Win Philips Hue-lampen voor je Ambilight TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0w5Sfuf9HjcD1nBuALUQr7yi/full.jpg

Win Philips Hue-lampen voor je Ambilight TV

Geniet jij, net als vele andere Tweakers, al van je Philips Ambilight TV? Is er voor jou geen donkere achterwand van je TV meer denkbaar? Zou je het liefst je hele kamer met de Ambilight kleuren gevuld willen zien? Dan hebben we nu een mooie actie voor jou!

Philips wil graag drie tweakers laten ervaren hoe een set Hue-lampen werkt in combinatie met een Philips Ambilight tv. Door deze lampen wordt het Ambilight effect versterkt en uitgebreid tot je hele kamer.

Het werkt erg eenvoudig: je draait de Philips Hue ledverlichting in je bestaande lampen, je koppelt via je smartphone of tablet de lampen aan je TV, je zet de tv aan en vervolgens kan je kan de lampen mee laten kleuren met het beeld op je tv. Zo simpel is het. Natuurlijk kan je de Hue lampen ook los van je TV gebruiken.

Wij zoeken 3 Tweakers die deze lampen 2 weken willen testen. Je moet een Philips Ambilight TV hebben die niet ouder is dan het modeljaar 2011. Om kans te maken moet je het typenummer in je post vermelden. Posts zonder typenummer doen niet mee. Als je als winnaar bent gekozen, moet je vooraf het serienummer van je TV doorgeven aan Philips. Ook moet je in het bezit zijn van een tablet of smartphone met iOS of Android. En je bent natuurlijk bereid om na twee weken je ervaringen te delen in een userreview. En natuurlijk zullen je mede-tweakers in het [Philips Hue] Ervaringen & discussie topic graag over je ervaringen lezen.

Modbreak:De inzendtermijn is inmiddels verstreken.

Wat moet je doen om een van de drie testers te worden? Heel simpel, vertel in een post van maximaal 250 woorden waarom jij de winnaar zou moeten zijn. Daar mag je alles aan toevoegen: plaatjes, tekeningen of wat je maar wil. Philips kiest uit alle inzendingen de drie meest originele en de winnaars krijgen het startpakket met de Philips-Huelampen thuisgestuurd.

Veel succes en moge de verlichten onder ons winnen. ;)

Voorwaarden:
  • Je bent in bezit van een Philips Ambilight tv uit 2011, 2012 of 2013.
  • Typenummer vermelden in je post.
  • Je bent bereid gedurende twee weken de tv in combinatie met de lampen te testen en hierover binnen die twee weken een userreview te publiceren binnen de Pricewatch.
  • Na het testen en reviewen mag je de lampen houden.
  • Maar één inzending per persoon in dit topic.
  • Vragen en opmerkingen in het feedback topic.
  • Inzenden kan t/m 30 oktober (23.59u).
  • De winnaars worden uiterlijk 5 november bekend gemaakt.
  • Medewerkers en vrijwilligers van Tweakers en Philips zijn uitgesloten van deelname.

[ Voor 198% gewijzigd door zeef op 31-10-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-08 14:41

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hi,

Ik heb thuis een Philips 46PFL7007

Kijk regelmatig een filmpje, serie, of gewoon televisie. Eigenlijk staat de Ambilight altijd aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb thuis een Philips 32PFL7406H/12 TV. Zodra ik thuis ben, staat deze eigenlijk chronisch aan. Zelf had ik ook al overwogen om een dergelijke set lampen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik heb een enorme witte muur van een meter of 7 breed, die nu al heel mooi gekleurd wordt door mijn 46PFL9707. Op dit moment staan daar 2 lampen naast die al mooi sfeerlicht geven. Maar ik geloof er heilig in dat Philips dat nog veel mooier kan maken!

Afbeeldingslocatie: http://www.chamidmedia.nl/tweakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik ben in het bezit van een Philips 40PFL9705H en geniet echt van de ambilight functie. Met minimaal licht in mijn huiskamer geniet ik van mijn TV :D

Maar met de Philips Hue-lampen ga ik deze juist gebruiken om de beleving van het TV kijken nog meer naar voren te brengen in mijn huiskamer

[ Voor 32% gewijzigd door Mavvie op 16-10-2013 13:26 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightY
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-04-2021
Eind augustus mijn 14 jaar oude Phlips beeldbuis vervangen door een splinternieuwe 47pfl7008 met Ambilight natuurlijk. Wat een kijk ervaring. In combinatie met de Hue lampen zal het helemaal af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:21

rg-mohwa

Phoe Hé

In mijn nieuwe woning, waar een 40PFL7605H hangt zouden de lampen vast niet mis staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 22:32
Mijn model is de 37PFL8605H.
Destijds ben ik lang op zoek geweest naar de juiste TV mèt AmbiLight omdat ik vind dat dit gigantisch veel toevoegd aan de ervaring van TV kijken! Ik zou echt geen TV meer willen zonder AmbiLight, het is echt alsof je helemaal in de film terecht komt, en met de Hue-lampen zou dit effect helemaal tot het uiterste versterkt worden! :D

En ik ben overigens een Android gebruiker.

[ Voor 12% gewijzigd door Shadowing op 23-10-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

Ik heb sinds 2 jaar de Philips 50PFL7956H (21:9) hangen. Ik heb me destijds helaas verkeken op het feit dat de Ambilight niet rondom is, maar alleen aan de zijkanten. Ik hoop met de Philips Hue lampen het 'gemis' van de bovenkant op te lossen.

TV hangt aan aan een wit Ikea Besta/Framsta meubel van 3m60 breed, dus leent zich perfect om aan de uiteinden nog twee lampen te plaatsen :-)

Op de foto hieronder net klaar met de verbouwing :-)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1403373_10200980517739286_1314829006_o.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door mees op 16-10-2013 14:20 ]

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 11:06
Ambilight en Hue, dat moet een mooie combinatie zijn!

TV type: 42 PFL 6007 H :)

[ Voor 5% gewijzigd door Johnvh op 16-10-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

42PFL7008 met ambilight altijd aan, natuurlijk wil ik wel testen.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-08 20:42
Vanaf mijn eerste tv al een grote fan van de ambilight van Philips. Naar mijn mening is dit de techniek die er voor zorgt dat de een film nog indrukwekkender wordt en er als bijkomend voordeel er ook nog eens voor zorgt dat de algemene kijkervaring rustiger is voor de ogen.

Sinds de release van de Hue lijn volg ik dit product al de voet en lees ik ook geregeld het Philips Hue topic op dit forum. Het kunnen toevoegen van mijn huidige Livingcolors en het uitbreiden van de ambilight van mijn huidige tv maakt mij des te nieuwsgieriger naar dit product.

