AMD powerplay problemen op 6950 TF3 PE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Hallo,

Heb een 6950 TF3 PE en wilde die eens gaan overclocken aangezien er toch wat games beginnen uitkomen waar ik best een aantal procentjes winst kan gebruiken. Vroeger al geprobeerd met msi afterburner via unofficialoverclocking toestand maar kreeg telkens screen flicker als ik ook maar 1mhz erbij deed.
Toendertijd er verder niet naar gezocht omdat ik niet echt meer performance moest hebben.

Vandaag begon ik er dus weer aan, de vorige problemen volledig vergeten maar dat duurde niet lang :p
Even gezocht, blijkt de powerplay optie te zijn die roet in het eten gooit, dan maar die unoffi... op waarde 2 gezet in de config en wonder boven wonder, het werkte als een zonnetje, kaart bleef wel op oc snelheid hangen maar dat was ook logish. Per ongeluk dan even 100mhz verkeerd gekeken en dus 100mhz hoger geclockt dan ik bedoelde => instant driver crash.
Even pc rebooten om zeker te zijn dat ik weer vers kon beginnen maar vanaf dan krijg ik met geen stokken meer die powerplay uit.

Wat ik al probeerde:
Uninstall Afterburner, driver uninstall, reboot, driver wipe, reboot, laatste whql drivers erop (zelfde als voorheen dus) en terug Afterburner erop => blijft nog steeds downclocken in 2D modus en dus gigantische screen flicker als ik ook maar iets wil ocen.
Ondertussen al half uurtje gegoogled maar vind gewoon geen antwoord waarom hij dit niet meer wil doen.

Hopelijk heeft iemand hier wel een idee want ik weet het niet meer :)

(ps: had wel al een leuke oc die me +- 10% extra performance opleverde, nu ik weet dat ie dat haalt wil ik persé die oc ook doen)