[Zakelijk] Office PC - Budget €750-800

Pagina: 1
Acties:

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 17:33
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe pc voor kantoor en heb hiervoor een budget gekregen van rond de €750/€800 euro inclusief BTW. Alleen kan ik de setup niet helemaal compleet krijgen of een zeker gevoel van krijgen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zijn de office taken die de bovenhand hebben, dus:
- Word, Excel, Outlook;
- Internetten;
- Licht ontwikkelwerk.

Maar het moet een systeem zijn dat de komende jaren betrouwbaar blijft werken, plus kan meekomen qua snelheid. Opslag behoefte is niet hoog, er is centrale opslag aanwezig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ronder €750 en €800

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee. Monitoren vallen buiten deze post.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen het systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Bepaalde eisen:
- Niet te luid, wordt gebruikt in kantooromgeving;
- Niet te groot, zit te denken aan M ATX.

Voorstel
Het systeem hieronder heb ik samengesteld na aanleiding van wat builds hier door te lezen. Alleen heb ik het gevoel dat er een paar dingen beter kunnen:
- Moederbord is volgens mij overpriced, overclock mogelijkheid niet nodig. Alternatieven?
- Videokaart is bijgevoegd om toch enigzins grafische kracht te verkrijgen, mijn ervaring is dat dit helpt in een soepel werkend systeem. Mocht ik tijdens werk nog even YouTube Full HD willen zien (of voor wat het waard is Tweakers Full HD) dan moet het systeem niet beginnen te jammeren.
- Processorkoeling toegevoegd voor stilte;
- 4 GB geheugen is in eerste instantie voldoende, tenzij weinig kosten voor uitbreiding of invloed op prestaties;
- Voeding uitgekozen omdat ik heb gelezen over goede prestaties en geluidsniveau;
- SSD is omdat ik deze zelf ook heb in mn Game pc, dus goede ervaring mee;
- Let op. Kast moet hier nog bij, gewoon nog niet uitgekozen. Minder belangrijk;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 188,45€ 188,45
1Asus H87M-PRO€ 94,99€ 94,99
1Asus HD7770-2GD5€ 114,45€ 114,45
1Microsoft Windows 8 Pro NL OEM 32/64 bit€ 123,-€ 123,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 36,93€ 36,93
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,-€ 58,-
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 114,95€ 114,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 753,37

Afsluiting
Bedankt voor de genomen moeite om de post door te lezen. Mocht je de moeite nemen om te reageren, bij voorbaat dank.

Het zou mooi zijn als alles wat te bestellen is bij 1 shop, scheelt me hier intern werk :+

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-04 20:03
Als het voor een kantoor is, zou ik gewoon opteren voor een Dell met jaar of 3 garantie. En niet gaan rommelen met een eigen build. Zodra er iets aan moet gebeuren (en het bouwen zelf ook), kost dan al gauw meer aan uren dan de hele computer.

Verder hoeft zo'n basissysteem niet veel meer dan 400-500 euro te kosten volgens mij.

• johiem
Daar heb je een goed punt cannibal.

Ik zal eens gaan kijken wat daar allemaal te halen valt en hoe dat is te vergelijken. Thx voor de tip.

EDIT: Even gekeken bij Dell, aangezien ik SSD wel een vereiste vind. Heb ik de chat gevraagd of dit mogelijk was op OptiPlex 7010. Dat is het wel, kost alleen €175 euro excl btw extra. (:o). Op de vraag als zelfbouw mogelijk was met behoud van garantie kreeg ik geen antwoord. Weet 1 van jullie dit?

EDIT2: Ging bij bovenstaand om 128GB SSD.

[ Voor 55% gewijzigd door johiem op 11-10-2013 10:43 ]

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Kan je zelf een pc in elkaar zetten?

Zoek even op wat de verschillen zijn tussen een h87 en b85 moederbord. Misschien kan je daar nog wat besparen.

Omdat je geen zware dingen doet kan je ook naar een i3 kijken: pricewatch: Intel Core i3 4330 Boxed

De i3 heeft ook een tdp van 54 watt, dus ik verwacht dat de stock koeler prima en stil zal koelen.

Ipv een grafische kaart kan je dan gewoon de ingebouwde grafische chip (hd 4600) van de intel gebruiken. Prima voor full hd yt filmpjes kijken.