Ik zou graag met mijn eigen ogen willen zien of dit product ook daadwerkelijk een waardevolle toevoeging zal zijn aan de -naar mijn mening- geweldige ambilight techniek.

Kort samengevat waarom ik de persoon zou moeten zijn om dit product te testen; Ik ben een enorme voorstander van de ambilight techniek, ben zeer geïnteresseerd in de algemene werking en de vele functies van het product en ik zal niet rusten voordat ik alle mogelijkheden van dit product uitvoerig heb getest!

TV : Philips 42PFL7606H
Telefoon : iPhone 5
Tablet : iPad Mini

Helaas was mijn vriendin niet zo blij met mijn eigen (hopelijk tijdelijke) hue oplossing :9

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g289/NaNo_photo/IMG_5367_zpsa1f361d6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g289/NaNo_photo/IMG_5366_zps2b28bbb8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g289/NaNo_photo/DSC_0482_zps0397b711.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Nano2009 op 29-10-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23

404error

Page Not Found

Ik heb een 42PFL6007 met uiteraard altijd de Ambilight aan. Met de livingcolors lamp ernaast kan ik proberen mijn Ambilight te vergroten zoals je op onderstaande foto kunt zien:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2891/10309252354_df4551fcec_z.jpg

Helaas ben ik met die afstandsbediening niet snel genoeg om de kleuren bij te houden! Daarom zou een Hue set ideaal zijn! Daarmee kan dan ook de livingcolors mee gaan doen, samen met de Hue's. Eentje in lamp boven de salontafel en eentje aan de andere kant van de TV, voor de ultieme Ambilight setup!

Uiteraard heb ik ook een iPhone5 en iPad2 om de Ambilight/Hue app op te draaien!

Nog een mooi extra-tje: De Philipslampen komen dan in de stad terecht waar ze thuishoren: Eindhoven!

[ Voor 32% gewijzigd door 404error op 16-10-2013 18:04 ]

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb een philips 42pfl7676, lijkt me gaaf om het te testen. Het al standaard ambilight livingcolors lampen maar die kun je niet linken met de tv. Gebruik android tablets en telefoons om de tv te bedienen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciilan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-07 22:59
Helaas een te oude ambilight TV, misschien tijd voro een nieuwe :)
Maar zie uit naar de resultaten van de winnaars hiervan.

En als men bestaande living colours hierbij kunnen linken en hoe hue lampen meer aan de kant van(naast) de kijker bevallen zie ik dat ook graag daarbij terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Sciilan op 17-10-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:46
Samen met mijn vriendin kijk ik graag (i.e. dagelijks) films en series op mijn 42PFL7606H.

Als ik in mijn eentje tv kijk maak ik het het liefst zo donker mogelijk om vol van Ambilight te genieten en zo diep mogelijk de film in te worden getrokken. Mijn vriendin vind dat echter niet prettig en krijgt bij een enkele lichtbron snel last van haar ogen. Er moet dus een lampje aan worden gezet...

Eerst heb ik dat nog op proberen te lossen door een mooie Living Colors lamp in de hoek te zetten. Maar ondanks dat die mijn vriendin dermate bevalt dat hij praktisch altijd aanstaat om de hoek een mooi kleurtje te geven was dat niet voldoende.
Dus staat er bij tv kijken altijd een mooie Ikea lamp aan, waar we dan lekker aan zitten te draaien om hem zo goed mogelijk te dimmen om tot een mooi compromis te komen. Maar ideaal is dat compromis natuurlijk nooit.

Ik hoop dat Philips Hue lampen dat compromis wel tot een ideale oplossing om kunnen vormen. Met de Hue lampen zou er voldoende omgevingslicht moeten zijn om mijn vriendin prettig tv te laten kijken. En doordat de lampen mooi met de film mee kleuren versterken ze onze filmbeleving!

Dus Tweakers en Philips, help mij alstublieft een zo goed mogelijke filmbeleving te delen met mijn vriendin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martienjo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Met deze Hue lampen zou ik mijn Ambilight XL naar Ambilight XXXL kunnen krijgen. Hoe mooi zou dat staan. De ultieme kijkervaring op televisie gebied.
Kom maar op :-)

55PFL8008K/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Laatst online: 05-08 12:31

neevedr

Dat was ik niet!

Als geek wil ik altijd het nieuwste en het beste materiaal hebben en ben ik dol op gekke gadgets. Bij mijn Philips 47PFL7606H TV met ambilight mag zo'n kek Hue lampje natuurlijk niet ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-07 15:08

Chris van der G

Tailchakra

mees schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:19:
...Geblaat met fantastische foto...
Sorry dat ik hiermee offtopic ben, maar wat een foto. Ligt het aan de foto of heeft jullie kamer gewoon zo'n verdomd gezellig gevoel? Perfect voorbeeld als "cozy livingroom".

Problemen mee als ik deze foto op sla en aan mijn vriendin show? Ik moet haar nog zien te overtuigen met mijn gewilde "stijl van leven".

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:04
Sinds 2 maand heb ik een Philips 46PFL8008K/12

Ben zeer tevreden over de ambilight mogelijkheden.
Ik heb het topic van de Philips Hue lampen al enige tijd gevolgt en zou deze zelf zeer graag willen reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
Hier een 42pfl6007 die graag wil testen/reviewen... Eigenlijk staan we nooit zo stil bij de Ambilight, maar als het per ongeluk een keer uit staat dan missen we echt wat. Met die lampen erbij wordt het natuurlijk alleen maar mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:26
Ik zou de Philips Hue-lampen moeten winnen omdat ik vanaf het begin af aan al een grote fan ben van Philips Ambilight. Ik zie in dit topic geen enkele tweaker die eerder een Ambilight TV had dan ik!

Ik heb namelijk al sinds 2006 de Philips 32PFL9730
Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/37PF9730_10-IMS-global?wid=225&hei=225&$jpglarge$

Als bewijs deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lj4t3Zw.jpg

Deze is sinds kort verplaatst naar de slaapkamer en heeft in de woonkamer plaats gemaakt voor de Philips 42PFL6687
Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/42PFL6687H_12-IMS-global?wid=330&hei=330&$jpglarge$
Als bewijs deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VzFolPg.jpg

Ook mijn 3 maanden oude zoontje is al een fan van Ambilight!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f9cCGvI.jpg

Kortom, een Ambilight fan vanaf het begin! Daarom zou juist ik de Philips Hue-lampen moeten winnen!

[ Voor 21% gewijzigd door Blackouts op 20-10-2013 19:34 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 11:40

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb helaas een Philips 55" zonder ambiligth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Ik heb een 42PFL7606H/12 en wil graag de hue lampen testen!

