Laptop herkent koptelefoon aansluitingen niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 14.319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384590

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een probleem wat heel erg lijkt op alle andere problemen maar het toch niet is.

Ik heb een laptop voorzien van een schone windows 7 installatie. Dit ging (natuurlijk) zonder problemen.
Alles werkt naar behoren en zoals ik wil op 1 ding na.

Het geluid.

Ingebouwde speakers werken prima.

Aan de voorkant zit een dubbele koptelefoon aansluiting en een mic. aansluiting.
Wanneer je een plug zou insteken zou het geluid moeten overschakelen van de speakers naar de koptelefoon/speakers. Dit gebeurt dus niet.

Heb heel internet afgespeurd naar oplossingen en instellingen.

Ik zie dat de laptop wel degelijk de twee aansluitingen ziet maar ik kan ze niet aanklikken (activeren)

Ik heb IDT audio driver gedownload en ook hij detecteert ze als aanwezig maar kan ze nog steeds niet activeren.

Ik snap er helemaal niets meer van.

Het is een HP HDX 16 met windows 7 64bit

Hopelijk weet een van jullie hoe ik dit ga oplossen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-01 17:07

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

rechts onderin zit het geluid icoontje, rechtermuisknop> Playback devices (afspeel aparaten) > hier staat als goed is je koptelefoon aansluiting, rechtermuisklik hierop en vervolgens klik je op instellen als standaard afspeel aparaat.

Hierna zou hij het wel moeten doen. (om weer je speakers te gebruiken moet je wel weer je speakers al standaard instellen.

Hoop dat het werkt!

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027499

Ik heb hetzelfde probleem, alleen staat bij mij dat de koptelefoon helemaal niet aangesloten is
Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je hebt alle relevante drivers van de hp site wel geinstalleerd?

Ik heb zelf 2 hdx18 van win7, win8 en win10 voorzien, maar je hebt wel echt de hp site daarbij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 1027499 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:30:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen staat bij mij dat de koptelefoon helemaal niet aangesloten is
Weet iemand hier meer van?
Oude }:O }:O graag in de sloot laten...

Als je vraag geen eigen topic waard is, is het zeker geen schop van een 5 jaar oud topic waard :o

Je geeft totaal geen informatie over de hard- en software die je gebruikt, dus met de beste wil in de wereld kan niemand je zo helpen. Dit topic sluit ik in ieder geval.

Zet eerst voor jezelf op een rijtje welke apparatuur je hebt en zoek dan gericht daarop. Vind je niets? Of helpt datgene wat je vindt niet? Dan mag je rustig een eigen topic openen, maar maak dan gebruik van de Quickstart en geef op z'n minst aan welke hard- en software je gebruikt, wat je zelf opgezocht en uitgeprobeerd hebt, wat er toen gebeurde en waar je exact vastloopt. Puur door dat op een rij te zetten helpt vaak met het probleem oplossen en als het toch niet lukt hebben wij de informatie die nodig is om je situatie te begrijpen en misschien een oplossing te bieden.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.