Ik weet niet wat voor monitor je hebt, maar een budget 27" werkt wel fijn.

• johiem
@mirp

Bedankt voor je reactie. Pc in elkaar zetten is het struikblok niet, vaak genoeg gedaan. Maar ik moet gaan afwegen als ik het risico wil nemen zoals cannibal zegt, garantie is natuurlijk wel fijn. Bij zelfbouw is dit alleen op componenten niveau met meestal redelijk lange verwerkingstijd.

De genoemde tips zal ik even bekijken, monitor is een U2312HM Dell. Komt nog een tweede bij, dus dan heb ik een dual monitor.

Ik heb geen ervaring met IGP, behalve van jaren terug dat het eigenlijk niet kon. Dat er verbeteringen zijn weet ik, maar het huidig niveau durf ik niet te beoordelen.

• mirp
"Pc in elkaar zetten is het struikblok niet, vaak genoeg gedaan. Maar ik moet gaan afwegen als ik het risico wil nemen zoals cannibal zegt, garantie is natuurlijk wel fijn. Bij zelfbouw is dit alleen op componenten niveau met meestal redelijk lange verwerkingstijd."

Op je onderdelen zitten ook garantie. Als je een beetje weet waar je probleem zit bij een mankement dan heb je het zo opgelost zonder teveel geld en tijd kwijt te zijn.

"Ik heb geen ervaring met IGP, behalve van jaren terug dat het eigenlijk niet kon. Dat er verbeteringen zijn weet ik, maar het huidig niveau durf ik niet te beoordelen."

De ontwikkelingen gaan snel. Nu kan het wel. Je kunt het altijd eerst even proberen.

SSD kan goedkoper. De samsung evo kan ook. Ik weet niet hoe jouw werkload is met data wegschrijven. http://tweakers.net/price.../340873;318251/categorie/

• johiem
mirp schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:07:
Op je onderdelen zitten ook garantie. Als je een beetje weet waar je probleem zit bij een mankement dan heb je het zo opgelost zonder teveel geld en tijd kwijt te zijn.
Klopt, maar de verwerkingstijd is wel langer dan zeg een Dell Garantie met next business day on site. Waardoor de betreffende pc waarschijnlijk langer uit de running is. Dat is de afweging.

[ Voor 13% gewijzigd door johiem op 11-10-2013 16:00 ]

• MitchelDZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
@johiem @mirp
Om het overzichtelijker te maken, kunnen jullie de posts verwerken zoals hieronder? Maakt het geheel wat overzichterlijker
[quote*] tekst uit vorige post [*/quote]
antwoord

(zonder sterretjes uiteraard)

De risico's die genoemd worden zijn zo klein (bij een goede test van alle componenten bij ontvangst) in vergelijking tot het voordeel van alle componenten zelf te kunnen bepalen.
Zo kan je bijvoorbeeld gaan voor passief je CPU koelen en dan twee silent fans te installeren in je behuizing voor minimaal geluid.

Zelf vind ik je moederbord echt overkill. Ja, het is een H serie. Maar ik zou eerder bij een B serie kijken met 1 of 2 Sata-3 aansluitingen.

Tweakers is a temp thing

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-03 16:04
Je kunt het ook combineren: bij Paradigit koop je een PC-op-maat welke volledig naar wens wordt gebouwd, 3 jaar garantie biedt en optioneel service-pakketten verkoopt. Check:
http://www.paradigit.nl/P...07COM/02_COM/default.aspx

• mirp
"Klopt, maar de verwerkingstijd is wel langer dan zeg een Dell Garantie met next business day on site. Waardoor de betreffende pc waarschijnlijk langer uit de running is. Dat is de afweging.
"

Kijk maar wat voor jouw het beste is. (Persoonlijk zou ik gewoon kopen wat je nodig hebt afgestemd op je gebruik. Gewoon niet te dure onderdelen 'gekocht met het oog op de toekomst'. Mocht er iets kapot gaan even naar de winkel rennen en een andere halen. Mocht er nog garantie zitten op het kapotte onderdeel dan zie ik die over een tijdje wel weer verschijnen. Wie weet is er nog een andere bestemming ervoor.)

