Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:17
Ik ben op zoek naar een mooie locatie om een sfeer video te maken van een urbex locatie. Het liefst een locatie waar veel te zien is.

Ik moet namelijk voor school een video maken met daarin een bepaalde sfeer, nu leek mij zo'n locatie wel geschikt.

Weet iemand een mooie locatie die vrij toegankelijk is? De plaats maakt niet uit, zolang het maar in nederland is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-04 16:45
Nederland en urbex is... vrij lastig :P Er zijn bij mijn weten zéér weinig locaties, laat staan locaties die ook nog eens vrij toegankelijk zijn.

Als je een locatie wilt hebben waar veel te zien is zou je eens kunnen kijken naar het Landschaftspark in Duisburg. Nee, het is niet in Nederland, maar het is nu ook niet héél erg veel over grens. Of Doel in België, dat is bij mijn weten ook relatief open :)

Let bij het Landschaftspark wel even op hoe en wat precies, ze zijn nogal strikt met regels als ze denken dat het met een commercieël doel gebeurd. Informeer daar dus eerst naar voor je daarheen gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Dat landschafspark ziet er wel intressant uit, ik woon in de buurt van enschede dus daar ben ik op zich nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 10:02
De bunker linie net op de grens met duitsland is ook zeer interessant. Ik kan je de co-ordinaten geven. Is helaas geen Ubbex is meer in de bossen. Maar je kan zien hoe de soldaten geslapen hebben en toch even het gevoel krijgen hoe het daaraan toe ging en waar de bunkers nu voor gebruikt worden. Meer verklap ik er niet over.

Een andere mooie locatie is fort eben emael, net over de grens bij maastricht. Ik kan je de co-ordinaten geven voor een (geheime)tunnel voor bevoorrading tijdens een oorlog. Dit is een tunnel waar je door een kleine opening moet kruipen om erin te komen. Je kan hier een oude leger jeep zien staan en zien waar de tunnel in recentere tijden voor gebruikt is / wordt. ook dit ga ik niet verklappen.

Op beide locaties kun je ook meteen een geo-cache meepakken.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Alvast bedankt voor de snelle reacties. Hier een voorbeeld wat ik een beetje bedoel: https://vimeo.com/50203339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensoostland
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-01-2024
boombes schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:32:
De bunker linie net op de grens met duitsland is ook zeer interessant. Ik kan je de co-ordinaten geven. Is helaas geen Ubbex is meer in de bossen. Maar je kan zien hoe de soldaten geslapen hebben en toch even het gevoel krijgen hoe het daaraan toe ging en waar de bunkers nu voor gebruikt worden. Meer verklap ik er niet over.

Een andere mooie locatie is fort eben emael, net over de grens bij maastricht. Ik kan je de co-ordinaten geven voor een (geheime)tunnel voor bevoorrading tijdens een oorlog. Dit is een tunnel waar je door een kleine opening moet kruipen om erin te komen. Je kan hier een oude leger jeep zien staan en zien waar de tunnel in recentere tijden voor gebruikt is / wordt. ook dit ga ik niet verklappen.

Op beide locaties kun je ook meteen een geo-cache meepakken.
Ben wel benieuwd naar die coördinaten van fort eben emael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 07:47

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Los van het feit dat dit topic al meer dan 8 jaar oud is, kun je deze info zelf ook binnen 5 seconden vinden. Staat gewoon op Google Maps. Dus hier gaat een slotje op.

[ Voor 9% gewijzigd door sys64738 op 15-02-2022 11:57 ]

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.