Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Hallo,

Ik heb een ''nieuw'' moederbord aangeschaft. Dit moederbord heeft een Broadcom Gigabit Ethernet controller, namelijk deze: https://www.broadcom.com/...ient-Controllers/BCM57781

Na het installeren van mijn nieuwe moederbord heb ik w7 x64 niet opnieuw geinstalleerd. Ik dacht, zelfde chipset en CPU, dat moet werken. Niet dus. Gek genoeg kan ik geen verbinding met het internet krijgen. Ik heb het volgende allemaal zelf geprobeerd:
  • Bios instellingen gecheckt, LAN is enabled.
  • Drivers geinstalleerd met meegeleverde disc.
  • Drivers gedeinstalleerd en met de wizard van windows zoeken naar hardware.
  • Ipconfig gereleased en dns geflushed.
  • Apparaat met de nieuwste driver geinstalleerd via website van Broadcom zelf.
  • Gecontroleerd of de lampjes branden wanneer de stekker er in gaat: ze knipperen!
Normaal ben ik niet zo radeloos, maar nu weet ik het echt niet meer. Moet ik W7 opnieuw installen? Ik vrees dat zoiets niet gaat werken. Ik hoop dat jullie tips hebben. Bedankt alvast 8)7

De kabel werkt, zojuist nog getest met mijn laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Krijg je wel een IP adres
Detecteert Windows een kabel als je die er in stopt?
Toont hij de adapter in apparaat beheer?
Heb je de BIOS een keer een reset gegeven voor het geval LAN misschien uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
Ik heb IP adres toewijzing op automatisch staan, ik heb deze ook al handmatig ingesteld zodat ik connectie zou moeten krijgen met ten minste mijn router echter is dit niet succesvol.

Windows detecteert niets wanneer ik de kabel erin stop.

De adapter is na installatie van de driver zichtbaar in apparaatbeheer. Zonder fouten overigens, alleen de netwerkverbinding blijft het niet doen.

Bedoel je de BIOS resetten met een jumpertje? Of load defaults? Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik probeer nu te booten en kijken wat het verschil is wanneer ik LAN expres uit zet.

Ik denk dat het niet aan het mobo ligt want wanneer de stekker erin gaat dan knipperen de lichtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunisDokter
Owja, ik heb mijn bios niet naar de laatste versie geflashed, maar ik kan mij niet voorstellen dat zoiets relevant is.

Windows detecteert het ding wel maar wanner de drivers zijn geinstalleerd resulteert dat niet in een verbinding...

Edit: Ik heb zojuist mijn Bios naar de laatste versie geflashed. Ook dit had geen nut :

Edit2: Ik krijg nu elke 3 seconden het symbool dat windows zoekt naar verbinding (rechtsonderin) en daarna komt het kruisje weer. Dit herhaald zich de gehele tijd. Apparaat is gevonden en goed geinstalleerd...

Hellup :P |:(

Edit4: Gek genoeg is hij ineens begonnen met werken! Raar spul die computers :o :o

Dank voor jullie hulp, slaapwel. :z

[ Voor 85% gewijzigd door TeunisDokter op 10-10-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 01:43
Je lan kabels al gecontroleerd? Afgelopen week had ik hier hetzelfde probleem en bleek het stekkertje van de lan kabel in de router kapot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Wat JustwilliamNL zegt, controleer eens of ze aan de 568B standaard voldoen. Misschien voorkom je in de toekomst hiermee problemen. En ook of alle contactjes goed in de 'stekker' zitten (helemaal tegen het einde aan drukken als je er tegen aan kijkt).

[ Voor 29% gewijzigd door Red-Front op 11-10-2013 17:37 ]

Pagina: 1