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Leuke actie!!
Ik ben al vanaf begin af aan weg van de Philips tv's en met name de ambilight.

In 2008 overgegaan tot eerste aankoop.
Philips 47PFL9703, toendertijd sinds jaar en dag een sublieme tv, met name de Ambilight Spectra 3 een zeer welkome en nuttige toevoeging die in mijn ogen echt wat toevoegd aan de ervaring van het tv kijken.

In 2012 op de slaapkamer mijn oude Samsung LE32N71B vervangen voor de Philips 40PFL8606, ook met Ambilight, welliswaar aan 2 zijden maar prima voor op de slaapkamer.

Sinds enkele maanden valt mijn oog en interesse op het nieuwe vlaggenschip van Philips, de 65PFL9708. Mijn wens is om dit "monster" van een tv later dit jaar of begin 2014 aan te schaffen wanneer de prijs nog wat is gezakt en er wat meer gebruikersreviews zijn. Deze ter vervangin van mijn 47PFL9703. Ik wilde altijd al een grotere tv alleen in 2008 was dit model in de 9 serie de grootste die er was.

Aangezien ik ook al erg gecharmeerd was van de 60PFL8708, heb ik in de Demo Hue App al veel gelezen en gezien over de Hue lampen, lijkt me heel erg gaaf om te testen! (hopelijk snel op de 65PFL9708)

Toen ik voor het eerst las over de 65PFL9708 kwamen ineens alle perfecte wensen uit die ik ooit had willen zien in één tv:
1. Schermgrootte van 65"
2. Natuurlijk Ambilight aan 3 zijden
3. Ultra HD
4. Een schitterend design
5. Extra toevoeging met de Hue lampen

Kortom, DE perfecte tv voor mij!

Verder beschikken we hier over een Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy S4 en een tablet met android.

[ Voor 34% gewijzigd door koffieboontje op 18-10-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ben ruim een jaar tot volle tevredenheid in het bezit van een 40PFL9705H full-led televisie.

Zeker bij het kijken van een film is ambilight een geweldige toevoeging. Het is prachtig om te zien hoe de ambilight leds aan 3 zijde van de tv meegaan met de kleuren op het scherm. Het enige wat dit nog mooier zou kunnen maken is een set Hue lampen, hiermee maak je het echt helemaal af.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenque
  • Laatst online: 08-08 16:08
Sinds een half jaar heb ik een Philips 55PFL6097 Ambilight Spectra 2 Full-HD televisie.

Het lijkt mij een unieke ervaring om een film te kijken waarbij een set Hue lampen de belevenis extra versterkt. Het resultaat van een set Hue lampen in de hoeken van de kamer zal voor een effect zorgen waardoor de gehele kamer in de film aanwezig lijkt te zijn.

Mijn intresse is gewekt voor de Philips Hue-lampen. Het lijkt mij tevens interessant om demo releases uit de demoscene te bekijken in combinatie met de Hue-lampen, gezien de grote hoeveelheid kleurcombinaties en snelle effecten.

Tevens is de combinatie met de Smartphone prettig. In het bijzonder de eventuele mogelijkheid om op afstand de lamp de rode kleur te laten aannemen, op het moment als de vrouw net even bij het raam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 16:12

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Ik zou graag aan deze test mee willen doen , ik heb de volgende 2 televisies de 58plf9956 en de 42pfl7200 beide hebben ambilight , ik ben al bezit van de philips living colours (4x) en met deze combo ( 16:10 tv hangend aan een muur die er speciaal voor de verlichting geconstrueerd is) en 4x living colours en de hue , zou dit de perfecte test opstelling moeten zijn.
Groet Fer

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 19:05
Heb hier een 55pfl6008k staan en overweeg de aankoop van hue lampen, maar testen voor tweakers is natuurlijk leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 17:28
Hier in huis hebben we nog twee Philips televisies staan met ambilight de 42PFL7406 en de nog oudere 37PFL8404. Om eerlijk te zijn een film of serie kijken zonder ambilight zit er thuis in ieder geval niet meer in.

Ik wil graag ervaren hoe de sfeer is die, vergroot wordt door de hue lampen in de woonkamer.

Iedereen in huis is wel in bezit van een Android tablet en telefoon, dus dat is ook geen probleem. Het lijkt me geweldig om de hue lampen te kunnen testen en te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Mijn Philips 42PFL7606H hangt aan een steigerhouten TV meubel. Het ambilight projecteert hier heel mooi op, maar door de kleur van het meubel is de intensiteit niet hoog genoeg zoals het op een vlakkere/simpele muur zou zijn. Zou daarom graag de lampen willen proberen om weer de echte (en hopelijk nog intensere) ambilight ervaring te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boersmaster
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Deze Tweaker beschikt inmiddels een jaar over een Philips Ambilight tv
En dacht een half jaar later, we zijn wel klaar voor Philips tv nummer twee
Een voor de woonkamer en een in de ruimte waar we slapen
Zodat we ons op beide plekken aan het mooie beeld kunnen vergapen
Bij het lezen van de mogelijkheid tot het uitproberen van de lampen
Kregen we met een tweestrijd te kampen
Willen we extra Ambilight beneden of boven?
Na overleg hebben we besloten dat de grootste van de twee er aan moet geloven
Het gaat om de 42pfl6067
Waarvoor we hopen dat jullie ons dit vervroegde Sinterklaas pakketje willen geven
Dan zullen we in ruil een mooie review schrijven
En hopen we dat de lampen bij ons thuis mogen blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:29
Beste Tweakers,

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Brutuss en ben LED Verslaafd :D, mijn vriendin noemt mij zelfs al LED Geil ;)

Sinds LED verlichting uit is ben ik alles in mijn huis al aan het vervangen door LED Verlichting. Ambilight vind ik een geweldige uitvinding van Philips en was dus erg welkom bij de bestaande LED verlichting.

Mijn eerste Ambilight TV had ik dan ook al in 2007 aangeschaft en wel de Philips Cineos 37PF9731D:

Afbeeldingslocatie: https://a248.e.akamai.net/f/248/9086/10h/origin-g1.scene7.com/is/image/PhilipsConsumer/37PF9731D_10-IMS-global?wid=110&hei=110&$jpgsmall$

Deze heeft na enkele jaren plaatst gemaakt voor de prachtige Philips Aurea 40PFL9904H. Deze TV representeert de top qua Ambilight! De Cineos hing op dat moment op de slaapkamer uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://a248.e.akamai.net/f/248/9086/10h/origin-g1.scene7.com/is/image/PhilipsConsumer/40PFL9904H_12-IMS-global?wid=110&hei=110&$jpgsmall$

Gezien de leeftijd van de Cineos heb ik deze enkele weken geleden verkocht en zijn we weer gaan schuiven. De laatste TV welke we aangeschaft hebben is de 42PFL7008K/12 uiteraard met Ambilight.