• johiem
MitchelDZ schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:50:
@johiem @mirp
Om het overzichtelijker te maken, kunnen jullie de posts verwerken zoals hieronder? Maakt het geheel wat overzichterlijker
[quote*] tekst uit vorige post [*/quote]
antwoord

(zonder sterretjes uiteraard)
Mijn bericht erop aangepast.
De risico's die genoemd worden zijn zo klein (bij een goede test van alle componenten bij ontvangst) in vergelijking tot het voordeel van alle componenten zelf te kunnen bepalen.
Zo kan je bijvoorbeeld gaan voor passief je CPU koelen en dan twee silent fans te installeren in je behuizing voor minimaal geluid.
Dat is misschien ook een goed alternatief. Ik heb de CPU gekozen omdat ik deze ook in mn game systeem heb. Inderdaad is het wat overkill en volstaat een dual core i3 of i5 ook wel.
Zelf vind ik je moederbord echt overkill. Ja, het is een H serie. Maar ik zou eerder bij een B serie kijken met 1 of 2 Sata-3 aansluitingen.
Deze ga ik aanpassen, dat is inderdaad niet te doen. Vanavond even aanpassen.
musje83 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:53:
Je kunt het ook combineren: bij Paradigit koop je een PC-op-maat welke volledig naar wens wordt gebouwd, 3 jaar garantie biedt en optioneel service-pakketten verkoopt. Check:
http://www.paradigit.nl/P...07COM/02_COM/default.aspx
Wellicht inderdaad ook een goed idee, nog niet gezien. Vanavond ook even vergelijken.
mirp schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:02:
Kijk maar wat voor jouw het beste is. (Persoonlijk zou ik gewoon kopen wat je nodig hebt afgestemd op je gebruik. Gewoon niet te dure onderdelen 'gekocht met het oog op de toekomst'. Mocht er iets kapot gaan even naar de winkel rennen en een andere halen. Mocht er nog garantie zitten op het kapotte onderdeel dan zie ik die over een tijdje wel weer verschijnen. Wie weet is er nog een andere bestemming ervoor.)
Daar maak je wel een goed punt. De genoemde onderdelen zijn allemaal niet zo duur. Want ik heb al diverse complete systemen bekeken, maar ze voldoen allemaal net niet. Of ze zijn veels te duur (wellicht door geboden garantie).

Allen
Bedankt voor de reacties, vanavond update ik even met een andere samenstelling.

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:57
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 106,95€ 106,95
1MSI B85-G41 PC Mate€ 67,80€ 67,80
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 33,50€ 33,50
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,93€ 31,93
1Samsung 840 EVO 250GB€ 146,21€ 146,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 415,89

250 gb daar zou ik niet mee gaan woekeren, i3 gewoon met de interne gpu, 4 gb ram kan je nog 8 van maken eventueel?

• EricChang
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-04 08:40
Ik zou bij je eigen systeem blijven uit de Topic Start. Mooi betrouwbaar en stil systeem.

Degelijke, stille voeding die G-series 360W.
Ook is de Samsung PRO aan te raden. Toch een stukje betrouwbaarder en lekker snel.
Met die i5 4670 krijg je ook HD 4600 graphics. Dat is snel zat voor een filmpje en je kunt er zelfs spelletjes op spelen. Ik speelde op de HD 4000 (vorige generatie en duidelijk trager) allerlei RTS games. Dus die videokaart kan je er zonder problemen uit laten.

Wat je ook nog kunt veranderen: die CPU koeler is niet de allerstilste en eerder bedoeld voor overklokken. Je kunt een deftige Noctua nemen of een wat goedkopere, maar wel stillere opzoeken. Deze bv. http://tweakers.net/price...er-master-hyper-412s.html (als je hem met meegeleverd weerstandje aansluit)

Verder zou ik het gewoon zelf bouwen. Als er iets stuk gaat moet je wel aan de bak, maar als dat geen probleem is, dan krijg je met zelfbouw een kwalitatief beter systeem. (ik heb het zelf ook jaren voor m'n vaders zaak gedaan).

Als kast kan je deze nemen: http://tweakers.net/price...efine-r4-pearl-black.html, die is mooi strak en zakelijk, hoge kwaliteit en stil (geluiddempend materiaal).

Als je deze wijzigingen doorvoert heb je een fluisterstil systeem.
Pagina: 1