Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Degelijke Laptop >14 inch met goede bang/buck ratio.

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar nieuwe laptop voor mijn verloofde, ons buget is iets hoger dan de gem. student of consument als we de BBG mogen geloven zo doende kwam ik niet veel duidelijke/complete aanbevelingen tegen.

Doel
Onderzoeksresultaten verwerken, dit zal vooral leunen op de CPU maar dat betekend niet dat de rest het op een slakkengang zijn ding moet gaan doen. Resultaten moeten ten slotten ook nog gevisualiseerd worden en dus enige grafische kracht is een pre.
en Dagelijks gebruik met een mix van productiviteit/mobiliteit de laptop zal verschillende plaatsen landen en continenten aandoen maar daar aan gekomen zal er nog wel op gewerkt moeten worden.

Prijs
1000 - 2000
Ik wil liever niet over de 2000 euro gaan, mijn ervaring is dat je dan beter de tijd dat je hem gebruikt en het budget kan halveren en de volgende dus gewoon sneller aanschaft - computer kracht blijft goedkoper worden ten slotte. Laptops van onder de 1000 voldoen waarschijnlijk niet aan de eisen, hoe meer het vanaf de 1000 naar de 2000 gaat hoe meer daar tegen over moet staan - omdat we het geld hebben betekend nog niet dat we het ook uit moeten geven.

Cpu
Het niet hoeven wachten op de laptop is ons geld waard, dus heb voornamelijk naar 4th gen intel laptops gekeken. Meeste zijn wel aangekondigd maar nog niet beschikbaar (in Nederland)

Grafisch
Grafisch geweld zien we ook graag maar is niet zaligmakend - het moet niet te veel afdoen aan batterij tijd en of fan geluid introduceren wanneer je hem niet aan het belasten bent. Of misschien anders gezegd stellen we grafische kracht op prijs maar we zijn niet op zoek naar een gaming laptop.

Scherm
Er moet op gewerkt kunnen worden voor langere tijd dus is een laptop met een scherm van 14 inch of groter gewenst. Ik weet dat er een hoop prachtige 13 inch laptops zijn maar dat is toch te klein. 14 inch dan is ook een ondergrens niet een mikpunt. IPS en goede kleurenvoorstelling zijn fijn en worden op prijs gesteld maar er zal geen fotobewerking op plaats vinden en wordt dan ook gezien als extra.

Bouwkwaliteit
Hij is voor dagelijks/intensief gebruik, ala thinkpad - bij benadering uiteraard het hoeft geen Lenovo te zijn.

Opslag
Als hij komt met ssd, prima! anders zetten we hem er zelf wel in.

Leverbaarheid
We willen deze redelijk snel in gebruik nemen, laptops die er aan komen zijn fijn, maar die zijn er altijd. Graag NL te koop ivm BTW, investeringsaftrek etc.

batterij
Ze werkte met een laptop met extra grote batterij waarmee hij het 6 uur uit hield iets meer (ook na een jaar of 2) zou prettig zijn. Meer batterij is altijd beter.

Gewicht
Lichter is beter uiteraard, gezien we op zoek zijn naar een 14 of groter is zal hier het een en ander aan water bij de wijn moeten worden gedaan (al laat ik mijn graag verrassen)

Overig
Webcam ingebouwd - Alhoewel je weinig vind zonder
Mogelijkheid voor dock is een plus punt, maar dat vind men meestal op de zwaardere laptops.

Zelf gevonden
14.1" Galago UltraPro
https://www.system76.com/laptops/model/galu1
Hier zijn wat problemen mee:
- de bouwkwaliteit is moeilijk te bepalen.
- shipping is internationaal maar douane kosten etc zijn onduidelijk heb wel gekeken op de site maar kwam er niet helemaal uit.
- leverbaarheid
- windows(kunnen we er bij kopen, ik keek in eerste instantie voor mijzelf waarbij ubuntu prima is. mijn verloofde zit echter vast aan een aantal windows programma's voor haar werk.)
HP ZBook 14 / 15 / 17
- extra opties nodig bovenop basis model ~ prijs?
- niet leverbaar/announced
- nog niet veel bekend
HP EliteBook Folio 9470M
- 3 gen cpu
- behoorlijk prijs jump van 1366x768 (WXGA Wide) naar 1600x900 (WXGA++) en dan is het nog maar 1600x900 :-(
Acer S7-392
- 13.1 inch is te klein.
ThinkPad X1 Carbon
- 3 gen cpu
- prijs ~ bang/buck verhouding.
//edit 11-10-2013 0:06:
Dell Precision M4800/M6800
meningen?[/small]

Graag hoor ik meningen en suggesties en uiteraard mag je ook schieten op de gestelde eisen.

alvast bedankt.