Afbeeldingslocatie: https://a248.e.akamai.net/f/248/9086/10h/origin-g1.scene7.com/is/image/PhilipsConsumer/42PFL7008K_12-IMS-global?wid=110&hei=110&$jpgsmall$

Hier stopt mijn ambilight ervaring niet! Voor de computer heb ik een eigen Ambilight set gesoldeerd! Helaas heb ik deze niet meer in mijn bezit gezien de computer verouderd was. (Ben wel weer aan het kijken voor nieuwe opties :P op mijn huidige PC).

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/michaelvdheijden/lan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/382688.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/382690.jpg

Bekijk de link voor nog meer foto's en de beschrijving: Ambilight PC

De Philips TV's met Ambilight geven uit zich zelf uiteraard al een hoop licht. Maar een beetje extra licht is hier nog wenselijk. (Hier had ik het laatst nog over met mijn vriendin). Daarom wil ik graag deze mooie lampen testen om te kunnen kijken of hiermee mijn Ambilight plaatje compleet kan worden!

Groeten Brutuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Jammer, ik mag niet mee doen, ondanks de hardware eisen. Ik had het zeer graag willen doen :(

Ik wil dan ook iedereen veel succes wensen en ik hoop door jullie ervaringen misschien toch zo'n set aan te kunnen schaffen als hij verbonden kan worden aan je tv settings.

[ Voor 60% gewijzigd door Kiswum op 18-10-2013 21:02 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-08 17:22
Ik ben sinds kort in het bezit van de Philips 42pfl5038k/12 TV. Mede het Ambilight heeft ervoor gezorgd dat ik voor deze tv heb gekozen. Vooral met bij het kijken van films in de avond merk je dat de kijkervaring een stuk rustiger aan de ogen is dan met andere tv's uit dezelfde prijsklasse. Het lijkt me geweldig om met de Hue lampen te experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Mijn bloedmooie vriendin is een super fan van Ambilight. Met Hue lampen komt ze vast bij me wonen!

type (TV, niet vriendin) is 55PFL7008k/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

Chris van der G schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Sorry dat ik hiermee offtopic ben, maar wat een foto. Ligt het aan de foto of heeft jullie kamer gewoon zo'n verdomd gezellig gevoel? Perfect voorbeeld als "cozy livingroom".

Problemen mee als ik deze foto op sla en aan mijn vriendin show? Ik moet haar nog zien te overtuigen met mijn gewilde "stijl van leven".
Dude, ik heb daar m'n verhuisdozen nog niet eens uitgepakt, en zelfs de verhuisfitting hangt nog aan het plafond :)

[ Voor 5% gewijzigd door mees op 19-10-2013 17:59 ]

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenaar van een Philips 21:9 58pfl9956 naar volle tevredenheid.
Eigenaar van een Philips BDP 9600 BluRay speler.
Eigenaar van een Philips BDP 9700 BluRay speler.
Eigenaar van 2 Philips Livingcolor Irises
Eigenaar van een Philips HTL 9100 5.1 wireless soundbar.
Eigenaar van een Philips AW 5000 wireless muziek speaker.

Het allerbelangrijkst: Eindhoven de gekstuhh en PSV is mijn cluppie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
We hebben een 32PDL7906H/12 (DesignLine Edge). Wat ik graag zou willen testen is:
- hoe groot de verwachtingsvolle blik van de dame op de foto is als Ambilight wordt uitgebreid met de Hue lampen
- of de lampen het effect van 3D nog meer versterkt
- of je het zo kan instellen dat je hetzelfde effect krijgt als met de HF3470/01 (Wake Up light)
- hoe goed de sfeer is die je met lichtkleur kan creëren (en nee, hoeft niet alleen maar romantisch te zijn)
- gebruiken als stukje beveiliging, lampen aan zodat het lijkt alsof je thuis bent. Moet lukken als je via DLNA iets op TV laat verschijnen, als dan niet tijdgestuurd.

Aansturing kan via een van de Samsungs of een HTC. Hiervan is altijd wel één beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/128253/5/philips_32pdl7906h.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door TW_RdV op 20-10-2013 18:52 . Reden: type en toevoegen foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een set Hue-lampen zou mijn huiskamer met 42pfl7606H, 2 Living Colors Iris en 5 living whites echt helemaal compleet maken!

Het lijkt me echt te gek om mijn verlichting via mijn iPad/smartphone te kunnen regelen.
Nu werkt het ook al erg mooi samen met de afstandsbediening, maar alle extra functies en controle die de hue-lampen en de bijbehorende apps bieden, zouden het geheel naar een hoger plan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-08 10:53
Super actie zelf heb ik de 42pfl6877k waar ik enorm tevreden over ben! Heb zelf een witte muur als achtergrond welke nu al leuk mee kleurt maar waar natuurlijk deze lampen beter bij zouden helpen :D

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7326/10398295243_e6e7772925.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Jeronomo8 op 21-10-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:07
Thuis hangt een 46PFL7605 waar altijd de ambilight van in gebruik is. Naast de tv staan 2 lampen die nu normaal licht geven. Ik ben heel erg benieuwd naar de TV ervaring wanneer ik deze lampen vervang door Philips Hue lampen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 16:11
42PFL7606H hier. En vroeger een 9966. Android telefoons en iPad. En tijd om te testen.
Televisiekijken zonder Ambilight is als voetbal zonder bal:een zeer beperkte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:59
Ik heb een 42PFL7656H, maar alleen lumia 920 en surface... Heb nog wel een android telefoon liggen(Desire).

Mijn ambilight dekt maar een gedeelte van de muur(hangt in een hoek aan de muur) dus ben wel erg benieuwd naar de mate waarop ik hier aan een kant voor zou kunnen compenseren. Voor de rest zijn alle lampen bij mij philips(eco mood of ledino, hue hadden ze destijds nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 23:23
42PFL7406H, wat kan ik erover zeggen, deze TV doet het gewoon altijd.

Geen last van backlight.
Heerlijk beeld, geluid over Yamaha RX-V671.

Heb een huis vol vage hoeken, TV staat daarom nu schuin schuin in een hoek.
Dus daardoor veel minder mooi ambilight dan hiervoor toen TV voor vlakke muur stond.

