Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn eerste product, "De Vmarker"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op deze fora weinig bewegen wat betreft interactieve digitale schoolborden.
Ofwel is men er van overtuigd dat deze technologie niet meer van vandaag is met de rage van tablet.
Ofwel heeft men zich er al bij neergelegd en beschouwd men dit als standaard item in de klas..
Ofwel omdat dergelijke beslissing meestal boven de hoofden van de ICT-coördinator wordt beslist, die dan ook nog eens een flinke hap uit het budget neemt.

Sowieso ben ik van mening dat er geen enkel wonder middel is in de wereld van de ICT en dat het dus geen of-verhaal is maar een en-verhaal.

Als dat en-verhaal natuurlijk betekent dat je duizenden euro's moet uitgeven om één klaslokaal uit te rusten met één digitaal interactief schoolbord, dan kan ik begrijpen dat men eerder geneigd is er een of-verhaal van te maken.

Samen met mijn vader die ICT coördinator/leerkracht hebben we enkele jaren geleden een alternatief gezocht in de overkill van het smartboard. (Overkill qua kostprijs) Ik dacht dergelijke oplossing gevonden te hebben in de wiimote oplossing. Een werkende oplossingen, echter niet geschikt voor de doorsnee leerkracht.
In een zoektocht om deze oplossing toch geschikt te maken voor de doorsnee leerkracht hebben we een eigen oplossing ontwikkeld. De oplossing is gebaseerd op de wiimote technologie maar de nadelen van de wiimote, zoals bluetooth connectie, bewaren van de kalibratie, extra software (licentie)nodig, hebben we geëlimineerd. We zijn zelfs eens stapje verder gegaan...

We hebben een eigen sensor ontwikkeld die je met USB verbindt, dus geen batterijen nodig in de sensor, en geen bluetooth pairing problemen. De processor die in de sensor geïntegreerd zit doet al het rekenwerk om de coördinaten van de IR-pen te vertalen naar muiscoördinaten. Voor de computer is onze sensor gewoon een USB muis die werkt met de standaard muisdriver, dus geen software nodig. De kalibratie wordt bewaard in de sensor en niet in de computer, andere computer aansluiten en je moet NIET kalibreren. En de sensor werkt zonder installatie van drivers op Windows, Linux en Mac.

Zie ook http://www.vmarker.org

Ook de IR-pen hebben we verbetert, onze laatste pen heeft zowel linker als rechter muis-toets en is tip-gevoelig. Verder kan je met deze pen niet alleen aan het schoolbord de computer bedienen. Maar ook van achteraan in de klas kan je programma's starten/stoppen, met de muis bewegen, dingen aanwijzen op het digitale schoolbord...

Met onze oplossing moet je niet aan het bord blijven zoals met de andere interactieve digitale borden maar kan je je ook door de klas bewegen, en van gelijk waar in de klas het bord bedienen. En dit allemaal voor een fractie van de prijs....
Zeker als je al een projector en computer hebt. Die vorm je zo om tot een 3D interactief digitaal schoolbord.

Wij kunnen de prijs zo laag houden omdat we het product zelf ontwikkeld hebben, zelf produceren en zelf op de markt brengen. MADE IN BELGIUM!!!! De bedoeling van dit project is immers om iedereen een goed maar goedkoop alternatief te bieden voor de veel te dure smartboard varianten. Om de prijs laag te houden gebruiken we mond aan mond reclame om onze oplossing bekend te maken.

Wat denken jullie er van?