Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweede filter loslaten op 1e filterresultaat

Pagina: 1
Acties:

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 15:47
Hoi Tweakers,

Ik ben bezig om voor het bedrijf waarvoor ik werk een Carpool Database te maken in Excel 2007.
Nu heb ik een paar kolommen gemaakt en kan daarop filteren waarop er specifieke resultaten naar voren komen.

Wat wil ik graag:
Nu wil ik van die resultaten weer een andere tabel filteren maar dit lukt niet 8)7
Voorbeeld:

Ik heb b.v. de kolommen:

Opstapplaats Groep Roken?
groningen a ja
groningen b nee
assen b ja
groningen a ja

Wat heb ik geprobeerd:
- Filter ik op opstapplaats groningen dan krijg ik netjes alle groningen te zien.
Als ik dan van alle groningen alleen de groep a wil zien, laat hij als resultaat weer alle groepen a zien. Dus ook weer van de andere plaatsen die groep a zijn.

- Heb ook geprobeerd om de kolom te selecteren en dan via zoeken te kijken maar dat geeft ook niet het gewenste resultaat.

- Ook het uitproberen van diverse tekstfilters (bevat, is gelijk aan, etc) werkten ook niet.

- Geprobeerd via Google te zoeken maar probeer maar eens een duidelijke omschrijving te geven.
Kon ook niet de juiste info vinden.

En ik wil dus van de plaatsen groningen alle a groepen.
Hetzelfde wil ik ook met roken kunnen. Dus van alle resultaten van groningen daarvan weer alle "ja's".

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is zo.
Zie ik wat over het hoofd of moet ik het toaal anders doen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[q]Nu wil ik van die resultaten weer een andere tabel filteren maar dit lukt niet[/
Dan wil je overstappen op een databaseapplicatie, maar je latere voorbeeld zegt enkel dat je verder wilt filteren. (Iedereen in Groningen -> van die resultaten enkel groep a). Dat is de standaardmanier hoe filteren werkt in Excel.
- Filter ik op opstapplaats groningen dan krijg ik netjes alle groningen te zien.
Als ik dan van alle groningen alleen de groep a wil zien, laat hij als resultaat weer alle groepen a zien. Dus ook weer van de andere plaatsen die groep a zijn.
Heb je de hele tabel (in dit geval A1:E3) geselecteerd toen je het filter aanmaakte? Bovenstaande lijkt te suggereren dat je 3x een los filter hebt gemaakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 15:47
@F_J_K: Je slaat de spijker op zijn kop!
Ik heb per kolom de filters in gesteld. Dacht dat het zo moest namelijk.

Maar wat jij nu zegt klopt helemaal.
Ik moest dus eerst alle kolommen selecteren en dan pas filter toepassen.
Hee erg hartelijk bedankt hiervoor! :-)