82579LM geen gigabit verbindingen

Pagina: 1
Acties:

• renekluitenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb op mijn HP EliteBook Workstation 8570w (Type: LY610ET) een gigabit ethernet aansluiting van Intel, de 82579LM. Het probleem wat ik heb is dat ondanks de gigabit capaciteit er nooit een gigabit verbinding tot stand wordt gebracht. In plaats hiervan is er altijd een 100Mbit verbinding. Op het moment dat ik een 1Gbit verbinding forceer wordt er überhaupt geen verbinding gemaakt.

Ik heb van zowel de Intel site alsook de HP site de drivers geprobeerd uit de v16, v17 en v18 series waarbij ik bij het installeren de andere driver helemaal verwijderd heb. Geen van deze drivers heeft het gewenste resultaat.

Verder heb ik op Google gezocht naar oplossingen, waarbij ik dit specifieke probleem niet tegenkwam maar er wel problemen waren met half/full duplex door de LinkNegotiation van Intel. Het uitzetten hiervan werkt in die gevallen wel, maar heeft voor mij geen resultaat opgeleverd (Link naar Intel forum).

De problemen doen zich voor op alle gigabit switches die ik heb geprobeerd. (Cisco Catalyst 3850 switches, ProCurve 5400xl switches met gigabit modules, unmanaged gigabit switches van HP en NetGear). Op alle geprobeerde switches en poorten heb ik daarvoor en daarna dan wel een server of een workstation geprobeerd die wel meteen een gigabit verbinding tot stand brengen.

Weet iemand hier een oplossing voor? Kan dit een Hardware probleem zijn met de ethernet kaart / poort op mijn notebook?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zou het kunnen dat de poort in je laptop brak is waardoor één ader geen verbinding maakt? Dan zou hij misschien van 1000Base naar 100Base overgaan waarbij alleen 2 van de wel werkende aderparen nodig zijn ipv de 4 paren die nodig is voor 1000Base. Het is maar een wilde gok hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzle op 10-10-2013 18:57 ]

• renekluitenberg
Dat zou zomaar kunnen ja. Ik neig wel naar een dergelijk probleem omdat een softwarematig probleem niet per se logisch is meer.

Ik denk dat er niets anders op zit dan een case aan te maken bij HP.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Even een controle met een liveCd, dan heb je het complete OS uitgesloten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 16:24

CasGas

.

Misschien dat die in het bios anders staat ingesteld?

Instellingen op de adapter zelf bekeken, niet dat die daar standaard op 100mbit staat ipv 1gbit?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:57
Probeer eens met een LiveCD van Ubuntu. Als je daar wel Gbit haalt dan moet het softwarematig zijn.

Weet je zeker dat het niet aan je kabel ligt? Een slecht kabel levert ook maar 100 Mbit op.

• renekluitenberg
CasGas schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:28:
Misschien dat die in het bios anders staat ingesteld?

Instellingen op de adapter zelf bekeken, niet dat die daar standaard op 100mbit staat ipv 1gbit?
Ik kan in mijn BIOS niets instellen aan de snelheid van de adapter. Hoogstens dat hij altijd aan moet staan of niet. Ik heb in de BIOS wel de 1394 FireWire poort uitgeschakeld omdat deze naar mijn ervaring vroeger nog wel eens wilde storen maar dat heeft ook geen verschil gemaakt.

De instellingen van de adapter zelf in Windows staan op Auto Negotiate. Op het moment dat ik deze op 100Mbit Half of Full Duplex zet werkt het gewoon, op het moment dat ik deze op 1Gbit zet verdwijnt de verbinding en komt deze ook niet meer online.
CedricD schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:30:
Probeer eens met een LiveCD van Ubuntu. Als je daar wel Gbit haalt dan moet het softwarematig zijn.

Weet je zeker dat het niet aan je kabel ligt? Een slecht kabel levert ook maar 100 Mbit op.
LiveCD is een goede tip, dat zal ik vanavond even proberen.

De kabel die ik gebruik weet ik zeker van dat hij goed werkt. Hiervoor heb ik twee nieuwe Ecolan CAT-6 kabels gebruikt om te testen en werken op de andere geteste systemen zonder problemen op gigabit.

Edit:
Ik heb het zojuist getest met een Arch LiveCD en daarbij heb ik kunnen zien dat de verbinding daar wel een gigabit verbinding is.

Wat kan ik nog proberen om onder Windows dit ook te krijgen. Met het testen van acht verschillende drivers dacht ik zelf wel uitgesloten te hebben dat het daar nog aan kan liggen. Is er ergens een register probleem? Mijn huidige Windows versie is Windows 7 Pro x64, maar deze is gloednieuw (twee dagen oud). Daarvoor had ik Windows 8 Pro x64 draaien maar ook daar werkte het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door renekluitenberg op 11-10-2013 20:48 ]

• renekluitenberg
Ik heb het zojuist getest met een Arch LiveCD en daarbij heb ik kunnen zien dat de verbinding daar wel een gigabit verbinding is.

Wat kan ik nog proberen om onder Windows dit ook te krijgen. Met het testen van acht verschillende drivers dacht ik zelf wel uitgesloten te hebben dat het daar nog aan kan liggen. Is er ergens een register probleem? Mijn huidige Windows versie is Windows 7 Pro x64, maar deze is gloednieuw (twee dagen oud). Daarvoor had ik Windows 8 Pro x64 draaien maar ook daar werkte het niet.
Pagina: 1