Vraagje mbt Paypal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje (net 18) heeft wat games lopen verkopen op marktplaats.
Koper wilde via Paypal betalen, broertje maakt een Paypal account aan, en koppelt er geen creditcard aan (heeft hij niet) en mijn ouders willen niet dat hij zijn rekeningnummer er aan koppelt.
Ok geen probleem, geld netjes ontvangen, staat er ook een week oid op.

Nu wil hij een spel bestellen op G2play, en krijgt dan de melding: Helaas kan uw betaling momenteel niet via uw PayPal-rekening worden verwerkt. Ga terug naar de webwinkel en probeer een andere betaalmethode (indien deze beschikbaar is).
Het gaat om een bedrag van 25 euro, en er staat 50 euro op.

Gisteren heeft hij ergens een premium iets gedaan van een maand op 1 of andere site foor 4,95 euro wat prima ging. Krijgt hij deze melding omdat er geen creditcard/rekening op staat? Of missen wij iets?

Alle hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:26
Als je ingelogd bent staat er pal onder je naam een linkje met informatie over je accountstatus. Waarschijnlijk heeft je broertje geen 'gecontroleerd' account, wat zou kunnen verklaren waarom de betaling werd geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 17:22
Volgens mij is de reden hiervan inderdaad dat je een bankrekening dan wel creditcard gekoppeld moet hebben aan je account.

Is de status wel gecontroleerd? Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i1313.photobucket.com/albums/t552/LEDRGB/th_paypal_zpsfb1bc087.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die staat inderdaad op niet gecontroleerd.
Dit betekent dus eigenlijk; je kan niks met die 50 euro mits je 1 van de 2 koppelt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 22:57

Zalmanman

So long,

Jup. Het koppelen van een bankrekening is niet zoveel werk. Je vult wat gegevens in, krijgt een paar cent toegestuurd, wacht even totdat dat aantal centen op je rekening verschijnt, die invullen ter verificatie en klaar. Het kan zo'n 1-2 dagen duren voordat je het geld hebt, overigens. Bij mij was het 0,01 en 0,02 euro.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
Of je kan ook het geld van paypal naar je bankrekening overboeken, maar daar gaan wel 5-7 dagen overheen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja probleem is, onze ouders willen dat niet :')
En hij wil het niet op zijn rekening, maar weer elders uitgeven aan games.
Is een Virtual Credit Card een optie? Ik lees wel dat het legaal is, maar het ziet er een beetje sketchy uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Als je je account controleerd dmv je bankrekening is het toch niet automatisch zo dat je ongelimiteerd kan betalen als er geen geld op je paypal rekening staat?

Mijn account is gecontroleerd maar indien er geen geld op m'n paypal staat, moet ik eerst er geld op overboeken voordat ik iets kan betalen.

Sommige webshops aanvaarden niet van een niet gecontroleerd account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dat weet ik, dat weet jij, maar onze ouders niet :')

We gaan het volgende doen; we halen zo'n 3V kaartje, en activeren de boel daar mee. Kost wat, maar dat maakt dat kind dan ook niks uit :')

Bedankt voor het meedenken mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:07

Releases

Ja maar!

Let op dat Paypal VCC's niet accepteerd. Kans dat het Paypal account geblokkeerd word is heel groot. Geld is dan pleiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Releases schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:55:
Let op dat Paypal VCC's niet accepteerd. Kans dat het Paypal account geblokkeerd word is heel groot. Geld is dan pleiten.
3V card werkt perfect.
Eigen ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Crotchy op 10-10-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Je bent 18. Leg aan je ouders uit dat koppelen van bankrekening enige optie is en totaal veilig.
Zij komen uit andere generatie en zijn nog huiverig voor alles wat met pc te maken heeft.
Ik zou niet beginnen aan virtual credit cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

misterdoom schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:42:
Als je je account controleerd dmv je bankrekening is het toch niet automatisch zo dat je ongelimiteerd kan betalen als er geen geld op je paypal rekening staat?

Mijn account is gecontroleerd maar indien er geen geld op m'n paypal staat, moet ik eerst er geld op overboeken voordat ik iets kan betalen.

Sommige webshops aanvaarden niet van een niet gecontroleerd account.
Not completely true.

