Klik geluid bij het aanzetten samsung smart tv

Pagina: 1
Acties:

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:03
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een samsung smart tv voor op mijn kamer aangeschaft.
Vandaag deed ik de televisie aan en hoorde ik bij het aanzetten een dubbele klik geluid.
Ik heb de software terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit heeft geen verschil gemaakt.
Vervolgens heb ik de televisie naar beneden mee genomen om te kijken of het aan de kabels/aansluitingen zou kunnen liggen.
Ik ben erachter gekomen dat het klik geluid verdwijnt als ik gebruik maak van digitale televisie(hdmi).
Zodra ik gebruik maak van de analoge kabels is het klik geluid bij het aanzetten van de tv weer terug.
Moet ik dit zien als een defect? Een aantal dagen geleden was dit probleem er namelijk nog niet.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 14:13
Op mijn Panasonic plasma hoor je ook meerdere klikken bij het aan- en uitzetten maar dit is het relais waarschijnlijk en staat los van de kabels.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12 13:52
Bedoel je een klik op de speakers? Zoja, dan is dit waarschijnlijk "gewoon" het inschakelen van de audio chip. Dit geeft helaas wel vaker klikken. Als dit het is dan kan het weinig kwaad, en als je je eraan irriteert zou je kunnen kijken of je de speakers later aan kunt zetten dan de TV :)

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:03
Bedankt voor jullie reactie! Het is een dubbele klik die komt uit de interne speaker van de televisie.
Het enige wat mij irriteert is dat de klik afhankelijk is van het geluidsniveau.
Bij een laag geluidsniveau hoor ik een zacht klik geluid en bij een hoog geluidsniveau een hard klik geluid. Dit betekent dat ik de televisie bij het uitzetten het beste zachter kan zetten. Ik overweeg externe speakers aan te sluiten om het probleem te verhelpen. Overigens kwam ik na het googlen erachter dat meer mensen dit probleem ervaren bij samsung televisies en dat de televisie in sommige gevallen niet meer aan gaat.