Toon posts:

Nieuwe game pc. Budget: 700~ (help een noobje in nood)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al eeuwen op me laptopje aan het gamen. En omdat mijn laptopje van ellende bijna uit elkaar valt..
Heb ik besloten om computer te kopen/bouwen. Maar omdat ik er weinig verstand van heb wilde ik jullie graag om advies vragen ;)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen. Ik speel al een tijdje League of Legends en zou fijn zijn als ik dat met 60fps kan spelen.
Voor de rest Photoshop ik een beetje, en wil ik in de toekomst misschien wel streamen/filmpjes maken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van rond de 700 euro. Mag iets meer zijn als dat nodig is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een beeldscherm en muis en toetsenbord. Het gaat mij voornamelijk om de kast met inhoud.

Wees specifiek en noem merk en model
Maakt mij niet uit zolang het maar duurzaam is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve een beeldscherm/toetsenbord en muis.
Uiterlijk vindt ik niet heel interessant als het maar goed materiaal is :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag meerdere dingen tegelijk kunnen doen op me pc zonder dat me pc slomer wordt.(Facebooke,teamspeak,photoshop,fraps,game etc)
Zou fijn zijn dat ik een tijdje vooruit kan met de pc en de games van aankomend jaar in ieder geval met normale graphics kan spelen en "lagg-loos" :*)

P.S. is het ook een aanrader om een complete gamepc bij een bedrijf te kopen? of raden jullie losse onderdelen aan?

Alvast Bedankt,

Al het advies is welkom.

Davy.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 13:09 . Reden: Opzoek naar gamepc en advies ]

Verwijderd

ga voor:
Msi 7970 ( gratis 3 high end games)
I5 3570
ASROCK b75 pro 3
8 gb vengeance ddr3 1600 mhz
2tb hdd
600w 80 plus psu

Is precies 700 euro. Veel beter krijg je niet denk ik. En overclocken doe je toch niet

Kan op het moment geen lijstje maken. Sorry

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Een complete game pc bij een bedrijf kopen is over het algemeen geen aanrader vanuit deze community :) Enkele redenen hiervoor:

- te hoge prijs voor wat je krijgt (zowel prijs-kwaliteit als prijs-performance)
- niet gespecificeerde onderdelen zijn 'eng' (moederbord en voeding zijn wel eens subpar)

Wat voor scherm heb je nu? 1080p Full HD gewoon? Heb je windows nodig, zo ja zit je nog in onderwijs/studie?

De eerste suggestie is zeker geen slechte, voeding wellicht overdreven en niet voldoende voor een latere tweede grafische kaart, dus ik zou voor een ~450-550W gaan gewoon, voor 1080p zou ik ook nog een 7950 (met dezelfde 3 games aanbieding) overwegen ipv de 7970, scheelt toch wat geld, kan je ook windows meenemen en als je dat liever hebt assemblage door een goeie webshop (al kan je dat waarschijnlijk zelf ook perfect, voldoende youtube voorbeelden die je stap voor stap begeleiden!).

Verwijderd

Ik ben zn buurjongen. Ben aan het werk dus dee het wat haasting. Het prijsverschil tussen de 7950 en 7970 is zo klijn dat je beter de 7970 kunt doen. Voeding is indd wat aan de veilige kant.

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:40

hidde212

Free your mind...

...and your ass will follow

Verwijderd

Topicstarter
@BradKing,

Mijn beeldscherm is 21"inch is al aantal jaar oud dun schermpje, niet zoveel mis mee volgens mij. Windows kan ik ook wel downloaden toch, of is dat niet verstandig.

Ohja..
1. Ik heb windows 8 gezien bij veel mensen maar is het ook beter dan 7?
Want ik vind het er niet echt chill uitzien enzo.
2. Ik heb een draadloze internetconnectie. Hoe kan het dat mijn ping ene moment hoger is dan het andere terwijl ik zelf niks doe?

Al heel erg bedankt voor de reacties

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 10:26

Barrycade

Through the...

Tuurlijk kan je Windows downloaden. Naast dat het helemaal niet erg is om met gestolen software te werken. Is het is toch helemaal niet erg dat je PayPal/CreditCard gegevens bij een aardige Rus / Oostblokker terechtkomen? Want die kan daar dan mooie spullen van aanschaffen voor zijn liefje. 8)7

Of je helpt ze mee om een botnet op te bouwen. Ook altijd spannend om te kijken of die politie auto die voor je deur stopt voor in beslagname van je PC komt. |:(

Ik weet niet of je student bent, maar er zijn via scholen legale versies van software aan te schaffen voor een appel en een ei.

Dat je ping wegzakt is omdat je buurman zijn Wifi vol trekt, of dat je moeder/buurman zijn magnetron maaltijd aan het opwarmen is. Dus door verstoringen van de ether door omliggende netwerken of bv magnetrons die voor verstoring zorgen. Zou als het mogelijk was wel bedraad gaan gamen. Wifi is zoals je gemerkt hebt te instabiel.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36

Thomg

Aww yiss

Barrycade schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:28:
Tuurlijk kan je Windows downloaden. Naast dat het helemaal niet erg is om met gestolen software te werken. Is het is toch helemaal niet erg dat je PayPal/CreditCard gegevens bij een aardige Rus / Oostblokker terechtkomen? Want die kan daar dan mooie spullen van aanschaffen voor zijn liefje. 8)7

Of je helpt ze mee om een botnet op te bouwen. Ook altijd spannend om te kijken of die politie auto die voor je deur stopt voor in beslagname van je PC komt. |:(
Dit is natuurlijk bullshit tot de max. Je download gewoon een vanilla windows 7 en zet die ene update uit die het controleert denkt logisch na bij andere microsoft producten en je zit goed. :(

Dat jij nou toevallig makkelijk geld aan alle kanten kan slingeren omdat het niet zo'n groot probleem is hoeft dat niet te gelden voor anderen. Zeker met zo'n budget raad ik windows kopen gewoon af, als je het legaal kan krijgen voor 20, doen, anders is het gewoon te veel geld.

Die mening wordt hier echter niet gedeeld :/

[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 11-10-2013 15:05 ]

Pagina: 1