Mijn account is geverifieerd. Gekoppeld aan creditcard, maar volgens mij kon ik dit ook al toen ik mijn bankrekening had gekoppeld. En er staat permanent 0 euro op, en kan aankopen wat ik wil. Variërend van een paar euro tot 100 euro.
Geen idee of er echt een limit aanzit, maar het is dus niet nodig om er geld op te hebben staan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:52
Ken je niemand met wel een 'goede' PayPal-rekening, dat je het naar hem overmaakt en hij de betaling verricht. Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb van meerdere mensen gesproken met 3V en die werken er al maanden zonder problemen mee, maarja een risico moet je soms nemen, en gaat vooral om kleine bedragen gelukkig :)

En @Jason X; probleem is, hij kan helemaal niets overmaken. Zelfs 2,50 levert nog een melding op :')
Dus even mailtje verzonden naar Paypal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Weet je wat het hele vreemde is van dit verhaal

Ik kan gewoon dingen betalen met Paypal maar heb geen bankrekening of creditcard toegevoegd, ik voeg geld op mijn paypal toe via Ideal .

Staat er dan ook direct op
zero_cool89 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:24:
Je bent 18. Leg aan je ouders uit dat koppelen van bankrekening enige optie is en totaal veilig.
Zij komen uit andere generatie en zijn nog huiverig voor alles wat met pc te maken heeft.
Ik zou niet beginnen aan virtual credit cards.
Dat is niet totaal veilig hoor, als ze je gebruikersnaam + wachtwoord weten van paypal kunnen ze je hele bankrekening leegplukken (en ik ben 23 ) ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Rockvee2 op 12-10-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ben 35 en vind dat jouw ouders groot gelijk hebben, als men niet anders dan met PayPal wil handelen dan zeg ik jammer dan, dan haal ik het wel elders. Ik heb zoveel gezeur gehoord, gelezen en gezien met PayPal als er een keer iets mis gaat, met name de bescherming die ze zeggen te bieden is een waasen neus, voor mij hoeft het niet.

Persoonlijk werk ik liever met een organisatie die de zaken wel op orde heeft en gewoon bij de gevestigde orde hoort, zoals banken(overschrijving), creditcard of Ideal, met andere woorden waar gewoon een fatsoenlijk organisatie achter zit, genoeg keuze dus PayPal is ook helemaal niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 12-10-2013 15:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Als je broertje 18 is, neem ik aan dat hij studiefinanciering krijgt. Hij kan dan vziw vrij makkelijk een creditcard aanvragen bij de bank waar z'n studiefinanciering gestort wordt.

Zolang je niet kiest voor gespreid betalen (standaard is dat het openstaande bedrag automatisch elke maand geïncasseerd wordt van je bankrekening), levert dat ook geen BKR-melding op.

Met een creditcard gaat online shoppen heel veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Sefyu schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:24:
Als je broertje 18 is, neem ik aan dat hij studiefinanciering krijgt. Hij kan dan vziw vrij makkelijk een creditcard aanvragen bij de bank waar z'n studiefinanciering gestort wordt.

Zolang je niet kiest voor gespreid betalen (standaard is dat het openstaande bedrag automatisch elke maand geïncasseerd wordt van je bankrekening), levert dat ook geen BKR-melding op.

Met een creditcard gaat online shoppen heel veel makkelijker.
Hij mag geen bankrekening koppelen aan zijn PayPal maar een creditcard mag wel denk je... Dit is wat mij betreft het slechtste advies van 2013. Jongeren horen geen cc te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
MeijsteR schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:38:
Hij mag geen bankrekening koppelen aan zijn PayPal maar een creditcard mag wel denk je... Dit is wat mij betreft het slechtste advies van 2013. Jongeren horen geen cc te hebben.
In dit geval is het inderdaad mogelijk loos advies, maar met je laatste statement ben ik het echt niet eens.

Mensen die niet met geld om kunnen gaan horen geen CC te hebben.

Zo.

Een creditcard is een ontzettend handig betaalmiddel, met name als je online aankopen doet. Ook voor een 18-jarige, mits verantwoordelijk gebruikt; dat wil zeggen, geef er geen geld mee uit dat je niet hebt en er is niets aan de hand.

Hetzelfde geld overigens voor de kritiek op PayPal, dat wordt afgeschilderd als een bedrijf dat totaal ontbetrouwbaar is. Ook dat is niet zo, 99% van de gebruikers is er ontzettend tevreden mee, en de bescherming die ze bieden (goed opletten wanneer het van toepassing is!) werkt meestal in het voordeel van de koper.

Natuurlijk is het zaak om je Paypalaccount te voorzien van een goed wachtwoord, en je PC vrij te houden van virussen. Helaas bieden ze (nog) geen 2 factor authentication aan, maar ook dat is niet heilig (zie MitB-attacks op banking websites).

Was getekend, een tevreden gebruiker van Paypal en de ING-creditcard.

Om nog even daadwerkelijk ontopic te reageren: ik zou het onderliggende probleem proberen aan te pakken, niet proberen te omzeilen. Ik vind dat een gemiddelde 18-jarig (volwassene!) prima een Paypalaccount zou moeten kunnen beheren, incl. gekoppelde bankrekening of creditcard. In geval van de TS hebben de ouders bezwaar? Waarom? Weet het broertje van TS niet met geld om te gaan? Dan zou ik het inderdaad niet doen en proberen dat probleem op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Met je eerste zin ben ik het eens. En itt wat Sefyu zegt vind ik zelf een CC nou niet zo extreem handig voor online aankopen doen, als in nagenoeg alles doe ik gewoon met paypal, heb wel een CC, gebruik hem niet tot nauwelijks. Laatst moest ik nog voor een congres betalen, ik vol goede moed mijn CC erbij gepakt, kom ik erachter dat je met paypal moet betalen :o.

Maar waarom zou een 18-jarige geen CC mogen hebben? In de praktijk is een CC niks anders als paypal, of mag een 18-jarige dat van jou ook niet hebben? Dat is uiteraard ervan uitgaande dat je CC zo hebt gezet dat je aan het einde van elke maand alles terug betaald. Maar dat heeft niks met leeftijd te maken, ik kan eigenlijk geen enkel scenario bedenken waarbij gespreid terugbetalen een goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:03:
[...]

Met je eerste zin ben ik het eens. En itt wat Sefyu zegt vind ik zelf een CC nou niet zo extreem handig voor online aankopen doen, als in nagenoeg alles doe ik gewoon met paypal, heb wel een CC, gebruik hem niet tot nauwelijks. Laatst moest ik nog voor een congres betalen, ik vol goede moed mijn CC erbij gepakt, kom ik erachter dat je met paypal moet betalen :o.

Maar waarom zou een 18-jarige geen CC mogen hebben? In de praktijk is een CC niks anders als paypal, of mag een 18-jarige dat van jou ook niet hebben? Dat is uiteraard ervan uitgaande dat je CC zo hebt gezet dat je aan het einde van elke maand alles terug betaald. Maar dat heeft niks met leeftijd te maken, ik kan eigenlijk geen enkel scenario bedenken waarbij gespreid terugbetalen een goed idee is.
Paypal en een CC is wel heel erg anders hoor

Paypal kan je prepaid gebruiken door via Ideal geld erop te storten
bij CC kan je zoveel kopen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 19:41
Een Credit Card kost altijd geld ongeveer 5 euro per kwartaal, en met een credit card kan je geld uitgeven wat je niet hebt. En dan heb je nog iets met rente en limieten.
Daarnaast zit je credit card veel directer op je bankrekening dan paypal, omdat je cc van de bank is.

PayPal is gratis voor betalende mensen, als jij iets koopt op eBay (waar paypal eigenlijk de enige optie is) dan heb je 40 dagen bescherming van paypal als je binnen die termijn een claim escaleert, en net als in Nederland staat de verkoper nergens. Geld ontvangen op paypal is niet gratis, daar verdient paypal op.

Het verifiëren van je bankrekening gaat volgens mij zo:
- Paypal maakt enkele zeel kleine bedragen over.
- Jij moet die bedragen invullen.