Matrix op basis van feedback:

~15 Inch
MerkTypeResolutieGewichtBatterijCPUMemoryPrijs
AcerAspire V71920x10802,2kg4 cellen (34.6 Wh)i7 4500U8GB+/-1250
SamsungAtiv Book 81920x10802,54kg8 cellen (91 Wh)i7 3635QM8GB+/-1675
SonyVAIO® Fit 15A multi-flip2880x16202kg?i7 4500U16GB+/-1650
Dellm48001920x10802.88kg9-cel (97Wh) i7-4800MQ16GB+/-1936*
Dellm48003200x18002.88kg9-cel (97Wh) i7-4900MQ16GB+/-2867*

*Even opletten, wanneer je op de Dell site op m4800 zoekt zijn de prijzen ex btw.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Light op 14-10-2013 19:33 ]

IceManX schreef: sowieso

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Die Galago Pro is ook gewoon in Nederland beschikbaar bij BTO / Xnotebooks. Het is een Clevo W740SU (review: http://www.notebookcheck....0SU-Notebook.98313.0.html )

Voor de rest wordt de V7-482PG hier vaak aangeraden nu als 14" laptop (door de goede review op Anandtech). In die review staat dacht ik ook iets over de V7-582PG.

• Mr_Light
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Topicstarter
ah had gemist dat er andere varianten waren van de v7
Thmz159 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:10:
Die Galago Pro is ook gewoon in Nederland beschikbaar bij BTO / Xnotebooks. Het is een Clevo W740SU (review: http://www.notebookcheck....0SU-Notebook.98313.0.html )
Die hou ik (ook voor mijzelf) even in het achterhoofd
Voor de rest wordt de V7-482PG hier vaak aangeraden nu als 14" laptop (door de goede review op Anandtech). In die review staat dacht ik ook iets over de V7-582PG.
Ja bij anandtech vatten ze het probleem in het algemeen wel goed samen:

Acer also has other V-series laptops available, and while I wish that they had the same sensibilities as the V7-482PG reviewed here, just looking at the spec sheets I can see that’s not the case. The V7-582PG-6421 has a 15.6” 1080p IPS display, but the CPU is a Core i5-4200U and the GPU is a rather questionable GT 720M (that's 96 Fermi cores with a 64-bit bus, if you're wondering); at least the price is $250 lower than the 482PG. Meanwhile the V7-582PG-9478 upgrades the CPU to an i7-4500U but drops to a TN 1366x768 display and a price of $1000. In short, while the core chassis may be similar, many of the extras that make the V7-482PG-9884 stand out seem to be lacking. So shop carefully, because there’s a fine line between greatness and mediocrity, and a few too many “minor” changes will often find you on the wrong side of that line.

Wat wordt er veel in de 15-17inch range aangeraden?

Verwijderd

13": sony vaio pro of wachten.
14": acer V7.
15.6": asus N56, alienware 14, latitude/thinkpad
17.3": asus N75.

Overigens, als je al op voorhand aangeeft dat je iets van thinkpad kwaliteit wilt, blijf dan ver weg bij clevo. Imand op de frontpage gaf aan 7 mensen te kennen die die notebook hadden teruggestuurd omdat het toetsenbord zo enorm slecht is. De input devices, koeling en fan noise van dit merk zijn bijna altijd heel erg slecht.

De keuze tussen de 14" acer en 15"6 alternatieven zit hem wat mij betreft met name in de prestaties. De acer heeft een dualcore low-voltage CPU, de meeste 15.6" notebooks hebben een quadcore. Die zijn dus echt 2x zo snel als het moet. Afgaande op de topicstart zou ik zeggen dat die quadcore zeker meerwaarde bied.