Wat extra ambilight effect in andere hoeken en achter de TV gaat best mooi worden denk.
Heb een Ios telefoon, maar denk dat ik m'n android tablet maar eens ga afstoffen (en dan maar gelijk als fotolijstje/ hue lamp controller gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heckie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
42PFL6877K/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Waar past de Philips Hue-lampen nou beter bij dan bij een 60PFL8708S ? Deze hangt prachtig aan de muur met de bijgeleverd beugel waarbij het ambilight een prachtig licht geeft op de muur. Zelf mooier dan de Aurea II die wij hebben gehad.

Vaak overwogen om de Hue-lampen erbij aan te schaffen, maar de relatief stevige aanschafprijs laat mij nog steeds twijfelen.

Graag zou ik de Hue lampen willen proberen/testen i.c.m. de vierzijdige Ambilight XL met Prisma-technologie.
Uiteraard zweven er hier in huis een aantal iPad's en iPhones dus nu ook al in gebruik zijn voor het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:29

GaMbiNo

1337

Wat een schitterend systeem! Ik heb sinds kort mijn eerste Ambilight tv (42PFL5028) en ik ben daar zeer enthousiast over! Het voegt zeker iets toe aan de tv beleving. Met deze lampen wordt dat nog eens versterkt lijkt me. Ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricky_il
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik wil ook graag mee doen! Thuis heb ik een Philips 47PFL6007H/12 Full HD 3D LED TV 400 Hz staan, ben benieuwd :))

Credendo Vides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:46
Ik heb reeds 4 hue lampen. Kunnen jullie niet een ambilight tv ter beschikking stellen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyR
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb een 55pfl6008k/12 en wil graag de hue lampen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEEBLBOB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01 10:49
Ik heb een 42PFL7666H/12 en zou erg graag de Hue-lampen willen testen op het daadwerkelijk verbeteren van de filmbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55
Thuis hebben mijn vrouw en ik een belangrijke afspraak:
Ik ga over alle aankopen met stekker en zij over alles zonder stekker.

Helaas is haar lievelingskleur wit, waardoor bijna alles in huis wit is. Maar daar mag ik niet over klagen, want verf aan de muur, kasten, accessoires, etc... daar zit allemaal geen stekker aan, dus zij beslist!

Zoals je op de foto kan zien, kan dat beetje Ambilight dat uit de tv komt er niet voor zorgen dat je volledig opgaat in de film. Dus voor de Philips Hue (met stekker, dus mijn beslissingsbevoegdheid!) is hier nog wel een kleine uitdaging weggelegd!

Afbeeldingslocatie: http://www.sanderke.nl/hue.jpg

Oh ja, deze mooie tv is trouwens een 47PFL6158K12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
  • Laatst online: 07-08 16:46
Zo te zien heb ik de kleinste hier, ik kan dus best wat lampen voor een mooie intimidatiefactor gebruiken!

Met mijn 32PFL9705H van eind 2010 vraag ik me af of ik überhaupt stiekem nog in aanmerking kom, maar de veelzijdigheid waarmee ik mijn tv gebruik is toch een mooi excuus voor de aanmelding. Films, games en series die via PC, mediabox, console en mediaspeler aangeleverd worden, krijgen met regelmaat de aandacht van 1 tot ongeveer 10 man. Ik denk dat mijn gebruik en de mooie wette muur ruim rond mijn tv zich lenen voor een all-round test van de lampjes. Ik heb ook een zwikkie Android telefoons dus dat zit wel snor. Als bonus durf ik mijn PSV support nog even te vermelden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rexxar op 24-10-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-08 20:59
Dan ben je niet de enige, ik kijk met veel plezier televisie op mijn 32PFL9705H. Daar gaat het uiteindelijk om, toch?

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Iglo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 21:37
Beste Philips,

Ik kan jullie niet genoeg bedanken voor deze 3de schakel in de "Philips powered light show" ™ in mijn huiskamer! het is alsof jullie mijn behoefte voor deze lampen hebben aangevoeld.

Zie hier het effect van de eerste twee schakels: een Philips Ambilight TV (46PFL9707S) in combinatie met 2 Philips Ambx Kits (2 wallwashers en 4 lampen verdeeld over de twee voeten van de witte lampen):
Afbeeldingslocatie: http://sites.zpiderz.com/iglo/tweakers/philips/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sites.zpiderz.com/iglo/tweakers/philips/3.jpg

En zie hier de twee witte lampen terwijl ze aanstaan... de verpesters van de sfeer die per direct in aanmerking komen om te worden vervangen door de nieuwe Philips Hue lampen:
Afbeeldingslocatie: http://sites.zpiderz.com/iglo/tweakers/philips/1.jpg

Of ik nu mocht winnen of niet. Dank jullie wel!

[ Voor 12% gewijzigd door Kapitein Iglo op 24-10-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N11
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 18:34

N11

1,5 jaar in het bezit van een Philips 46pfl7606.
Ambilight staat altijd aan, en heb via mijn mediacenter een AMBX set gekoppeld om nog meer gekleurd licht op de muur te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://aranvink.nl/philipshue/IMG_20131022_183919k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:16
helaas heb ik wel de beschikking over de Hue set, maar niet over een ambilight tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 17:13
Aangezien ik al een tijdje in het bezit ben van de 50PFL7956H/12, lijkt mij het leuk om een van deze lampen te testen en te zien welke meerwaarde het heeft ten op zichte van Ambilight Spectra 2. Ik heb soms het gevoel dat ik Ambilight Spectra 3 mis. Misschien dat deze set een andere dimensie kan geven door een bredere kijk-ervaring te bieden. Lijkt me wel leuk om deze te testen in combinatie met mijn ps3 en pioneer vsx-lx55. Ik kijk zeer veel films en kijk al een tijdje uit naar deze lampen. Maar door de verbouwingen blijft er niet veel geld over voor luxe.

Mijn oude email werkt niet meer dus mag je altijd een mailtje sturen naar cyrusthevirus333540@msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-08 23:32
momenteel bezit ik de philips 50PFL7956H (21:9). Daarvoor gebruikte ik een twee jaar ouder philips ambilight tv (8404). Gezien ik het een erg mooi systeem vind, heb ik met ikea kleurenledstrips de onder en bovenledverlichting die mist op mijn tv proberen toe te voegen, helaas hebben de tv beelden geen invloed op deze ledkleur. Het lijkt mij dan geweldig om de Hue ledlampen te proberen. Vooral gezien mijn tv-kamer niet enorm groot is, waardoor de kamer al heel snel een grote lichtshow wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:28
Allereerste ben ik een Philips fan, heb hier een complete Philips stereo installatie ( de 800 serie uit de jaren 80).
Verder heb ik een 32PFL7606 en uiteraard is die met ambilight.