Daarnaast is paypal veiliger omdat niet iedere willekeurige webshop website jouw cc details heeft en moeiteloos geld kan overmaken. Alle betalingen verlopen via paypal.
Dat argument over het wachtwoord klopt wel, daarmee zou je in theorie je bank leeg kunnen plukken, als je wachtwoorden inderdaad allemaal "huisdier2013" zijn ja.
Daarnaast biedt paypal ook al 2-step verification.

Echter duurt het een week voordat paypal geld van je bank afschrijft, ondertussen heb je diverse e-mails gehad. En waarschijnlijk ook een waarschuwing omdat je ineens heel veel, of hele dure transacties maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat een hoop onzin in één post :X
jeroen3 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:05:
Een Credit Card kost altijd geld ongeveer 5 euro per kwartaal
Voor studenten is een CC vaak gratis.
en met een credit card kan je geld uitgeven wat je niet hebt.
Met Paypal ook, het geld wordt pas later van je rekening afgeschreven.
Daarnaast zit je credit card veel directer op je bankrekening dan paypal, omdat je cc van de bank is.
Een CC kan ook van een derde partij zijn.
PayPal is gratis voor betalende mensen, als jij iets koopt op eBay (waar paypal eigenlijk de enige optie is) dan heb je 40 dagen bescherming van paypal als je binnen die termijn een claim escaleert, en net als in Nederland staat de verkoper nergens.
Bescherming van een CC is veel beter, met allerlei verzekeringen die je er gratis bij krijgt. Alleen accepteren particulieren geen CC.
Geld ontvangen op paypal is niet gratis, daar verdient paypal op.
Geld ontvangen op een CC is wel gratis.
Daarnaast is paypal veiliger omdat niet iedere willekeurige webshop website jouw cc details heeft en moeiteloos geld kan overmaken.
Een webshop kan niks met jouw cc details als je een extra wachtwoord op je CC zet. Daarnaast ben je gedekt tegen misbruik van je CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Je PayPalrekening is een aparte rekening. Staat er 50 Euro op dan zou je dat zonder meer kunnen besteden in een webwinkel die Paypal accepteerdt. Niets anders. Ik snap niet waarom in dit topic de Creditcard erbij gehaald wordt en koppelingen nodig zijn. Dat is absoluut niet noodzakelijk.

Je rekening koppelen aan een bankrekening is niet verstandig. De ouders van de topicstarter hebben gelijk.
Als je gebruikersnaam (=e-mailadres) bekend is en je wachtwoord gekraakt wordt, dan kan je bankrekening volledig worden leeggetrokken (tot en met je eventuele kredietlimiet).

Het betaalgemak van de koppeling weegt niet op tegen de risico's.
Bekijk je Paypalrekening als een aparte rekening/geldzakje waar je zo nu en dan geld uithaalt of geld in stopt. Je kan overboekingen doen van en naar je "normale" betaalrekening.

Ik had zelf in het verleden een jaar lang mijn Paypalrekening gekoppeld aan mijn betaalrekening (met forse kredietlimiet). Ik heb de koppeling verwijderd en maak nu "handmatig" geld over naar de Bank of America met het betaalkenmerk van Paypal. Er staat nu wat tegoed op mijn Paypalrekening en dat kan ik zonder meer besteden.

Edit:
Wat wel kan is dat je blijkbaar een gecontroleerd gebruiker moet zijn in sommige gevallen:
Van de website van Paypal

U bent nu een gecontroleerde PayPal-gebruiker. U profiteert niet alleen van een betere beveiliging, maar kopers en verkopers waarderen uw gecontroleerde status ook omdat deze aangeeft dat u met succes de veiligheidscontrole van PayPal heeft doorlopen. Bovendien kunt u nu onbeperkt betalingen overmaken met uw PayPal-rekening.

Wat houdt 'Gecontroleerd lidmaatschap' precies in?
Het betekent dat u uw aanmelding voor het controleprogramma heeft voltooid. Uw verstuur- en opnamelimieten zijn opgeheven.

Is Gecontroleerd lid worden wel veilig?
Ja. PayPal gebruikt de meest geavanceerde codering om uw rekeninggegevens te beschermen. PayPal zal nooit persoonlijke gegevens bekendmaken.

Kortom GEEN koppeling aan je betaalrekening maken, GEEN speciale creditcards aanvragen maar WEL je lidmaatschap bij Paypal laten controleren.

