Beste Tweakers,
De laatste tijd twijfel ik sterk over het behalen van mijn master in Business Informatics, ik ben op het moment van schrijven nog bezig op HBO met Business Informatics en dat gaat me tot heden vrij goed af. Mocht ik echter een master gaan volgen dan lijkt het mij handig om dit gelijk nadat ik mijn bachelor heb behaald te gaan volgen, als ik eenmaal fulltime werk is de overstap naar studeren weer een stuk groter.
Maar natuurlijk ga ik niet alleen voor mijn plezier studeren en vroeg ik mij af welke voordelen (op het gebied van arbeidsaanbod, soort werk, salaris ect.) ik kan hebben als ik een master haal (ten opzichte van alleen een bachelor). Ik ben al een tijdje informatie aan het verzamelen maar hoe meer hoe beter
De opleidingscoördinator van de Universiteit Utrecht zegt in ieder geval het volgende:
Wellicht dat sommige Tweakers mij kunnen helpen!
Bij voorbaat dank
De laatste tijd twijfel ik sterk over het behalen van mijn master in Business Informatics, ik ben op het moment van schrijven nog bezig op HBO met Business Informatics en dat gaat me tot heden vrij goed af. Mocht ik echter een master gaan volgen dan lijkt het mij handig om dit gelijk nadat ik mijn bachelor heb behaald te gaan volgen, als ik eenmaal fulltime werk is de overstap naar studeren weer een stuk groter.
Maar natuurlijk ga ik niet alleen voor mijn plezier studeren en vroeg ik mij af welke voordelen (op het gebied van arbeidsaanbod, soort werk, salaris ect.) ik kan hebben als ik een master haal (ten opzichte van alleen een bachelor). Ik ben al een tijdje informatie aan het verzamelen maar hoe meer hoe beter
De opleidingscoördinator van de Universiteit Utrecht zegt in ieder geval het volgende:
De meeste beroepen kan ik echter ook gaan doen met enkel mijn HBO, maar wellicht stroom je hoger in. Een ander belangrijk detail is dat ik een zelfstandig ondernemer ben en ik graag na mijn studie fulltime wil investeren in mijn bedrijf.Maar over het algemeen geldt dat je met een WO opleiding een hoger start salaris heb, zie hiervoor ook het Intermediair Salariskompas. Ook om je eerder in aanmerking voor een IT trainee ship bij bedrijven waarin je kan doorgroeien naar een management positie in ICT.
Functie waarin ze terecht komen zijn business analist, project manager, onderzoek, applicatie consultant, strategie consultant, en change manager.
Wellicht dat sommige Tweakers mij kunnen helpen!
Bij voorbaat dank
Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG