Mijn zoon van 9 (thuisonderwijs) is begonnen met het VWO en de Skoolmate die hij had gekregen van het UWV een aantal jaren geleden voldoet nu totaal niet meer.
(Wel een gaaf dingetje voor basisschool kids overigens.)
Nu neig ik erg naar een Toshiba (Satelite), omdat deze wat robuuster is.
Maar de Asus Zenbook lijkt me ook een goeie.
Probleem is dat ik op internet wel kan vergelijken op kenmerken, maar vervolgens niet kan zien hoe sterk de behuizing is.
In de winkel heb ik het omgekeerde: Veel laptops lijken daar stevig, maar zelfs per merk verschilt dat waardoor ik nu door de bomen het bos niet meer zie.
En om nu voor elke laptop die op internet goed lijkt naar de winkel te crossen om de behuizing goed te bekijken....
Natuurlijk heb ik duidelijk de regels van het topic gelezen en hier zijn mijn antwoorden:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Hoofzakelijk gaan we de laptop voor school gebruiken, cd-rom speler is erg belangrijk.
Alle programma's zijn namelijk in windows en op cd-rom.
Word, Excel, webcam en usb poort zijn ook een must.
Gamen doet hij amper op de pc, slechts een enkel spelletje van spelen.nl
Daar heeft hij de ds/wii voor.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de €400 en de €600 euro bij voorkeur.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hoofdzakelijk binnenshuis, maar ik zou het wel fijn vinden dat hij hanteerbaar is voor een jochie van 9 als hij wel een keer in de rugtas mee moet.
Tegen een stootje kunnen vind ik belangrijker.
Accuduur vind ik wel belangrijk, snoeren gaan erg snel af, doordat hij er mee zit te spelen tijdens bv luistertoetsen
Ook de levensduur van de Laptop vind ik belangrijk al is dat slecht te voorspellen.
We zitten namelijk niet zo ruim bij kas dat we dit jaarlijks kunnen doen.
(En een thuiszitter hebben kost klauwen met geld
)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?[/b]
Absoluut geen Dell, die vallen bij mij en anderen van ellende uit elkaar door de slechte behuizing sinds een aantal jaren.
Zelf zou ik het liefste een MacBook voor hem kopen, maar dan wordt het zo duur doordat er nog Windows opgezet moet worden, die Dualboot lukt dan nog wel.
Zoals ik zei, een Asus, Toshiba of misschien een merk die de lezers beter kennen dan ik.
(Wel een gaaf dingetje voor basisschool kids overigens.)
Nu neig ik erg naar een Toshiba (Satelite), omdat deze wat robuuster is.
Maar de Asus Zenbook lijkt me ook een goeie.
Probleem is dat ik op internet wel kan vergelijken op kenmerken, maar vervolgens niet kan zien hoe sterk de behuizing is.
In de winkel heb ik het omgekeerde: Veel laptops lijken daar stevig, maar zelfs per merk verschilt dat waardoor ik nu door de bomen het bos niet meer zie.
En om nu voor elke laptop die op internet goed lijkt naar de winkel te crossen om de behuizing goed te bekijken....
Natuurlijk heb ik duidelijk de regels van het topic gelezen en hier zijn mijn antwoorden:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Hoofzakelijk gaan we de laptop voor school gebruiken, cd-rom speler is erg belangrijk.
Alle programma's zijn namelijk in windows en op cd-rom.
Word, Excel, webcam en usb poort zijn ook een must.
Gamen doet hij amper op de pc, slechts een enkel spelletje van spelen.nl
Daar heeft hij de ds/wii voor.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen de €400 en de €600 euro bij voorkeur.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hoofdzakelijk binnenshuis, maar ik zou het wel fijn vinden dat hij hanteerbaar is voor een jochie van 9 als hij wel een keer in de rugtas mee moet.
Tegen een stootje kunnen vind ik belangrijker.
Accuduur vind ik wel belangrijk, snoeren gaan erg snel af, doordat hij er mee zit te spelen tijdens bv luistertoetsen
Ook de levensduur van de Laptop vind ik belangrijk al is dat slecht te voorspellen.
We zitten namelijk niet zo ruim bij kas dat we dit jaarlijks kunnen doen.
(En een thuiszitter hebben kost klauwen met geld
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?[/b]
Absoluut geen Dell, die vallen bij mij en anderen van ellende uit elkaar door de slechte behuizing sinds een aantal jaren.
Zelf zou ik het liefste een MacBook voor hem kopen, maar dan wordt het zo duur doordat er nog Windows opgezet moet worden, die Dualboot lukt dan nog wel.
Zoals ik zei, een Asus, Toshiba of misschien een merk die de lezers beter kennen dan ik.