[ Voor 31% gewijzigd door Shmoopy op 13-10-2013 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
GlowMouse schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:10:

[...]

Een webshop kan niks met jouw cc details als je een extra wachtwoord op je CC zet. Daarnaast ben je gedekt tegen misbruik van je CC.
Vaak gratis? Jeroen heeft daar wel degelijk gelijk, kost ongeveer 15,- per jaar bij alle gangbare banken.

Een extra wachtwoord (ala Mastercard Securecode?) is een beetje een wassen neus, aangezien merchants het niet verplicht hoeven te implementeren. Kaartnummer en CVC blijft voldoende voor fraude.

@ Hierboven: Het hele punt was nu juist dat je niet gecontroleerd kan zijn zonder een CC of bankrekening te koppelen. Maar mogelijk kun je ook eenmalig koppelen en de machtiging meteen weer intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Shmoopy schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:44:
Je PayPalrekening is een aparte rekening. Staat er 50 Euro op dan zou je dat zonder meer kunnen besteden in een webwinkel die Paypal accepteerd. Niets anders. Ik snap niet waarom in dit topic de Creditcard erbij gehaald wordt en koppelingen nodig zijn. Dat is absoluut niet noodzakelijk.

Je rekening koppelen aan een bankrekening is niet verstandig. De ouders van de topicstarter hebben gelijk.
Als je gebruikersnaam (=e-mailadres) bekend is en je wachtwoord gekraakt wordt, dan kan je bankrekening volledig worden leeggetrokken (tot en met je eventuele kredietlimiet).

Het betaalgemak van de koppeling weegt niet op tegen de risico's.
Bekijk je Paypalrekening als een aparte rekening/geldzakje waar je zo nu en dan geld uithaalt of geld in stopt. Je kan overboekingen doen van en naar je "normale" betaalrekening.

Ik had zelf in het verleden een jaar lang mijn Paypalrekening gekoppeld aan mijn betaalrekening (met forse kredietlimiet). Ik heb de koppeling verwijderd en maak nu "handmatig" geld over naar de Bank of America met het betaalkenmerk van Paypal. Er staat nu wat tegoed op mijn Paypalrekening en dat kan ik zonder meer besteden.

Edit:
Wat wel kan is dat je blijkbaar een gecontroleerd gebruiker moet zijn in sommige gevallen:
Van de website van Paypal

U bent nu een gecontroleerde PayPal-gebruiker. U profiteert niet alleen van een betere beveiliging, maar kopers en verkopers waarderen uw gecontroleerde status ook omdat deze aangeeft dat u met succes de veiligheidscontrole van PayPal heeft doorlopen. Bovendien kunt u nu onbeperkt betalingen overmaken met uw PayPal-rekening.

Wat houdt 'Gecontroleerd lidmaatschap' precies in?
Het betekent dat u uw aanmelding voor het controleprogramma heeft voltooid. Uw verstuur- en opnamelimieten zijn opgeheven.

Is Gecontroleerd lid worden wel veilig?
Ja. PayPal gebruikt de meest geavanceerde codering om uw rekeninggegevens te beschermen. PayPal zal nooit persoonlijke gegevens bekendmaken.

Kortom GEEN koppeling aan je betaalrekening maken, GEEN speciale creditcards aanvragen maar WEL je lidmaatschap bij Paypal laten controleren.
je moet je rekening of CC toevoegen om een gecontroleerd account te krijgen..

ik heb al ruim 10 jaar een PayPal account met gekoppelde rekening en ik heb nog nooit gezeik gehad, maarja. niemand weet dan ook de gegevens van mijn PayPal account behalve ik (en ja, ze zijn uniek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Dan is eenmalig koppelen en de machtiging intrekken een goede oplossing. (Natuurlijk na instemming van de ouders).

Waarschijnlijk heb ik zelf nu daarom een gecontroleerd lidmaatschap terwijl ik de koppeling met mijn betaalrekening allang heb opgeheven. Ik weet niet meer helemaal hoe dat "controleren" ging... 8)7

Een creditcard heb ik nooit gehad en is dus niet noodzakelijk voor de gecontroleerde status bij Paypal.
Edit: Dus topicstarter hoeft niet een creditcard aan te schaffen.

:)

[ Voor 7% gewijzigd door Shmoopy op 13-10-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen gaat hier -deels terecht- in op de risicos van het hebben van een creditcard, maar het hebben van krediet (en het dan ook daadwerkelijk gebruiken voor betalingen) is bijzonder handig als je straks echt geld wilt lenen. Je hebt dan (hopelijk) een goede kredietgeschiedenis en bent dan een veel lager risico voor kredietverstrekkers. Zoals met alle zaken gaat het om verantwoordelijk gebruik van je kaart (en als je een leuke kaart hebt, kun je misschien nog sparen voor leuke goodies ook).

/me gebruikt zijn cc voor bijna alle aankopen en betaalt de cc altijd volledig af voordat de rekening binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het naar mij sturen en dan koop ik het voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
je zou kunnen proberen om het geld over te maken naar je eigen rekening via paypal (vanuit de paypal website zelf).
-dus in plaats van koppelen, maak je het over-

Op het moment dat 't geld binnen is kan je -indien de website waar je wilt bestellen het support- betalen via Ideal. Mits de aankoop die je wilt doen geen "op=op ben er snel bij ander is 't weg" aanbieding is, lijkt me de 1-2-3 dagen die dit kost geen bezwaar en de makkelijkste manier?

edit: na zelf even doorzoeken lijkt het erop dat g2play geen ideal ondersteunt. disregard mijn post (heb 'm laten staan zodat evt. een volgende ziet dat dit reeds geopperd is)

[ Voor 22% gewijzigd door dyrc op 13-10-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
Wat de meeste hier precies niet begrijpen, is dat als je enkel een bankrekening aan je paypal koppelt (en dus niet je creditcard), je NIET zomaar kunt blijven doorkopen als er geen geld meer op je paypal staat. Er is dus totaal geen risico aan het koppelen van je bankrekening met paypal, wordt je paypal 'gehackt' terwijl deze is gekoppeld aan je bankrekening, is er geen bedreiging voor je hele bankrekening aangezien geld op de paypal wordt gezet door middel van een overschrijving van de bank uit. Je zal enkel het bedrag dat op je paypal staat kwijt zijn, maar meestal zal dit niet zoveel zijn.

Ik heb al paypal sinds m'n 15e, het is superhandig als je er goed mee om kan gaan. Een andere oplossing is trouwens een prepaid creditcard, deze hoeft niet van derden te komen, ikzelf heb er bijvoorbeeld één van mijn bank uit, kost 5 euro per jaar en is volledig safe. Je kan er ook geen geld mee uitgeven dat je niet hebt dus een ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongeren horen geen cc te hebben.
_Dune_ schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:12:
Ik ben 35 en vind dat jouw ouders groot gelijk hebben, als men niet anders dan met PayPal wil handelen dan zeg ik jammer dan
Zo zo, was het gisteren conservatieve zaterdag?

Die jongen is oud genoeg om auto te rijden, een gezin te onderhouden, te studeren of te werken of een bijstandsuitkering aan te vragen, maar oh jee, paypal of een creditcard is gevaarlijk?

Man man man, waar gaat dit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:00:
Die jongen is oud genoeg om auto te rijden, een gezin te onderhouden, te studeren of te werken of een bijstandsuitkering aan te vragen, maar oh jee, paypal of een creditcard is gevaarlijk?

Man man man, waar gaat dit over.
Zijn ouders willen het niet! Daar gaat het over. En gezien het feit dat "het broertje" zich daar wat van aantrekt, zal het wel terecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat hij hierboven zegt. Mijn rekening is wel gecontroleerd door het overmaken van een klein bedrag, maar niet gekoppeld. Ik lees ergens hierboven dat via Paypal dan toch geld overgemaakt kan worden, dit klopt echter niet. Zonder geld op mijn Paypal account kan ik niets kopen, zelf herhaardelijk getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:04:
Zijn ouders willen het niet! Daar gaat het over. En gezien het feit dat "het broertje" zich daar wat van aantrekt, zal het wel terecht zijn.
Ik vergeeet weleens dat het weer kinderweekeinde is gezien de vraag in de openingspost hier... mijn god, waar is de tijd dat dit soort onzin gewoon op slot ging? Toen ik in 2001 lid werd moest je zo'n vraag niet eens stellen hier, laat staan andere vragen die gewoon simpel op te zoeken zijn met een zoekmachine.

