BSOD en nu boot windows niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 15:48
De titel zegt het al, ik heb een blue screen of death gehad en nu boot m'n windows niet meer.

Ik was Grid 2 aan het spelen en toen ik het spel afsloot freezde windows voor een seconde en daarna kwam het blue screen. Ik heb niet goed kunnen lezen wat er stond aangezien hij automatisch ging restarten na 4 à 5 seconde. Toen ik opnieuw windows wilde opstarten lukte dat niet meer, ik word steeds terug gestuurd naar m'n bios. Ik had toevallig nog een windows op me HDD staan, maar ook die wil niet meer booten. De systeembeheerder van m'n pa's kantoor dacht aan het geheugen en komt dus binnenkort even met ander geheugen testen, maar heeft iemand nog een ander idee, ik heb namelijk echt geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb het volgende systeem:

CPU: I7 4770K (stock, niet overclockt) (gloednieuw gekocht 10 dagen geleden)
MOBO: Asus Z87-K (ook 10 dagen oud)
Koeling: Corsair Hydro H60 2013 edition (ook 10 dagen oud)
PSU: Corsair CX500M (5 maanden oud)
GPU: Sapphire HD 7870XT with boost (stock, niet overclockt) (5 maanden oud)
SSD: Kingston HyperX 3K (ook 10 dagen oud)

Dit alles zit gemonteerd in een Corsair Carbide 200R

Alsvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tja, zonder BSOD info kunnen we vrij weinig.

Prik die HDD eens in een ander systeem en kijk of ie et doet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:35:
Tja, zonder BSOD info kunnen we vrij weinig.

Prik die HDD eens in een ander systeem en kijk of ie et doet.
Je kan niet zomaar een HDD met Windows in een andere PC doen die een andere hardwareconfig heeft. Grote kans dat je dan een BSOD krijgt omdat de drivers niet kloppen. Als ie wel boot verpest je daarmee je install.

@ TS. Test in ieder geval het geheugen even met Memtest86 en kijk naar de SMART info van de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

PilatuS schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:38:
[...]

Je kan niet zomaar een HDD met Windows in een andere PC doen die een andere hardwareconfig heeft. Grote kans dat je dan een BSOD krijgt omdat de drivers niet kloppen. Als ie wel boot verpest je daarmee je install.

@ TS. Test in ieder geval het geheugen even met Memtest86 en kijk naar de SMART info van de HDD.
Ik bedoel dan ook als 2de schijf heh... 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:40:
[...]

Ik bedoel dan ook als 2de schijf heh... 8)7
Dan is het handig om dat erbij te zeggen.... Genoeg mensen die er gewoon van gaan proberen te booten als je er niet bij vermeld dat ze dit niet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Al in safe mode proberen op te starten? Als je dat lukt zou je de memory dump (als die gemaak is), dan zou je die kunnen analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 15:48
Gisteravond is de systeembeheerder geweest met wat ander ram (Kingston HyperX beast). Daarna heeft hij de hele bios gereset en een paar dingetjes gewijzigd. Nu doet die het weer! Ik kijk het nu een weekje aan met dit geheugen, als dat blijft werken stop ik me eigen ram er weer in. In iedergeval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
commondus schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:38:
Gisteravond is de systeembeheerder geweest met wat ander ram (Kingston HyperX beast). Daarna heeft hij de hele bios gereset en een paar dingetjes gewijzigd. Nu doet die het weer! Ik kijk het nu een weekje aan met dit geheugen, als dat blijft werken stop ik me eigen ram er weer in. In iedergeval bedankt voor het meedenken!
Test je oude geheugen dan met Memtest. Het er weer in doen en gebruiken schiet niet echt op.
Pagina: 1