Vernieuwen of niet - i7 2700k naar i7 4770k

Pagina: 1
Acties:

• jxerot
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-09-2025
Dag,

Ik ben aan het kijken om mijn i7 2700k een upgrade te geven naar de i7 4770k.
Maar na enig google werk kwam ik er achter dat het verschil niet zo groot is en de 4770 misschien zelf wel trager is!

Nu ben ik niet zeker van mijn zaak en weet ik niet of het nou verstandig is om te upgraden of nog een jaar te wachten op de 5gen? of 2 jaar geen idee wanneer die komen.

zit aan deze upgrade kit te denken met een SSD.
http://www.alternate.nl/A...uct/1095119/?tk=7&lk=9527

Zou het vervelend vinden om geld uit te geven aan iets dat niet veel verschil maakt en er zeer binnenkort iets veel beters uit komt.

Wat moet de computer kunnen? - Photoshop + illustrator + cs:go + gta5 + heel veel processen tegelijk. 16GB wordt dus wel nodig in de pc.

Alvast bedankt voor de info en hulp!

ps. passende videokaart ideeen? :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 20:17

Nemesizz

Untouchable

De Haswell is wel iets sneller dan de Sandy Bridge, maar ik ben van mening dat het verschil de prijs niet rechtvaardigt. Een 2700K is volgens mij nog snel zat voor alle taken van vandaag de dag en is volgens mij ook nog simpel over te klokken (waar Ivy's en Haswell's veel warmer worden als ze overgeklokt worden).

Dus nee, ik zou het niet doen (maar zoals gezegt, dat is een persoonlijke mening).

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:10
Lijkt me niet de moeite nee.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Zeker niet de moeite waard, je kunt beter je geld in je zak houden aangezien je bijna niets van de performance winst gaat merken.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Don't do it (zelf nog een "oude" i7-2600K)

Voornaamste verbeteringen van Haswell t.o.v. Sandy/Ivy zijn lager Stroomverbruik (laptops) en verbeterde GPU (laptops)
En investeren in een nieuw moederbord (s1150) is een extra kosten post.

Benchmarks hieronder

Tom's CPU Chart i7-4770K vs i7-2700K

Ga gewoon voor een goede (Samsung/Crucial) grote (256MB of meer) SSD en extra geheugen (wat momenteel stervensduur is).

Eigenlijk is een upgrade pas interesant en merkbaar indien de performance minimaal 30% hoger is.

[ Voor 23% gewijzigd door Zanac-ex op 11-10-2013 12:52 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Kan me alleen maar aansluiten bij de rest.

De vooruitgang is imo minimaal, maar wel tegen flinke prijs.
Die 2700k kun je altijd nog proberen over te klokken (kan hij makkelijk waarschijnlijk) als je wat extra power wilt.

die honderden euro's die je in nieuwe spullen gaat steken ga je niet echt terugzien.
Een goede SSD is wel een goede upgrade. Dat ga je absoluut merken.

• jxerot
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-09-2025
bedankt voor alle reacties!

Dan gaan we zeker geen geld uit geven aan deze upgrade... de SSD gaat er wel komen.
Heb er nu 1 van 160 gb maar dat is net te weinig voor het gebruik.

Ook ben ik nog opzoek naar een goede 3d kaart upgrade. Ik zit nu op een gtx 560 maar die hapert in CS:GO soms met 2 beeldschermen 24inch. Zijn er nog tips voor een goede 3d kaart?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Enige reden om up te graden is performance per watt en dus totale energieverbruik. Dat is de reden waarom ik van 2500k naar 4670k ga (itx build)

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02-2025
Een GTX 560 zou CS:GO prima moeten kunnen draaien, ook op een dubbele monitor. Ik spreek uit ervaring, omdat ik nog steeds een HD 6850 gebruik. Deze speelt CS:GO prima op hoogste instellingen (2xAA daargelaten), 5760*1080 @ 75-85 FPS. Nu vraag ik me wel af waarom je op twee monitoren zou willen gamen? Dan heb je je crosshair toch precies achter de bezel?

Verwijderd

eL_Jay schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:42:
Enige reden om up te graden is performance per watt en dus totale energieverbruik. Dat is de reden waarom ik van 2500k naar 4670k ga (itx build)
Heb je al eens uitgerekend hoelang het duurt voordat je de kosten van de upgrade heb terugverdiend via een lager energie verbruik?

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:24:
[...]

Heb je al eens uitgerekend hoelang het duurt voordat je de kosten van de upgrade heb terugverdiend via een lager energie verbruik?
Ik vermoed dat eL_Jay eigenlijk bedoeld dat met hij met een 4670 een stiller Mini ITX systeem kan bouwen.
Om dezelfde reden de i5-2400 (95Watt) in mijn HTPC vervangen door een i5-3330 (77Watt)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:24:
[...]
offtopic:
Ik heb op de 2500k zelf in 28 maanden 65 euro afgeschreven (verkocht voor 135).
Aangezien ik voor een ITX build ging had ik toch een nieuw mobo en PSU nodig, tel daarbij op dat elke watt minder in een ITX-build mooi is meegenomen en het kost me niet zo veel ;) (daarnaast hoef ik waarschijnlijk de 4670k niet te overklokken voor een deftig potje SupCom FAF, waar dat op de 2500k in end-game pas stabiel was op 4,5ghz)

Om een topic-kaap te voorkomen :p
160 GB ssd te weinig?

Ik heb windows 7, TES3/4/5 Fallout3/NV en nog wat kleine progjes op een crucial m4 van 128 gb en ik heb nog bijna de helft over. (de rest van de 150 steamgames staat op de hdd)

Hoezo red jij het niet met 160GB? Je weet dat er maar weinig spellen echt voordeel halen uit een ssd....
Het is vooral fijn om windows smooth te maken en bij spellen waar je vaak laadtijden hebt (TES/Fallout huisje in, huisje uit, teleport e.d. is dan maar 4 seconden laden ipv 20 en aangezien je in die games heel vaak van locatie verwisseld is dat fijn)
In CS:GO is het enige dat het je oplevert dat je sneller inlaad en dus een paar seconden eerder in de game zit.

[ Voor 13% gewijzigd door eL_Jay op 11-10-2013 18:03 ]

Pagina: 1