Maar afijn, straks krijg ik weer een waarschuwing van een moderator dat ik normaal moet omgaan met onwetende ict gebruikers hier die even oud zijn als mijn kinderen, dus ik ga maar mijn mond houden :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:14
[b][message=41031327,noline]
Persoonlijk werk ik liever met een organisatie die de zaken wel op orde heeft en gewoon bij de gevestigde orde hoort, zoals banken(overschrijving), creditcard of Ideal, met andere woorden waar gewoon een fatsoenlijk organisatie achter zit, genoeg keuze dus PayPal is ook helemaal niet nodig.
Banken hebben hun zaakjes naar mijn mening zeer zeker niet op orde. Ik heb laatst bij mijn bank m.b.v. het burgerlijk wetboek moeten aantonen dat ik recht zou hebben over het beschikken van een rekening t.b.v. het afhandelen van een begrafenis/erfenis en de bijkomende kosten. De reactie van de bank was veelzeggend : "Dat is de wet ja, maar daar trekken wij ons niks van aan". Geeft wel aan dat de banken doen waar ze zelf zin in hebben.

Daarbij, met een handmatige bankoverschrijving en met ideal heb je geen enkele bescherming tegen oplichting. Paypal Buyer Protection heeft me al meerdere malen geholpen om mijn geld terug te krijgen, waar ik bij overschrijvingen en ideal afhankelijk ben van de andere partij. Wanneer er sprake is van oplichting, heb je veel meer aan Paypal dan aan een bankoverschrijving of een ideal-betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Arnout33 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:48:
Wat de meeste hier precies niet begrijpen, is dat als je enkel een bankrekening aan je paypal koppelt (en dus niet je creditcard), je NIET zomaar kunt blijven doorkopen als er geen geld meer op je paypal staat. Er is dus totaal geen risico aan het koppelen van je bankrekening met paypal, wordt je paypal 'gehackt' terwijl deze is gekoppeld aan je bankrekening, is er geen bedreiging voor je hele bankrekening aangezien geld op de paypal wordt gezet door middel van een overschrijving van de bank uit. Je zal enkel het bedrag dat op je paypal staat kwijt zijn, maar meestal zal dit niet zoveel zijn.
Vreemd... Toen mijn Paypalaccount gekoppeld was aan mijn betaalrekening, was Paypal gemachtigd om geld van mijn betaalrekening af te schrijven. Na het inloggen op mijn Paypalaccount was mijn saldo altijd € 0.00 (voor en na Paypaltransacties). Ik betaalde dus met Paypal en een paar dagen erna was er geld van mijn betaalrekening afgeschreven.

Door die machtiging was het dus mogelijk om mijn betaalrekening volledig leeg te trekken tot en met het kredietlimiet. Wordt je Paypal 'gehackt' terwijl deze is gekoppeld aan je bankrekening, is er dus wèl een bedreiging voor je hele bankrekening.

Als er géén koppeling is tussen een Paypalaccount en bankrekening, dan kan alleen het overgeboekt tegoed op het Paypalaccount verloren gaan als het account gehackt wordt. Je zal in dit geval enkel het bedrag dat op je Paypal staat kwijt zijn. Er is nu geen sprake van een koppeling.

Ik begrijp echt niet dat je zegt dat er is totaal geen risico is aan het koppelen van je bankrekening met Paypal.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
GlowMouse schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:10:
Wat een hoop onzin in één post :X

[...]

[...]

Met Paypal ook, het geld wordt pas later van je rekening afgeschreven.

[...]

Een CC kan ook van een derde partij zijn.

[...]

Bescherming van een CC is veel beter, met allerlei verzekeringen die je er gratis bij krijgt. Alleen accepteren particulieren geen CC.

[...]

Geld ontvangen op een CC is wel gratis.

[...]

Je weet dat je geld op je paypal kan zetten via Ideal dus dat je een soort prepaid paypal krijgt? ;)
Pagina: 1