Imac wel geluid geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnnetje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-07-2022
Dag iedereen, ik heb sinds een paar dagen een defecte imac gekocht zonder toetsenbord en muis. Ik ben zelf een Windows gebruiker maar wil eens wat anders proberen vandaar mijn aankoop.
De imac gaat aan en je hoort de fan en het opstartgeluid maar geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 09:27
Hallo,

Iets meer informatie zou fijn zijn.
Welke imac? heb je hem zo gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Dan denk ik dat de grafische kaart kapot is, maar goed wel een beetje weinig informatie.

Welke iMac is het ?, en hoe heb je hem gekocht in wat voor staat ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 09:27
Mektheb schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:05:
Dan denk ik dat de grafische kaart kapot is, maar goed wel een beetje weinig informatie.
Als het een van de eerste intel imac's is dan kan het ook nog wel eens het scherm zijn, heb dit zelf ook meegemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnnetje
Ik heb deze defect gekocht bij die deze nog ergens hadden liggen. Het is een 21,5 late 2009 model.
Ben zelf een Windows hobbier en heb hiermee totaal geen verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dan kan het inderdaad wel is beide zijn.

Ik zou zeggen begin met het standaard trouble shoote wat je bij elke PC doet ( een mac is niets anders ) en dat betekend ram etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Komt vaak voor dat het backlight kapot gaat bij deze modellen, dus kijk even goed over het scherm met een lamp, het liefst zonder glasplaat(hoe kan je vinden op iFixit) om te kijken of het hier niet aan ligt.

Als dat het niet is kan je als je zin hebt het apparaat openen, er zitten namelijk Diagnostic LED's op het logicboard (hier documentatie over je mac: linkje)

Diagnostic led betekenis:
LED1: Er staat stroom op
LED2: Apparaat wordt geinitialiseerd (dus aan)
LED3: Videokaart detectie
LED4: Display detectie.

Veel succes :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door joon op 10-10-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:48

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Wilde je nou dat ding kunnen repareren? Zo ja dan zul je echt wat meer info moeten geven. Als je alleen wil mededelen dat hij kapot is, ga vooral op deze voet door met het topic.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnnetje
Ik heb het geheugen eruit gehaald en een voor een terug gezet, heb het glasplaat eraf gehaald maar het blijft donker. Indien er geen hd inzit of de hd is defect zou je dan wel beeld moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Met of zonder HDD moet hij altijd beeld geven.

Heb je vervangend geheugen wat je kan testen ?.
En anders moet je toch is gaan beginnen om te kijken of je niet iets extern kan aansluiten of dat kan of niet en anders richting kabels en paneel gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnnetje
Ik zal ander geheugen proberen, wat bedoel je met iets extern aansluiten. Ik heb wel een normale toetsenbord om erop aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een externe monitor aansluiten bedoeld Mektheb, heb je dan wel beeld dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan het scherm van de iMac. Heb je dan ook geen beeld dan ligt het waarschijnlijk aan je videokaart of een ander component. Om een externe monitor te gebruiken heb je waarschijnlijk wel een verloopkabeltje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Precies zoals Satch zegt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
maar nogmaals als je nou wat uitgebreiderde informatie geeft kunnen we hier ook wat meer helpen, misschien zelfs een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Defecte videokaart of display. Ik kan je met beiden helpen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je wel het opstart geluid? Dit heb ik ook gehad, apple aan de lijn gehad en na een half uur testjes en oplossingen door de telefoon tot de conclusie gekomen dat hij opgestuurd moest worden, bleek uiteindelijk dat het hele moederbord vervangen moest worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
zonnnetje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:07:
Ik heb deze defect gekocht bij die deze nog ergens hadden liggen. Het is een 21,5 late 2009 model.
Ben zelf een Windows hobbier en heb hiermee totaal geen verstand.
Ik heb ook zo'n iMac, voor 20 euro van eBay een nieuwe ATI Radeon HD2600 PRO gekocht, doet het nu als een zonnetje.
Is gewoon je videokaart naar de moeren.
Wat je nog kan proberen is ergens DDR2 of DDR3 geheugen zoeken en dit even inbouwen of langdurig de aan/uit knop indrukken, wilt soms ook nog wel eens helpen.

Sf95
Pagina: 1