Momenteel heb ik een "warme" verlichting in de woonkamer, maar zou het echt enorm kicken vinden als de verlichting mee kleurt op de beelden van mijn tv.
Reden: gewoon zodat ik op die manier nog betrokken wordt bij een kijken van een bijvoorbeeld een film.
Het zou dan een perfecte Ambiance worden!!, wat alleen Philips voor elkaar krijgt.

Ik heb een Android telefoon ( tja helaas verkoopt Philips die niet in Nederland, anders was dat ook een Philips geweest).

[ Voor 18% gewijzigd door ivo1969 op 27-10-2013 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zouw deze lampen graag willen testen in mijn kamer heb ook al.
1 living color iris
2 living color bloom
2 living whitnes lampen in mijn wandlamp geplaatst
En heb de philips pfl 47 7008 tv van 2013
https://www.dropbox.com/s...2013-10-27%2009.26.05.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-10-27%2009.25.36.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-10-27%2009.41.23.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-10-27%2018.05.04.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-10-27%2018.05.36.jpg

Ik denk dat deze lampen een leuke meerwaarde in deze kamer kunnen biedden
Ook omdat de andere living colors er bij kunnen worden toegevoegt

Daarbij heb ik een ipad 4 en htc one x

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 23:02
Ik doe mee!

Ik heb een Philips 46PFL9706H/12

Dit is mijn vijfde ambilight televiesie. De eerste was nog een beeldbuis met FL lichtbuisjes, de huidige heeft sterke led's.
Dat i.c.m. RAL9010 gebroken witte muren rondom en witte vloerstaande speakers is de perfecte testomgeving natuurlijk :-) Regelmatig krijg ik complimenten van buren die buiten langslopen met hun hondjes dat mijn woonkamer er altijd zo kleurig uitziet als de tv aanstaat.
Naast de televisie, een X1 hoofdtelefoon en en A3 en P9 speaker heb ik niet heel veel Philips audiovisuele electronica.
Maar je zou eens in de keuken moetn kijken :-) Tip: Airfryer, wat een wonderlijk ding is dat zeg!

Ik zeg kom maar op met de test HUE set, die wilde ik toch al kopen zodra er wat meer soorten lampen voor uitkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattiepro
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-03-2022
God schiep de aarde ,

Philips schiep Ambilight... (de A van adembenemend....)
open je ogen, geniet en ervaar

zou een mooie aanvulling zijn op mijn 47pfl6008 serie
galaxy tab van samsung eraan en het feest kan beginnen..
Nou ja, eerst m'n vrouw nog even naar de winkel sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-08 09:28
Het typenummer van mijn tv is 40PFL8606 met Ambilight aan de zijkanten.

Graag doe ik mee met de actie. Ik kijk veel series en films op de tv, de kinderen trouwens ook. Gisteren nog Dexter en Verschrikkelijke Ikke 2 gekeken. We gaan er dan echt voor zitten en kijken alleen DVD, OnDemand of download voor een ongestoorde ervaring. Mocht ik uitgeloot worden dan zal ik regelmatig wat foto's posten en uitgebreid de ervaring (positief kritisch) beschrijven.

Oja, ook de audio komt (uiteraard) uit een Philips (HTS7201) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06 12:51
Philips 40PFL8505 is in mijn bezit.

pricewatch: Philips 40PFL8505

Hangt een beetje in een vreemde hoek op de (niet witte maar gele) muur. Ambilight staat wel altijd aan maar ik heb het idee dat met een extra set lampen het geheel beter overgebracht kan worden. Dit omdat mijn model alleen aan de zijkanten Ambilight stroken heeft!

Ook ben ik erg benieuwd of het boven en onder (achter en naast) de tv plaatsen van de lampen effect geeft!!
Wellicht is er ook wat te testen qua kleurcorrecties!

[ Voor 12% gewijzigd door johnnyvd op 28-10-2013 15:55 ]

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti - Nvidia’s new Ampere leader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eraser4all
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 18:27
De Philips HUE set zou echt dé perfecte aanvulling zijn op mijn Ambilight ervaring!

Ambilight maakt van TV en Films kijken echt een beleving. Het minimaliseert de randen van het toestel en laat de beelden van het scherm spatten.
Het is in mijn mening dé techniek die er voor zorgt dat je het optimale bioscoop effect krijgt in je eigen huiskamer. Oók omdat het in het donker zorgt voor een prachtig plaatje wat toch rustig is voor je ogen.

Vandaar dat ik 2 jaar geleden ben overgestapt op de 46PFL9706 met Ambilight XL, om de optimale Ambilight beleving te krijgen.

Voorheen had ik de 42PFL9664 met Ambilight aan beide zijden. Maar hierbij had ik toch altijd het gevoel dat er iets ontbrak. Met Ambilight XL is dit zo veel beter. Maar een kamerbreed effect zou helemaal fantastisch zijn!

Helaas is het nooit mogelijk geweest om mijn Conic livingcolors lamp te koppelen met de TV. Maar toen ik las dat Philips met de HUE kwam, wist ik dat dit de toevoeging was waar ik altijd al op gehoopt had. Ik ben echt enorm nieuwsgierig hoe de werking van de HUE lampen in combinatie met de TV zal uitpakken en wat de optimale plaatsing voor de lampen zal zijn.
Onderstaande afbeelding toont al een ideetje. :P

HUE lijkt mij trouwens ook ideaal voor de perfecte party sfeer!!! 8) 8)

Ik zou dit product daarom ook zeer graag willen reviewen en ben in het bezit van een Ipad en Android telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://i.picasion.com/pic75/bdf511a61f06e752d10265cb66018a85.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een Philips 32pfl9705h/12,en na overal navraag gedaan te hebben over de vraag of de ambilicht
Versies van mijn PC ambx geheten ook op de TV aangesloten konden worden was het antwoord uiteindelijk van Philips zelf het kon niet aangesloten worden,er was nl geen stuurprogramma voor.Ik ben dan ook blij verheugd dat ze dit uiteindelijk op deze manier hebben opgepakt,en ga sowieso weer informeren of hue wel Werkt in combinatie met ambx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbigboss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-12-2015
Ik ben de grootste van van Philips ambilight TV's hier op tweakers!
Bij mij thuis heb ik 2 Philips ambilight TV's. Allebei zeer mooi! Maar soms vind ik toch de ambilight affect niet zeer sterk dus daarom zou ik de Philips lampen willen hebben om maximum er uit te kunnen halen!
Philips ambilight TV in de woonkamer: 42PFL7406H/12
Philips ambilight TV in de slaapkamer:37PFL8404H/12
Mijn familieleden vonden deze Philips ambilight TV's zo mooi en hebben paar van hun ook Philips ambilight TV's gekocht!
Dus ik verdien het echt om deze Philips Hue-lampen te winnen!Afbeeldingslocatie: https://skydrive.live.com/redir?resid=3C71E000982D6F43!709&authkey=!AJ9g0MEEeoAnXKA

[ Voor 7% gewijzigd door fbigboss op 29-10-2013 00:07 . Reden: foto's toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-08 14:06
Het type nr van mijn tv is 32PFL7606.

