Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Content verschuift

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik zit met een probleem.
Ik ben namelijk bezig met een scouting website.

U vind hier wat ik al heb *snip* Kan iemand even...?
.

Maar namelijk op mijn verhuur website zit een kleine verschuiving in me content, wat ik op al me andere pagina's niet heb. Heb echter al research op google gedaan. Of er al ergens anders eerder dit prob werd behandeld maar uit mijn resultaten heb ik niets gevonden. Dacht eerst dat het aan een verkeerde padding of margin lag. Maar blijkbaar zijn die zoals ik het bezie in orde. Lig me al uren bloot te staren op deze fout en zou deze eruit willen. iemand die mij eventueel zou kunnen helpen? Want ik kom er niet uit.

Met vriendelijke groet.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 11-10-2013 15:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Post de relevante code eens hier, of een online voorbeeld waar we 't kunnen zien. Dan kunnen we ook makkelijk zien wat mogelijk het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk mijn excuses voor de coud hyperlink (mijn school blokkeerd free webhosts)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarschijnlijk is je content langer en krijg je dus een scrollbalk aan de rechterkant waardoor je inhoud naar links verschuift.

Cascading Stylesheet:
1
html { overflow-y: scroll; }

Bovenstaande CSS zet een inactieve scrollbalk neer in alle browsers als de content niet lang genoeg is, en je content verspringt dus niet meer.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
en dit werkt ookt bij bootstrap V3 want daaruit is het opgebouwd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, het is gewoon standaard CSS. Je moet alleen zorgen dat het niet overschreven wordt door een stukje CSS van bootstrap.

Verwijderd

Topicstarter
1000 MAAL mijn dank!! ik heb het opgelost door jullie ingevingen

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Ingevingen? Gewoon keiharde knowlegde :Y)

@TERW_DAN: Haha, staat goed die roze avatar :p Ik moest even goed kijken, maar je bent het echt :o

Verwijderd

Topicstarter
nu die scroll balk staat daar echter. maar is het ook mogelijk hem te verbergen? als de pagina content niet hoeft te scrollen?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:16:
nu die scroll balk staat daar echter. maar is het ook mogelijk hem te verbergen? als de pagina content niet hoeft te scrollen?
Ja, maar dan krijg je dus het verschuiven van content.
Een custom scroll-javascript bied misschien een oplossing.

Verder zou ik me er eigenlijk niet zo druk om maken. Dit is nou eenmaal de functionaliteit van de browser.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik heb ondertussen alles naar een free webhost kunnen uploaden.
http://ruft3r.byethost6.com/welpen.html
Dan moet je is switchen tussen een tak pagina en de verhuur pagina.

Dan zie je dat de verhuur pagina zijn content verschuifd en echter kan ik de oorzaak er niet van vinden

Dat bedoel ik

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 12:38 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Is het zo erg dan dat de content verschuift?
Zoals hierboven al vermeld ligt dat gewoon aan de scrollbalk. Zou me daar nou niet druk om gaan maken.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:09

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:23:
Kijk ik heb ondertussen alles naar een free webhost kunnen uploaden.
http://ruft3r.byethost6.com/welpen.html
Dan moet je is switchen tussen een tak pagina en de verhuur pagina.

Dan zie je dat de verhuur pagina zijn content verschuifd en echter kan ik de oorzaak er niet van vinden

Dat bedoel ik
Ik zie hier anders niks verschuiven of verspringen, zodra ik van pagina "De kapoenen" naar "Verhuur" ga dan blijft de content netjes staan.

Ik draai wel op een resolutie van 2560x1440

Formerly known as Ragdoll

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

InFamous schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:14:
Ik zie hier anders niks verschuiven of verspringen, zodra ik van pagina "De kapoenen" naar "Verhuur" ga dan blijft de content netjes staan.

Ik draai wel op een resolutie van 2560x1440
:*) Hier precies hetzelfde, maar inderdaad, de CSS die ik eerder postte is de 'oplossing'.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik zie hem hier op me 15 inch verschuiven en Wiet hoofd dan zie je toch die scrollbalk niet (ik zie hem)

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:09

InFamous

excommunicado

Ik zie inderdaad de scroll balk niet.

Formerly known as Ragdoll

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:37
De enige oplossing met CSS is hier inderdaad de oplossing van Wiethoofd.

Wel is het mogelijk om gebruik te maken van een jQuery scrollbar. Je kunt dan de originele (browser) scrollbar verbergen met:
Cascading Stylesheet:
1
overflow: hidden

Daarna zou je dan een scrollbar moeten maken d.m.v. een jQuery plugin. Op deze pagina staat er bijvoorbeeld één met een uitleg hoe te gebruiken en een aantal voorbeelden: http://manos.malihu.gr/jquery-custom-content-scroller/
Pagina: 1