Onkyo tx-sr-608 gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• Caris
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01 21:10
Gisteren nieuwe sub gehaald.
Deze aangesloten.
Zag dat het ohm van de speakers op 6 stond en dat heb ik op 4 gezet ( dat staat ook op mijn Quadral Shoguns).
Daarna heeft mijn vrouw nog een uur film gekeken en toen sprong hij uit.
Nu krijg ik blinking power led.

Alles losgekoppeld en uitgetrokken.
Uurtje of 2 gewacht maar nogsteeds gaat hij niet meer aan. :?

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
Misschien een eindtrapje defect? Kijk anders even als je alles los koppelt of die het nog doet, aan de hand daarvan kan je kijken of het in de versterker zit of het misschien een probleem is met je versterker.

• Caris
Heb ik al gedaan, doet nogsteeds niets.
Bedankt voor je reactie.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn 608, bij mij hadden wat draadjes van de speakers contact met het metaal van de versterker. Toen ik dit had gefix deed hij het weer gewoon.

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
Appesteijn schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:44:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn 608, bij mij hadden wat draadjes van de speakers contact met het metaal van de versterker. Toen ik dit had gefix deed hij het weer gewoon.
Hij had alles al los gekoppeld dus daar kan het niet aan liggen denk ik zo..

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01 14:35
Dan ben ik bang dat er echt iets kapot is gegaan. Zie je zekeringen in de versterker zitten? Kijk dan of die kapot zijn. Heb je nog garantie, dan zou ik hem even door de winkel na laten kijken.
Ik heb gelezen dat die Quadral Shogun speakers bij bepaalde frequenties richting de 2 ohm gaan. Dat gecombineerd met een 88dB gevoeligheid kan er voor zorgen dat die Onkyo te zwak is om op hogere volumes te spelen zonder problemen. Wel vreemd dat hij ondanks het instellen van een vermogensbegrenzing (wat de 4 Ohm instelling doet) toch door zijn knieën gegaan is... Ik hoop dat je nog garantie hebt.

[ Voor 51% gewijzigd door mac1987 op 11-10-2013 01:42 ]

• Caris
Vreemd ja, hij word ook nooit zwaar belast omdat we er gewoon normaal alleen tv mee kijken.
Zekeringen eruit gehaald, dadelijk eens vervangen.
Maar met kapotte zekeringen brand het lampje ook niet meer lijkt mij zo.
Heb de zekeringen eruit gehaald, dan doet hij het wel.
2 staafzekeringen van 250v en 12a in het midden van het bord in de Onkyo.

[ Voor 23% gewijzigd door Caris op 11-10-2013 09:26 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01 14:35
Het lampje kan wel branden indien bijvoorbeeld alleen de zekering voor de versterking is doorgebrand en niet die voor de standby trafo. Hopelijk zijn de problemen opgelost wanneer je de zekeringen vervangen hebt.

• Caris
Helaas doet hij het met zekeringen niet. (ook knipperend lampje)
Als ik ze eruit haal gaat de amp wel aan, maar denk dat hij dan geen geluid geeft.
Beetje vreemd dacht ik zo.
Pagina: 1