Ik zou graag onze living colours lamp en de hue lampen koppelen aan de ambilight tv om op deze wijze een ultiem lichtspel tijdens bijvoorbeeld een filmavond te creëren. Daarnaast wil ik ze koppelen aan de ifttt.com functionaliteiten om notificaties weer te geven. Hieronder alvast een voorbeeld van een van de recepten die zeker van toepassing zal zijn als ik ze mag gaan gebruiken ;-)

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/434/iify.png

edit: ik ben in het bezit van een iphone 4s.

[ Voor 4% gewijzigd door Banix op 29-10-2013 15:12 ]

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40pfl8605
Hue lampen gaan de living/tv op speed brengen naar de next level up to 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een 42PFL7008 en ga volgende week verhuizen dus zou mooi zijn om het meteen in mijn interieur te verwerken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboy
  • Laatst online: 04-10-2021
Ik heb sinds vorig jaar een 32PFL7606H en ben daar zeer tevreden over. Mijn dochtertje vind vooral de ambilight erg mooi, dus ik denk dat zij de Hue-lampen helemaal kan waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 20:35
Nu heb ik in mijn woonkamer een mooie Philips 50PFL7956 hangen met daarbij voor het geluid een mooie 5.1 surround geluidsset, maar wat er eigenlijk nog mist is surround verlichting. Met een Philips Hue set is dat heel mooi op te lossen en dat maakt het pas echt af. :)

[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 30-10-2013 11:44 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilbertp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-08 15:08
Sinds eind 2012 ben ik de trotse bezitter van een Philips 40PFL8007K/12. Destijds heb ik voor de 8-serie van Philips gekozen omdat deze zowel aan de zij- als bovenkant over Ambilight beschikt.

De sublieme beeldkwaliteit in combinatie met Ambilight maakt het zien van films iedere keer weer tot een waar kijkgenot.

Ik zou de HUE lampen set graag willen proberen omdat het Ambilight van de televisie niet muur vullend is. Het lijkt mij een geweldige kijk- en woonervaring om de ambiance van de woonkamer volledig aan te kunnen passen en eventueel mee te laten kleuren met de televisie verlichting.

Hieronder een kleine indruk van hoe het is en wat ik met de HUE lampen in gedachte heb:

[ Voor 43% gewijzigd door Hilbertp op 05-11-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 15:46

EKR88

FPS_EKR

Wij wonen sinds 3 weken in ons eerste koophuisje. We zijn nog druk bezig met de afwerking en finishing touch van ons huis. Op dit moment genieten wij van onze Philips 46PFL7007, daarmee hebben we de ambilight eigenlijk altijd aanstaan. Ik houd zelf de laatste ontwikkelingen van Philips altijd nauw in de gaten en zat er al aan te denken om de Hue starterkit aan te schaffen, maar als ik die met een actie zou kunnen bemachtigen is dat mooi meegenomen natuurlijk :). Graag zou ik de ervaring van Ambilight willen doortrekken naar de rest van de zithoek:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/35jjk95.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/zocbt.jpg

[Dutch Eagles Youtube Channel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I WANT HUE!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img826/4881/8v8c.jpg
Een panoramafoto van mijn appartement.

My Wonderful World of Color
Drie jaar geleden kreeg ik de behoefte op mezelf te gaan wonen. Het eerste dat ik kocht waren drie Philips Living Color lampen. Begin dit jaar werd mijn appartement opgeleverd. In dit appartement wordt de sfeer nu bepaald door deze Philips lampen!

Philips Ambilight TV
Ik hou van kleur en van lampjes. Een Philips Ambilight TV was voor mij dan ook een must have! Begin dit jaar kocht ik de Philips 47PFL7008K, een TV die voldoet aan al mijn wensen. Het maakt niet uit wat er op TV te zien is, ik kan echt genieten van een avondje op de bank liggen en kijken naar de kleuren die mijn Ambilight TV de kamer in slingert!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=I-kWrhR7yg0]
Philips bepaalt de sfeer bij mij thuis!

Connect ME with HUE!
Op mijn verlanglijstje staat de Philips Hue nog steeds heel erg hoog. Daarmee kan ik de verlichting (mijn drie Philips Living Color lampen en de overige lampen die ik aan de Living Color remote gekoppeld heb) bedienen met mijn iPhone 5. Daarmee wordt het mogelijk om veel makkelijker verschillende scènes aan te maken en te wisselen!
Daarnaast kijk ik natuurlijk erg uit naar de stoerste functie van de Philips Hue: de koppeling met mijn Philips Ambilight TV waardoor je als het waren helemaal in de film wordt gezogen! Dé ultieme filmbeleving!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img51/3322/svsf.jpg
Ik geniet nog steeds elke dag van mijn Philips TV!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img198/5843/oz5x.jpg
Deze tafellampen wil ik ook verbinden met de Philips HUE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locque
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 09:25
Als liefhebber van Ambilight werd mijn aandacht getrokken door de aankondiging van Philips HUE. Een nieuwe wijze om mijn Ambilight-ervaring nog meeslepender te maken en meer kracht bij te zetten. Ik probeer constant LED-verlichting op een sfeervolle en innovatieve wijze te integreren in mijn interieur. De verlichting van Philips sluit hier naadloos op aan.

Voor mij is Ambilight niet meer weg te denken. In de woonkamer staat een Philips 47PFL6907H/12 LED tv. Mijn passie voor Ambilight heeft mij er toe gezet ook de slaapkamer te voorzien van een dergelijke tv. Hier hangt inmiddels een 40PFL8008K/12 met Ambilight XL. Tevens staat in de woonkamer een Philips LivingColors lamp. Ik kijk er naar uit de HUE lampen zowel in de woonkamer als de slaapkamer uit te proberen. :)

Als software developer wil ik graag aan de slag met de apps die reeds beschikbaar zijn. Daarnaast ben ik benieuwd naar de SDK en API die zijn vrijgegeven door Philips. Overigens beschik ik over een iPad en Android telefoon. Behalve de koppeling met Ambilight en de draadloze aansturing, spreekt het mij erg aan een compleet lichtplan te kunnen realiseren.