Vergeet geen SSD erbij te zetten.

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 10:25

ormagon

Definitely Maybe

Thinkpad W540, dan zit je de komende jaren nergens meer verlegen om. Absoluut geen ultrabook, maar verder hoef je dan nergens water bij de wijn te doen.

[ Voor 38% gewijzigd door ormagon op 11-10-2013 11:13 ]

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
Met 13" en 14" laptops ben je eigenlijk veroordeeld tot dual-core ulv processors. Aangezien je voornamelijk opzoek bent naar CPU prestaties zou ik je scope uitbreiden naar 15.6" notebooks met Intel i7 quad-cores.

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 10:25

ormagon

Definitely Maybe

Polster schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:21:
Met 13" en 14" laptops ben je eigenlijk veroordeeld tot dual-core ulv processors. Aangezien je voornamelijk opzoek bent naar CPU prestaties zou ik je scope uitbreiden naar 15.6" notebooks met Intel i7 quad-cores.
Hij geeft toch ook juist aan 14" of meer te willen.

• heppie1981
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11 09:12
En wat is er gebeurd met de Ativ Book 8?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22
ormagon schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:28:
[...]

Hij geeft toch ook juist aan 14" of meer te willen.
Zijn selectie bestaat voornamelijk uit 14 inch modellen met dus ULV's.

• heppie1981
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11 09:12
ah, ik dacht dat het een 'ondergrens' was.

• Mr_Light
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

Topicstarter
Polster schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:24:
[...]

Zijn selectie bestaat voornamelijk uit 14 inch modellen met dus ULV's.
Dat licht meer aan het feit dat de meeste top 10 lijsten en aankoop advies artikelen hier over (lijken) te gaan. 15.6 en 17 inch zie ik niet heel veel langs komen of vind ik weinig tot geen reviews van.

suggesties, links naar reviews en gebruikservaringen van de grotere modellen stel ik erg op prijs.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:56:
15.6": asus N56, alienware 14, latitude/thinkpad
17.3": asus N75.
Die asus-en, gegeven dat ik naar de juiste modellen kijk ga toch al even mee ook is the beschikbaarheid er van erg beperkt als ik pricewatch mag geloven. Die alienware 14 is volgens mij 14 inch ;)
ormagon schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:09:
Thinkpad W540, dan zit je de komende jaren nergens meer verlegen om. Absoluut geen ultrabook, maar verder hoef je dan nergens water bij de wijn te doen.
zelfs op de Amerikaanse website staat hij volgens mij nog op 'verwacht' gezien een w540 is aangekondigd is er dan ook een T540 aangekondigd? Probleem is dat Lenovo heel goed in aankondigen is maar het toch best wel een hele tijd kan duren voordat het de markt bereikt en dan moet je toch nog redelijke tijd er bovenop doen om hem ook in Nederland te kunnen aanschaffen.
heppie1981 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:21:
En wat is er gebeurd met de Ativ Book 8?
Als we de 4th gen eis laten vallen is die samen met Lenovo Ideapad Y510p het overwegen waard.

http://www.dell.com/nl/be...sion-m4800-workstation/pd
4 gen i7
9cell batterij
2.88 kg
~1500 eur
geen idee hoe goed die quatro werkt of power slurpt.

Ik ga denk nog even later een matrix maken

Verwijderd

Mr_Light schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:23:
Die asus-en, gegeven dat ik naar de juiste modellen kijk ga toch al even mee ook is the beschikbaarheid er van erg beperkt als ik pricewatch mag geloven. Die alienware 14 is volgens mij 14 inch ;)
Maar hij is zwaarder dan de meeste 15.6", daarom classificeer ik hem als 15.6"
Als we de 4th gen eis laten vallen is die samen met Lenovo Ideapad Y510p het overwegen waard.
De Y510p is sowieso niet het overwegen waard tenzij je all-time low battery life en brakke koeling gecombineerd met een middelmatige kwaliteit overal acceptabel vind..
Pagina: 1