Problemen met modem op router (Wel kabelinternet, geen wifi)

Pagina: 1
Acties:

• Dimmendaal
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06-2014
Ik zit met een probleem...

Ik woon in een studentenhuis. We hebben hier met zn alle een internetabonnement genomen van 20Mb. Gister is de router vervangen voor een nieuwe want de oude was kapot. Nu hebben we zo'n router en WIFI in 1.
Dus gewoon 1 apparaat.

Echter had ik in mijn vorige studentenhuis ook internet, maar dan van Tele 2. Bij mijn verhuizing heb ik de router van Tele 2 (ook 1 apparaat, router en wifi in 1) natuurlijk meegenomen.
In mijn nieuwe studentenhuis is echter het WIFI bereik op mijn kamer erg slecht. Dus heb ik via een UTP kabel mijn Tele 2 router erop aangesloten. Ene kant van de kabel in de router van Telfort, andere kant van de kabel in de router van Tele 2.
Vanuit de router van Tele 2 een andere UTP kabel naar mijn PC, werkt perfect! Die Tele 2 router staat natuurlijk dan op mijn kamer.

Alleen WIFI krijg ik maar niet voor elkaar vanuit de Tele 2 router...
Iemand enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Krijg je wel een IP-adres en zo?

Je moet waarschijnlijk je WiFi als bridge configureren. Standaard probeert ie te routeren vanaf de WAN naar WLAN. Wat jij wilt is van LAN naar WLAN.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Dimmendaal
Ik denk wel dat ik een IP adres krijg, want de kabel doet het gewoon.

Hoe kan ik mijn wifi als bridge configureren?

• Room42
  • Niet online
Ik bedoel een IP via je WiFi.
Hoe dat moet vind je in de handleiding.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Wat/hoe heb je WiFi geconfigureerd in de Tele2?
Heb je al de handleiding gevolgd (en wat lukt dan niet?)
Welke router is het?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dimmendaal
Ik heb niks in de router van Tele 2 geconfigureerd. De kabel werkte direct, maar wifi dus niet.
Ik krijg denk ik geen IP voor wifi, want heb geen netwerktoegang.

Welke handleiding moet ik volgen? Alles is volgens het boekje van Tele 2 correct aangesloten hoor (behalve dat ik dus op de router van Tele 2 geen binnenkomend adsl heb)

• Room42
  • Niet online
Ok, hier heb je blijkbaar dus geen kaas van gegeten :)

Of je een IP-adres krijgt kun je controleren in de "status" van de netwerkverbinding. Als je Windows 7 hebt, kun je dat zien door in het netwerkcentrum op de draadloze netwerkverbinding te klikken.
Wat anders altijd werkt is in een "cmd"-box "ipconfig" typen.

Het configureren doe je in de admin web interface van de tele2-router. Ga met de kabel aangesloten naar het IP-adres van je router en log in met de admin user.

Wat je daar vervolgens precies moet doen, moet je zoeken op internet. Ik ken jouw router niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je hier al eens rondgekeken/gevraahd : [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En wat bedoel je met "kabelinternet" in je titel? Je hebt het over Tele2 en Telfort, dat zijn beide DSL-providers, geen kabel (denk daarbij aan Ziggo en UPC). Heb je nog een modem van een van de kabelaars die je niet verder noemt :?

Oslik blyat! Oslik!

• Dimmendaal
Oke heb even gekeken of ik een IP adres krijg, en het antwoord daarop is ja.
Ik heb ingelogt in de router van Tele 2, maar kan nergens iets vinden over een bridge instellen... :(

Dion B:

Wij hebben internet van Telfort, met dus een router van Telfort. Mijn Tele 2 router is daaraan gelinkt doormiddel van een UTP kabel, zoals vermeld in de openingspost.

Weet iemand wat ik nu moet doen? Ben nog niet echt wijzer geworden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Oftewel...Tele2 modem inloggen, WiFi configureren, DHCP uitzetten en klaar...
Ben nog niet echt wijzer geworden.
Zonder de reacties te lezen... ;-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Room42
  • Niet online
Dimmendaal schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:09:
[...]

Weet iemand wat ik nu moet doen? Ben nog niet echt wijzer geworden.
Jawel, je weet nu dat je WiFi-verbinding het doet, maar dat enkel de routering tussen LAN en WLAN niet goed gaat. Maar nogmaals, hoe en wat je precies op jouw router in moet stellen weet ik niet, maar dat kun je wel googlen. Je moet dus van LAN en WLAN één segment maken.
lier schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:21:
[...]

Zonder de reacties te lezen... ;-)
Ja precies! Dimmendaal, ik heb ook een beetje het gevoel dat je nu zoiets hebt van "snap ik niet, lees ik niet". Je zult toch echt zelf je probleem moeten oplossen. Of je moet het iemand voor je laten doen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 13-10-2013 15:24 ]

• Dimmendaal
De Tele 2 router is een Davolink DV 2020. Echter kan ik in deze router inloggen, maar niet de DHCP functie uitzetten.

Ik weet dus dat ik LAN moet koppelen aan WLAN. Alleen ben ik zo'n ei op dit gebied, dat ik nu nog steeds niet weet wat ik precies moet doen...

• Dimmendaal
Het is me gelukt! Het schijnt dat ik de netwerkkabel in port 3 of 4 moest doen. Geen idee waar die logica vandaan komt, maar WIFI werkt inmiddels! Alsnog bedankt iedereen.
Pagina: 1