Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop advies nieuwe gaming headset

Pagina: 1
Acties:

• Joentje18
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 16:35
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe gaming headset nodig. Ik heb weinig verstand van die dingen en dus graag advies van jullie welke ik het beste kan aanschaffen.

Ik heb een 7.1 geluidskaart in me pc dus uiteraard wil ik ook een 7.1 gaming headset.
De headset moet bekabeld zijn. Ik hoor dat dat beter is?
Ik heb een budget tot max €200,- en wil voor dat geld de beste headset hebben die ik kan krijgen met de genoemde eisen

Qua merk heb ik totaal geen voorkeur. Alleen de kwaliteit van het geluid moet top zijn en dus 7.1 zijn

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 12:53
Begin eens met de reviews in de pricewatch;
http://tweakers.net/categ...UnWrhgBX_m69Y7Q69cxfMrbUv

Zo snel kijkend kom je dan bij een pricewatch: Razer Megalodon 7.1 Gaming Headset of een pricewatch: Plantronics GameCom 780 7.1, beide ruim onder je budget.

[ Voor 75% gewijzigd door frickY op 10-10-2013 17:46 ]

Verwijderd

Ik zou me als ik jou was niet op 7.1 dood staren. 7.1 houdt in: 2 front speakers, een center, 2 rears en twee side speakers + een subwoofer. Dit is onmogelijk te bereiken met een headset.
Dat 7.1 gebeuren van die gamingheadsets is gebakken lucht en klinkt 9 van de 10 x nergens naar. meestal simuleren ze een of ander dolby surround effect wat meer sloopt dan dat het goed maakt.
Voor die 200 euro die jij te besteden hebt zou ik je de Sennheiser 598 aanraden met eventueel een losse microfoon erbij mits je die nodig hebt.
Deze koptelefoon wordt tot in de hemel geprezen om zijn soundstage, helderheid, transparantie en het strakke laag welke alle vier van groot belang zijn voor
Als je wat rondspeurt op het head-fi.org forum kom je al gauw tot de conclusie dat deze Sennheiser de beste optie is. Het feit dat ze ook nog goed klinken met muziek en films is dan weer mooi meegenomen.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:41:
Ik zou me als ik jou was niet op 7.1 dood staren. 7.1 houdt in: 2 front speakers, een center, 2 rears en twee side speakers + een subwoofer. Dit is onmogelijk te bereiken met een headset.
Dat 7.1 gebeuren van die gamingheadsets is gebakken lucht en klinkt 9 van de 10 x nergens naar. meestal simuleren ze een of ander dolby surround effect wat meer sloopt dan dat het goed maakt.
Voor die 200 euro die jij te besteden hebt zou ik je de Sennheiser 598 aanraden met eventueel een losse microfoon erbij mits je die nodig hebt.
Deze koptelefoon wordt tot in de hemel geprezen om zijn soundstage, helderheid, transparantie en het strakke laag welke alle vier van groot belang zijn voor
Als je wat rondspeurt op het head-fi.org forum kom je al gauw tot de conclusie dat deze Sennheiser de beste optie is. Het feit dat ze ook nog goed klinken met muziek en films is dan weer mooi meegenomen.
Je kan alles zeggen, maar die Razer klinkt toch verdomd goed. Ik denk dat dat 1 van de 10 is dan.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Verwijderd

Chris van der G schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:47:
[...]

Je kan alles zeggen, maar die Razer klinkt toch verdomd goed. Ik denk dat dat 1 van de 10 is dan.
Dat zal dan wel bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal zijn.
Heb zelf de duurdere pricewatch: Razer Tiamat 7.1 een tijdje gehad en ben vervolgens overgestapt op de HD598 en heb er spijt van gehad dat ik dit niet eerder gedaan heb. Slecht draagcomfort, waardeloos mic en een zodanig verwarrend surround effect dat ik counter strike maar met mijn 2.1 setje ben gaan spelen aangezien dit beter klonk qua plaatsing van voetstappen en dergelijke.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Heb zelf deze headset pricewatch: Plantronics GameCom 780 7.1 prachtig ding voor een nette prijs!

const { signature } = await fetchProfile()

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:20:
[...]

Dat zal dan wel bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal zijn.
Heb zelf de duurdere pricewatch: Razer Tiamat 7.1 een tijdje gehad en ben vervolgens overgestapt op de HD598 en heb er spijt van gehad dat ik dit niet eerder gedaan heb. Slecht draagcomfort, waardeloos mic en een zodanig verwarrend surround effect dat ik counter strike maar met mijn 2.1 setje ben gaan spelen aangezien dit beter klonk qua plaatsing van voetstappen en dergelijke.
Zal ook wel persoonsgebonden zijn denk ik, ik vond 'm toch lekker zitten en het geluid was voor mij alles behalve verwarrend. Maar natuurlijk zal een audio-only headphone veel beter klinken dan zo'n game 7.1 headsetje..

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Pagina: 1