Tenslotte hou ik ervan in het weekend vrienden uit te nodigen en een gezellige sfeer te creëren. Ik verwacht dat de HUE lampen mij in staat stellen de huiskamer in een handomdraai te veranderen in een bruisende ruimte, waarbij de verlichting prachtig kan inspelen op de muziek en misschien zelfs een ‘wow-factor’ teweeg kan brengen bij mijn gasten!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2845/10581600645_85c99ce8fd_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5544/10581599015_dafd8a1082_o.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5525/10581598915_2d54fda776_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5490/10581656924_7b5ec9f383_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Laatst online: 17-08 13:59

zTz

Ook ik zou graag de hue lampen testen! Ik ben afgelopen weekend al bij een "See what hue can do" demonstratie geweest en was daar zeer van onder de indruk!

Ik ben al een aantal jaar de trotse eigenaar van een Philips 8605 46inch, en er staat 2 lampen naar de tv die schreeuwen om hue lampen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 07:48
The Incredible Hue

Mijn Philips 50PFL7956 is een plaatje. 50 inch, 21:9, mooie surround-set erbij, zo zuigen de films je in hun wereld. Daar gaan we dan ook meerdere keren per week goed voor zitten. Eerst een rondje door de kamer om alle dimbare lampen op precies de juiste stand te krijgen voor de gewenste sfeer, daarna nestelen op de bank en 'play'!

Genieten, maar nog wel voor verbetering vatbaar. Want bij de donkerste scènes zou je toch eigenlijk de lampen nog wat meer willen dimmen en bij de felste scènes is het verschil tussen omgeving en scherm wat te groot, ondanks de mooie Ambilight.
Bij de introductie van Hue was ik al enthousiast over het idee dat ik met zulke lampen niet meer van de bank zou hoeven komen om de juiste sfeer te creëren. Alleen had ik toen ook bedacht dat het voor de filmbeleving niet ideaal zou zijn om tijdens de film met mijn smartphone nog zaken bij te gaan stellen. Wat blijkt nu? Philips dacht al met me mee en heeft twee van hun mooiste innovaties gecombineerd om me nóg meer op te laten gaan in mijn films en series. Het spreekt voor zich dat ik me (samen met mijn vriendin en buitengewoon kritische katten - zie hun zoektocht naar The Incredible Hue hieronder!) graag opwerp als tester voor de komende gure herfstavonden!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24vk8ar.png
Waar is die Incredible Hue dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De inzendtermijn is verstreken. We maken op 5 november (of eerder :P) de winnaars bekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55
Moeten we nog zo lang in het donker wachten op de uitslag??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F5 ... F5 ... F5 ... ;)

Spannend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Als het goed is heb je inmiddels mail, fvd.com. Althans, ik wel. :D

* Anakha gaat plannen maken voor een mooie review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Ik heb de mail net ook gekregen, Thnx Tweakers en Philips.

Anakha en Fvd.com ook gefeliciteerd ;). Ik vond jullie inzendingen ook gewaagde concurrentie ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Brutuss op 05-11-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:46
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaa! Wat super leuk! Ik heb inderdaad ook een mail ontvangen!

Ik ben hier echt super blij mee! Ik kan echt niet wachten om met de Philips HUE aan de slag te gaan!

Tweakers en Philips, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Winnaars, van harte gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Gefeliciteerd! heb zelf al Hue maar geen Philips ambilight... dus overtuig me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Waah schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:06:
Gefeliciteerd! heb zelf al Hue maar geen Philips ambilight... dus overtuig me!
Dan kijk maar eens naar de volgende review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Ik heb inmiddels ook mijn review geplaatst - de combi Ambilight + Hue heeft mijn hooggespannen verwachtingen slechts deels kunnen waarmaken. Leuke gadget, maar nog wel wat haken en ogen. De Hue-set zelf bevalt overigens wél uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anakha schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:13:
Ik heb inmiddels ook mijn review geplaatst - de combi Ambilight + Hue heeft mijn hooggespannen verwachtingen slechts deels kunnen waarmaken. Leuke gadget, maar nog wel wat haken en ogen. De Hue-set zelf bevalt overigens wél uitstekend!
Duidelijke review hoor! heeft voor mij de doorslag wel gegeven...
Nog wel een vraagje. Kan je in de app aangeven waar je lampen staan? omdat ambilight per kant (of per led?) kijkt welke kleur er weergegeven moet worden.

Verder lijkt de app van Philips hetzelfde te doen als de plugin voor XMBC. Er blijft toch een (lichte) vertraging inzitten, en dat wil je niet. En gezien dit vooral in de bridge+lampen zit (kunnen maar X aantal signalen per seconde verwerken) ben ik bang dat dit niet snel gaat veranderen. de meerprijs van Philips t.o.v. anderen is me dan te hoog voor 2-zijdig ambilight (om niet te beginnen over de prijs van 3-zijdig of 4-zijdig ambilight)

wel zonde. Ambilight is echt een mooie techniek! zeker samen met HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:32
Waah schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:06:
[...]

Nog wel een vraagje. Kan je in de app aangeven waar je lampen staan? omdat ambilight per kant (of per led?) kijkt welke kleur er weergegeven moet worden.

Verder lijkt de app van Philips hetzelfde te doen als de plugin voor XMBC. Er blijft toch een (lichte) vertraging inzitten, en dat wil je niet. En gezien dit vooral in de bridge+lampen zit (kunnen maar X aantal signalen per seconde verwerken) ben ik bang dat dit niet snel gaat veranderen. de meerprijs van Philips t.o.v. anderen is me dan te hoog voor 2-zijdig ambilight (om niet te beginnen over de prijs van 3-zijdig of 4-zijdig ambilight)

wel zonde. Ambilight is echt een mooie techniek! zeker samen met HUE
Voor mij ook een doorslaggevende review om de HUE niet te gaan gebruiken om ambilight aan te vullen. Jammer, maar wel te verwachten.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Waah schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:06:
[...]
Je kunt aangeven waar de lampen staan t.o.v. de tv en de kijker, maar je kunt daarbij niet de hoogte aangeven. Dus een lamp die op de grond ligt krijgt dezelfde kleur als een lamp die aan het plafond hangt. Dat vind ik wel jammer, vooral omdat hij in mijn geval dus de kleur van de bovenste Ambilight-LEDs lijkt mee te nemen voor de Hue-lampen.

Edit: ik zie dat mijn review van de meeste mensen tot nu toe de score 'beknopt' (+1) krijgt. Ik vind hem zelf toch aardig uitgebreid. Wat doe ik fout? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anakha op 19-11-2013 10:36 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn review staat ook online:
productreview: Philips 47PFL7008K Zwart review door Verwijderd

Kort samengevat: ik ben echt ontzettend blij met de Philips HUE! :)
Pagina: 1