Mijn ouders maken op hun pc veel gebruik van de slaapstand functie. Hierdoor kunnen ze de pc snel weer 'inschakelen' op het moment dat ze er achter willen. Dit werkt op zich perfect, maar er is één ding waar ik geen grip op kan krijgen.
Op het moment dat Windows 7 uit de slaap stand komt, gaat het netwerk zich weer opnieuw verifiëren of initiëren... Dit duurt ongeveer 8 tot 10 seconden. Dit is natuurlijk erg kort, maar ik wil het toch nog verder inkorten, of liever helemaal voorkomen. Het netwerk mag wat mij betreft gewoon actief blijven in de slaapstand.
Ook bij het opstarten van de pc zie je hetzelfde. Het netwerk is lang bezig met het maken van netwerkverbinding. De computer is al lang opgestart. Je heb Internet Explorer al open staan, maar het netwerk is nog niet klaar... Je ziet het netwerkicoontje rechtsonder staan met zo'n rond draaiend bolletje erbij.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om het netwerk te versnellen, ondanks dat ik al diverse zaken heb ingesteld in Windows.
[list]
• ErP support uitgeschakeld
• Slaapstand staat ingeschakeld op S3(STR)
Ten slotte heb ik de drivers van de netwerkkaart bijgewerkt tot aan de laatste versie (Realtek RTL8111E - 7.75.827.2013)
Ook de BIOS van het moederbord draait op de laatste versie. Hier alle specs:
GA-H61M-D2-B3 @ laatste BIOS (F10)
Laatste drivers voor Realtek RTL8111E (7.75.827.2013)
2x2GB DDR3
Intel Pentium G530
Windows 7 X32
Iemand nog ideeën of meer ervaring met het langzaam starten van de netwerkstack? Ik heb het idde dat het een Windows issue is, vandaar dat ik hem hier post
Op het moment dat Windows 7 uit de slaap stand komt, gaat het netwerk zich weer opnieuw verifiëren of initiëren... Dit duurt ongeveer 8 tot 10 seconden. Dit is natuurlijk erg kort, maar ik wil het toch nog verder inkorten, of liever helemaal voorkomen. Het netwerk mag wat mij betreft gewoon actief blijven in de slaapstand.
Ook bij het opstarten van de pc zie je hetzelfde. Het netwerk is lang bezig met het maken van netwerkverbinding. De computer is al lang opgestart. Je heb Internet Explorer al open staan, maar het netwerk is nog niet klaar... Je ziet het netwerkicoontje rechtsonder staan met zo'n rond draaiend bolletje erbij.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om het netwerk te versnellen, ondanks dat ik al diverse zaken heb ingesteld in Windows.
- Via apparaat beheer heb ik ingesteld dat de netwerkadapter niet uitgeschakeld mag worden in slaapstand.
- Via de powerplan heb ik ingesteld dat alles wat met het netwerk te maken heeft op maximum performance moet draaien.
- In apparaat beheer heb ik 'Energie efficiënt ethernet' uitgezet
[list]
• ErP support uitgeschakeld
• Slaapstand staat ingeschakeld op S3(STR)
Ten slotte heb ik de drivers van de netwerkkaart bijgewerkt tot aan de laatste versie (Realtek RTL8111E - 7.75.827.2013)
Ook de BIOS van het moederbord draait op de laatste versie. Hier alle specs:
GA-H61M-D2-B3 @ laatste BIOS (F10)
Laatste drivers voor Realtek RTL8111E (7.75.827.2013)
2x2GB DDR3
Intel Pentium G530
Windows 7 X32
Iemand nog ideeën of meer ervaring met het langzaam starten van de netwerkstack? Ik heb het idde dat het een Windows issue is, vandaar dat ik hem hier post
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP