Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Hoi,

Ik ben aan het proberen om een mooi model te maken van een groot oppervlakte grafeen. Het uiteindelijke doel is iets wat op dit zou lijken:
http://www.scmp.com/sites...8b0eaa9.jpg?itok=-x60sJF8

Ik ken de basis van 3ds max (momenteel heb ik de 'design' versie omdat dat de enige licentie is die mijn universiteit lijkt te hebben, maakt dat iets uit?) maar ik denk dat ik hier een truukje oid voor mis. Mijn probleem is dat dit soort scenes een hele hoop objecten bevatten (alle 'atomen' en de verbindingen er tussen). Ik heb een keer naief geprobeerd om dit gewoon te maken met ongeveer 100x100 atomen, maar dat was al veel en VEEL te veel voor max om het nog bij te kunnen houden. Rondvliegen in de scene werkt nog net, maar iets als een modifier erop loslaten is onmogelijk, dat trekt hij gewoon niet.

Aangezien al deze objecten exact hetzelfde zijn moet er toch wel een betere manier zijn om dit voor elkaar te krijgen, of denk ik nu te makkelijk? Ik kan me niet voorstellen dat dit soort dingen onmogelijk zijn...

Mis ik een optie of truukje ofzo om dit mogelijk te maken zodat ik een "arbitrair" groot aantal 'atomen' kan modeleren zonder dat het programma vast loopt?

Bedankt!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Op zich zouden 10.000 simple instances geen probleem moeten zijn. Ik weet niet precies het resultaat wat je wilt bereiken, hoeveel controle je over het resultaat wilt, anders is particle flow (met je mesh als particle) is wellicht waar je op moet zoeken. Of met maxscript.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Bij het navigeren kun je proberen wires/edges uit te zetten. Deze zijn nogal processorintensief.
als je turbomooth gebruikt hebt, kun je die in de viewport uit zetten maar op render nivo aan.
wellicht kun je ook proberen te werken met LOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:13
Wil je echt een plaatje maken zoals je voorbeeld maar dan met een andere vorm van atomen? Het plaatje wat je post is namelijk niets meer dan een simpele plane met een wave modifier met daarop een materiaal wat een transparency map heeft om de 'atomen' transparant te maken. Ligt dus een beetje aan je uiteindelijke resultaat hoe complex je het wilt maken.