zien dat je eigenhandig zoiets gaat aansluiten op hun netwerk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ploink op 11-10-2013 16:48 ]