Netgear ready NAS beide harde schijven kapot??

Pagina: 1
Acties:

• bassieboy1990
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-01 12:42
Hoi,

Wij hebben een netgear NAS met twee schijven, nu krijg ik van beide binnen 5 minuten een e-mail dat ze kapot zijn. Iemand hier ervaring mee?

Als ik er twee nieuwe schijven in stop wat gebeurd er dan?

Groetjes,

Bas

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

basssieboy1990 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:39:
Hoi,

Wij hebben een netgear NAS met twee schijven, nu krijg ik van beide binnen 5 minuten een e-mail dat ze kapot zijn. Iemand hier ervaring mee?
Welke NAS heb je en hoe heb je deze geconfigureerd? Wat wordt er verstaan onder 'kapot'? (i.e. wat staat er precies in die e-mail) 'Kapot' is namelijk nogal een generieke term, maar als ik de handleiding doorlees zal het wel 'disk failure' zijn. Vervangen is dus het devies.
Als ik er twee nieuwe schijven in stop wat gebeurd er dan?
Wat denk je zelf?

[ Voor 16% gewijzigd door Mad Marty op 11-10-2013 10:02 ]

Rail Away!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
- Wij hebben een netgear NAS met twee schijven, nu krijg ik van beide binnen 5 minuten een e-mail dat ze kapot zijn. Iemand hier ervaring mee?
En daarom dus altijd van een verschillende batch inkopen.

- Als ik er twee nieuwe schijven in stop wat gebeurd er dan?
Wel, alle data staat op de twee "kapotte" schijven...

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Verschillende batch? Nee, beter gewoon een echte backup. ;)

Maar 'stuk' en 'afgekeurd' zijn twee verschillende dingen. De schijven werken an sich nog wel? Kun je de SMART gegevens hier posten? Kan zijn dat beide zijn afgekeurd om een paar bad sectors. Dat betekent nog niet dat je data weg is ofzo.