Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 15:18
Beste Tweakers,

Ik ben normaal gesproken zo voorzichtig, maar deze keer ben ik er zo te zien ook in gestonken. Ik ben een product "gekocht" via een nogal dubieuze internetwinkel, genaamd www.dealxx.nl

Ik hoop dat dit topic op de goede plek staat hier :)

Nu probeer ik al een week contact te krijgen en m'n geld terug te krijgen: heb het adres gevonden (wat blijkbaar van iemand anders is), maar verder krijg ik niets nieuws boven water. Weet iemand toevallig meer over dit bedrijf, of hebben jullie misschien tips of informatie over de beste gang van zaken in dit soort gevallen? Naar de politie ga ik sowieso nog, maar ik ben bang dat die niet heel veel voor me kunnen betekenen.

Bedankt voor enige info/tips die jullie me kunnen geven! :)

Mvg,
Oudenaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59

paQ

thedealxx is een wereldwijde business leader in de verkoop....blablablaa
geen telefoonnummer, geen compleet / vals adres

en een rits oplichtingsmeldingen op google...

is het bedrag hoog wat je kwijt bent / de moeite waard?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bijna 100 euro, dus best de moeite waard. Daarnaast is 't ook een principe kwestie dat ik die "je-weet-wel" niet zomaar wil laten gaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:46
Nou ze zijn dropshipper (LightInTheBox's Privacy Policy), zie hieronder:
waarom is verzending gratis ?

Wij verzenden via Hong Kong Post Luchtpost.
Onze systemen zijn geïntegreerd en we hebben samen de rekeningen met Hong Kong Post om ervoor te zorgen gratis verzending mogelijk biedt.
Maar de site is wel zeer amateuristisch gemaakt... Rechtsonder de logootjes verwijzen naar de homepages van de diensten. Thuiswinkelwaarborg is zeer slecht geplakt onderin (ander kleur + niet scherp + niet aanklikbaar). Site werkt ook voor driekwart.

- In het minst ergste geval komen je goederen gewoon aan binnen +/- 6 weken .
- Een ander mogelijkheid is dat de goederen aankomen en dat je ook nog BTW + Inklaringskosten moet betalen.
- Het ergste geval is dat er helemaal niks wordt verzonden en dat je gewoon bent opgelicht.

Misschien klagen bij de payment provider? Hoewel ik niet denk dat de kans groot zal zijn dat zij iets zullen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Er bestaan ook een .net en .org van het domein, waarvan de WHOIS-history te vinden is. Het bijbehorende mailadres levert ook hits en een naam op marktplaats op.

Weet je zeker dat de gegevens (adres in Den Haag) niet kloppen? Zie uitleg van de poster boven me - lijkt er in ieder geval op alsof ze ooit leverden of dat het in ieder geval geen 'echte' oplichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Op het adres met bijhorende telefoonnummer (die ik hier niet zal noemen; weet niet of dat gewaardeerd wordt) staat een dame ingeschreven met een totaal andere naam die een sieraden/smederij winkel heeft. Het zou dus kunnen dat deze jongen hier wel woont, maar gezien de totaal andere naam en 't andere bedrijf dat hier op dit adres gehuisvestigd lijkt te zijn twijfel ik daar over.

Woon gelukkig maar op 10 minuten afstand van het betreffende adres in Den Haag, dus ik kán zo langs gaan. Iets wat ik liever niet doe, want je weet maar nooit wat dan de gevolgen zijn (of ik gedraag me niet "netjes", of het zijn nogal linke figuren… beide gevallen zie ik liever niet gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Er staat een logo van thuiswinkelwaarborg, misschien die even een berichtje sturen. Als ze aangesloten zijn dan kun je zo je geld terugkrijgen en als ze dat niet zijn zal de stichting niet heel happy worden van het onjuist gebruik van hun logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goed idee Mark-k :) Ik heb zowel Thuiswinkel Waarborg én Wallie (de payment provider) een mailtje gestuurd. Eens kijken of dat nog wat invloed kan uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
joramoudenaarde schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:19:
Op het adres met bijhorende telefoonnummer (die ik hier niet zal noemen; weet niet of dat gewaardeerd wordt) staat een dame ingeschreven met een totaal andere naam die een sieraden/smederij winkel heeft. Het zou dus kunnen dat deze jongen hier wel woont, maar gezien de totaal andere naam en 't andere bedrijf dat hier op dit adres gehuisvestigd lijkt te zijn twijfel ik daar over.
Hetzelfde adres is terug te vinden op klacht.nl (even creatief Googlen), waar ook een tweede mannelijke naam (dezelfde achternaam) wordt genoemd als houder van een KVK-inschrijving op dat adres. Als de dame in kwestie zijn echtgenote of vriendin is, is het niet raar dat ze een andere naam heeft.

Ik zou ze toch eens voorzichtig bellen, kun je er altijd nog langsgaan.

Inderdaad, contactgegevens posten is niet toegestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:46
Waar ik wel benieuwd naar ben, hoe ben je eigenlijk überhaupt op die site gekomen? Via google, vrienden, youtube of een advertentie in de lokale krant?

Altijd maar raar, hoe sommige mensen aan de meest onmogelijke links komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat KvK nummer en adres zijn gewoon gejat van een ander bedrijf natuurlijk. De kans is groot dat als jij langs gaat, je een onschuldige ondernemer treft die net zo verbaasd is als jij dat zijn gegevens zijn gejat. Ja, ook ondernemers worden slachtoffer van identiteitsfraude.

Deze site schreeuwt gewoon 'oplichting'. Het kopje 'unbelievable prices?' dat nergens naartoe wijst, de slechte vertaling, en de dingen die hierboven al genoemd zijn.

Ben bang dat je je geld echt kwijt bent. Je gaat er na veel moeite achterkomen dat de payment provider je geld naar China heeft gestuurd en ze gaan je claim afwijzen. Bij je bank gaat het je ook niet lukken, en ieder adres wat je vindt in NL is vals of leidt uiteindelijk naar China. De oplichter zelf weet waarschijnlijk niet eens waar Nederland ligt, laat staan dat hij er ooit is geweest. Dus iemand over de toonbank trekken om je geld te eisen gaat hem helaas niet worden.

Wees blij dat het nu 'maar' om 100 euro ging, er zijn hier mensen die bij dat soort sites een veel duurdere crash course internetoplichting hebben moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik denk ook dat jullie gelijk hebben. Ik was in de eerste instantie op die link gekomen via een audio forum (na inderdaad een Google zoek actie). Normaal gesproken ben ik daar ontzettend oplettend in, maar deze keer had ik denk ik een opwelling en was 't even flink pech hebben.

Met een eerder mailtje wat ik had gekregen (na een vraag) was het gewoon fatsoenlijk Nederlands, maar sindsdien heb ik geen reactie meer mogen ontvangen. Bellen naar het 070-nummer wat ik heb gevonden via Google haalde ook niets uit… d'r werd jammer genoeg niet opgenomen. :) Wat me wel opviel, is dat er iemand anders is die een tijdje geleden naar dat nummer gebeld heeft i.v.m. hetzelfde probleem, binnen 24uur z'n geld terug had gekregen. Misschien dat ze sinds die tijd hun telefoonnummer hebben veranderd, maar ik blijf 't nog wel even proberen.

Maar goed, ben weer even wakker geschud. De eerste keer dat het me "wel leuk" leek om zoiets eens te proberen (een replica headphone), en je bent 't gelijk weer afgeleerd, hehe.
Pagina: 1