Goedemorgen Tweakers,
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe pc voor kantoor en heb hiervoor een budget gekregen van rond de €750/€800 euro inclusief BTW. Alleen kan ik de setup niet helemaal compleet krijgen of een zeker gevoel van krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zijn de office taken die de bovenhand hebben, dus:
- Word, Excel, Outlook;
- Internetten;
- Licht ontwikkelwerk.
Maar het moet een systeem zijn dat de komende jaren betrouwbaar blijft werken, plus kan meekomen qua snelheid. Opslag behoefte is niet hoog, er is centrale opslag aanwezig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ronder €750 en €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee. Monitoren vallen buiten deze post.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Bepaalde eisen:
- Niet te luid, wordt gebruikt in kantooromgeving;
- Niet te groot, zit te denken aan M ATX.
Voorstel
Het systeem hieronder heb ik samengesteld na aanleiding van wat builds hier door te lezen. Alleen heb ik het gevoel dat er een paar dingen beter kunnen:
- Moederbord is volgens mij overpriced, overclock mogelijkheid niet nodig. Alternatieven?
- Videokaart is bijgevoegd om toch enigzins grafische kracht te verkrijgen, mijn ervaring is dat dit helpt in een soepel werkend systeem. Mocht ik tijdens werk nog even YouTube Full HD willen zien (of voor wat het waard is Tweakers Full HD) dan moet het systeem niet beginnen te jammeren.
- Processorkoeling toegevoegd voor stilte;
- 4 GB geheugen is in eerste instantie voldoende, tenzij weinig kosten voor uitbreiding of invloed op prestaties;
- Voeding uitgekozen omdat ik heb gelezen over goede prestaties en geluidsniveau;
- SSD is omdat ik deze zelf ook heb in mn Game pc, dus goede ervaring mee;
- Let op. Kast moet hier nog bij, gewoon nog niet uitgekozen. Minder belangrijk;
Afsluiting
Bedankt voor de genomen moeite om de post door te lezen. Mocht je de moeite nemen om te reageren, bij voorbaat dank.
Het zou mooi zijn als alles wat te bestellen is bij 1 shop, scheelt me hier intern werk
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe pc voor kantoor en heb hiervoor een budget gekregen van rond de €750/€800 euro inclusief BTW. Alleen kan ik de setup niet helemaal compleet krijgen of een zeker gevoel van krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zijn de office taken die de bovenhand hebben, dus:
- Word, Excel, Outlook;
- Internetten;
- Licht ontwikkelwerk.
Maar het moet een systeem zijn dat de komende jaren betrouwbaar blijft werken, plus kan meekomen qua snelheid. Opslag behoefte is niet hoog, er is centrale opslag aanwezig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ronder €750 en €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee. Monitoren vallen buiten deze post.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Bepaalde eisen:
- Niet te luid, wordt gebruikt in kantooromgeving;
- Niet te groot, zit te denken aan M ATX.
Voorstel
Het systeem hieronder heb ik samengesteld na aanleiding van wat builds hier door te lezen. Alleen heb ik het gevoel dat er een paar dingen beter kunnen:
- Moederbord is volgens mij overpriced, overclock mogelijkheid niet nodig. Alternatieven?
- Videokaart is bijgevoegd om toch enigzins grafische kracht te verkrijgen, mijn ervaring is dat dit helpt in een soepel werkend systeem. Mocht ik tijdens werk nog even YouTube Full HD willen zien (of voor wat het waard is Tweakers Full HD) dan moet het systeem niet beginnen te jammeren.
- Processorkoeling toegevoegd voor stilte;
- 4 GB geheugen is in eerste instantie voldoende, tenzij weinig kosten voor uitbreiding of invloed op prestaties;
- Voeding uitgekozen omdat ik heb gelezen over goede prestaties en geluidsniveau;
- SSD is omdat ik deze zelf ook heb in mn Game pc, dus goede ervaring mee;
- Let op. Kast moet hier nog bij, gewoon nog niet uitgekozen. Minder belangrijk;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 188,45 | € 188,45 |
| 1 | Asus H87M-PRO | € 94,99 | € 94,99 |
| 1 | Asus HD7770-2GD5 | € 114,45 | € 114,45 |
| 1 | Microsoft Windows 8 Pro NL OEM 32/64 bit | € 123,- | € 123,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G | € 36,93 | € 36,93 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Samsung 840 series Pro 128GB | € 114,95 | € 114,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 753,37 | |
Afsluiting
Bedankt voor de genomen moeite om de post door te lezen. Mocht je de moeite nemen om te reageren, bij voorbaat dank.
Het zou mooi zijn als alles wat te bestellen is bij 1 shop, scheelt me hier intern werk