Goedendag.
Hopelijk plaats ik dit topic in het juiste forum.
Het gaat om het volgende:
Mijn gtx 590 is gekocht als zijnde defect.
Vermoedelijk gaat het om de "voltage regulators" of smd's, mits ik de juiste informatie via google heb weten te achterhalen.
Mijn hoop is gevestigd op tweakers die hiermee bekend zijn, daar een zoektocht niks bruikbaars heeft opgeleverd (afgezien van enkele hardcore-overclockers sites met allemaal technische termen waar mijn kennis niet ver genoeg reikt).

Vermoedelijk is dit hetgeen het defect bij mijn kaart veroorzaakt.
Alleen de gpu op de PCIE-bus levert het welbekende knipperende Geforce logo op (te weinig stroom).
De 8-pin connector rechts idem.
Zodra linker 8-pin connector gebruikt wordt, valt de voeding uit (de cpu-fan, casefans en gpu-fan draaien een fractie van een seconde).
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik zou graag de genoemde "smd's/voltage regulators" vervangen, echter levert een search naar R005 smd zoveel resultaten op, dat ik niet achter het juiste onderdeel kan komen (verschillende wattages/weerstanden op typenummer R005).
Allicht dat ik niet de juiste zoekterm gebruik?
Mijn excuses als dit topic hier niet thuishoort.
En hulp wordt zeer gewaardeerd, heel erg bedankt
Hopelijk plaats ik dit topic in het juiste forum.
Mijn gtx 590 is gekocht als zijnde defect.
Vermoedelijk gaat het om de "voltage regulators" of smd's, mits ik de juiste informatie via google heb weten te achterhalen.
Mijn hoop is gevestigd op tweakers die hiermee bekend zijn, daar een zoektocht niks bruikbaars heeft opgeleverd (afgezien van enkele hardcore-overclockers sites met allemaal technische termen waar mijn kennis niet ver genoeg reikt).

Vermoedelijk is dit hetgeen het defect bij mijn kaart veroorzaakt.
Alleen de gpu op de PCIE-bus levert het welbekende knipperende Geforce logo op (te weinig stroom).
De 8-pin connector rechts idem.
Zodra linker 8-pin connector gebruikt wordt, valt de voeding uit (de cpu-fan, casefans en gpu-fan draaien een fractie van een seconde).
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik zou graag de genoemde "smd's/voltage regulators" vervangen, echter levert een search naar R005 smd zoveel resultaten op, dat ik niet achter het juiste onderdeel kan komen (verschillende wattages/weerstanden op typenummer R005).
Allicht dat ik niet de juiste zoekterm gebruik?
Mijn excuses als dit topic hier niet thuishoort.
En hulp wordt zeer gewaardeerd, heel erg bedankt
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 11:58 . Reden: Afbeelding verkleint. ]