Geheugen kit verdelen over meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

• Dion2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06-2025
Goedemorgen,

Misschien een stomme vraag, maar is het mogelijk om geheugenkits te verdelen over meerdere pc's?
Bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair Vengeance CMZ32GX3M8X1600C9. Helaas kwam ik met googlen en de zoekfunctie niet met een antwoord.

Wij hebben namelijk een paar pc's op werk staan waar 2 gige DDR-3 12800 geheugen in zit, maar dit is niet voldoende. De winkel adviseerde mij dit niet te doen met kits. Aangezien deze kits samenwerken en dit tot snelheid verlies zou lijden, Is dit een verkooppraatje of waarheid?

Alvast bedankt!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pin me er niet op vast maar het zijn gewoon 8 dezelfde reepjes bij elkaar in 1 verpakking.

Als je twee dezelfde configuraties hebt en je koop die kit met 8 x 4Gb dan kun je volgens mij gewoon 4 x 4Gb in de ene en 4 x 4Gb in de andere stoppen.

Raar dat de winkel dit uitlegt met performance verlies. Ik kan toch ook een CF / SLI GPU kit kopen en de kaarten in twee verschillende systemen proppen en ze als single gpu laten draaien. Dan heb je wel iets performance verlies t.o.v. ze samen te laten draaien.

[ Voor 38% gewijzigd door Frostbite op 11-10-2013 10:29 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is onzin dat kits per se bij elkaar moeten zijn voor betere performance en alles.

Een dual/triple/quadchannel kitje is niet meer dan 2, 3, of 4 van dezelfde DIMMen (of 8 in dit geval) in 1 doosje.

Natuurlijk zullen 2 DIMMs in dualchannel meer performance geven dan een enkele DIMM in singlechannel. Maar dat staat verder los waar die modules vandaan komen.

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Zorg gewoon dat je bijvoorbeeld voor dual channel setjes van 2 bij elkaar houd. Dus bijvoorbeeld de DIMMs die nu in de PC zitten (als dat hetzelfde merk/type is) naast elkaar gebruiken. En de nieuwe DIMMs bijvoorbeeld in sets van 2 gebruiken.