Toon posts:

0 A.D. Empires Ascendant

Pagina: 1
Acties:

• niektb
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-04 16:33
Hallo alle RTS-liefhebbers,

Sinds lang is er een open source project, en dus gratis, bezig met de naam: 0 A.D. Empires Ascendant.

Deze RTS combineert veel elementen uit AAA-games als Age of Empires, Starcraft en dergelijke.

Hieronder is een link naar hun indiegogoproject, waar de bedoeling en opzet veel beter wordt uitgelegd dan ik het kan, en hun officiële website:
http://www.indiegogo.com/...open-source-strategy-game
http://play0ad.com/

Het project is bedoeld om mensen full-time aan het project te zetten, en zo de vaart en kwaliteit erin te houden.

Een leuke kant van dit spel is dat je er zelf ook actief aan mee kan werken, zij het als developer (programmeur of artiest) of als enthousiaste gamer (door dingen te testen of ideeën aan te dragen).

Een aantal screenshots om je een indruk te geven:

Wat vinden jullie ervan?

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Cr0N
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Kickje!

Ik verbaas mij dat hier op Tweakers niet meer liefde is voor 0 A.D. Empires Ascendant.
Wat een geweldige game èn helemaal gratis!! :)

Ik heb 0 A.D. pas laat ontdekt, inmiddels is Alpha 18 uitgekomen. Deze game is in permanente Alpha status en wordt ontwikkeld door vrijwilligers, is goed speelbaar. Denk aan een combinatie van Aces of Empires, Total War en Civilization.

Meer liefhebbers hier?

Trailer Alpha 18 YouTube: 0 A D Alpha 18 Trailer
Meer info http://www.indiedb.com/games/0-ad
Download link [PC/Mac/Linux] http://play0ad.com/game-info/project-overview/

• ettie1990
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-10 16:10
Ik ga het testen vanavond! bedankt voor de link, goed screenshots!

[Voor 16% gewijzigd door ettie1990 op 27-10-2015 13:54]

• lordfalco
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-05-2019
heb het getest ook, zit al redelijk goed in elkaar.
helaas af en toe dingen als tbh of this buildings is for now useless, maarja daar is het een alpha voor.
1x wel een crash gehad, alt tab is gevaarlijk nog (3x ge alt tabbed, 1x de crash).
start af en toe een 2vs2 potje(ik en ai tegen 2 ai)
duurde wel lang voor ik kon vinden hoe ik ai kon aanpassen ndus gelijk tegen normal begonnen.

• eiPionezero
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 22:24
Twee (?) jaar geleden naar gekeken, nu weer getest. Waar de game toendertijd soms nog wat brak liep, moet ik zeggen dat alles nu een stuk soepeler aanvoelt.
Game loopt erg lekker ondanks mijn erg zwakke videokaart (Dell Latitude E6420 laptop op externe 1440p monitor, Ubuntu 15.10). Wel een crash gehad, vrij karig, balken onder en boven bleven zichtbaar, verder beeld zwart, niets reageerde. Pc toen moeten restarten, geen autosave helaas.

Wel valt het mij tegen hoeveel functionaliteit is toegevoegd in die twee jaar. Een groot deel van de gebouwen en upgrades was toendertijd volgens mij ook al aanwezig, terwijl handige (navigatie-) shortcuts ontbreken. Ik kan weliswaar wel city centers, legers e.d. groupen en een shortcut assignen, maar deze shortcut selecteerd de groep alleen, ik spring er niet automatisch naartoe. Al dat handmatig navigeren is nogal onhandig.

• jessevandijk
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12-02 22:33
Wow. Hoorde gisteren iets over open empires en ben dus een beetje gaan rondneuzen. Dit spel lijkt me echt geweldig! Ik zal het zeer binnenkort gaan testen. Misschien eens deze pagina een upgrade geven( up to date maken e.d.)

• eiPionezero
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 22:24
Nieuwe versie beschikbaar! 0 A.D. Alpha 19 is net aangekondigd: http://play0ad.com/new-release-0-a-d-alpha-19-syllepsis/
Trage internetverbinding hier, ben nu op Ubuntu bezig te updaten met 320 KiB/s :p

Verbeteringen tov Alpha 18:
New Gameplay Features in This Release
  • Building and Siege Engine Capture: Non-siege units can now capture buildings and siege engines. When you hover your mouse over an entity that can be captured, two crossed flags appear so you can issue a “capture” order. If you do, you will start gaining some of that entity’s “capture points” at a certain rate. (On screen, you will see your color taking up a greater proportion of the width of the entity’s capture bar.) Once you gain all of these points, you capture the entity, and it is yours! (Note: You can still specify a regular attack on buildings and siege engines by holding CTRL when right-clicking on a target.) There is currently no animation for the units which are capturing, that will be added in a later version.
  • New Victory Modes: “Conquest Structures” (destroy or capture all enemy structures to win) and “Conquest Units” (destroy all enemy units to win).
  • Ceasefire Game Mode: The game can be set so that all players are completely unable to attack their enemies for a predetermined time at the start of a game.
  • Attack Coordination: Players can request allies (including bots) to attack a specific enemy by clicking a button next to the player name in the diplomacy window. Also, Petra AI now supports attack coordination.
  • Petra AI now warns its allies when it needs a tribute and lets them know when it advances to a new phase.
  • The Ptolemaic lighthouse now has its special feature implemented: It reveals the shore on the entire map.
  • New Skirmish Maps: Tuscan Acropolis (for 4 players; map preview), Northern Island (for 2 players; map preview), and Alpine Mountains (for 3 players; map preview).
Graphics and User Interface
  • Increased Maximum Map Height: The engine now supports an eight times greater range of terrain heights, allowing for the creation of maps with more diverse and impressive landscapes.
  • Visual Replay: Re-run a game and understand what took place in real time.
  • Aura Visualization: Units affected by an aura are now marked with an icon when the aura giver is selected.
  • New animals: New mastiff and wolfhound units have been added as well as a new rhinoceros.
  • The Roman units now have voices in Latin. Voice actors and people with knowledge in ancient languages are invited to contribute more voices to the game!
Under the Hood
  • New Pathfinder: The pathfinder is the component of the game engine that picks a route for a unit to move along from its current location to its target location, so that it does not collide with other units or with structures or with impassable terrain. The new pathfinder improves performance, but at the same time, it also introduces some new bugs. We have done as much as we could to ensure it was bug-free, but please report anything unusual!
  • XML Validation: In 0 A.D., the behavior of units, buildings and other world objects is defined by their components, such as cost, health and more. All of these are described in XML files. The “grammar” of the XML files is now checked for correctness before being used by the game engine, which helps prevent technical problems.
  • The generic Hellenic and Celtic factions have been removed.
  • Linux users, please be advised that SDL2 is now enabled by default on Linux.
Edit; filmpje:

• jackaubrey
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15-10 08:42
geweldig spel, 2 potjes single player gespeeld.
Vind alleen beetje onduidelijk waar welke unit nou goed in is.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee