Hallo,
Met de dood van mijn laatste GPU, ben ik van plan een compleet nieuwe PC te bouwen. Vandaar deze topic om advies te vragen voor de huidige build die in in gedachten had. Het budget ligt rond de 800 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De hoofdfunctie zal het gamen zijn. Ik speel een mix van MMO's, FPS en RTS games.
De PC zal verder voor textverwerking en webbrowsen gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 800 euro, minder is altijd leuker. Maar ik ben bereid iets meer te betalen als ik daarmee een langere levensduur kan bereiken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.
Nee, ik neem geen oudere componenten mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb geen specifieke wensen, maar een adequat geluidsniveau en een gepast energiegebruik is natuurlijk altijd gewaardeerd.
Ik heb tot zoverre de volgende onderdelen bij elkaar gesprokkeld
Tevens weet ik niet zeker of het op het huidige moment wel handig is om een grafishe kaart aan te schaffen. Hoe groot is de kans dat de nieuwe gen kaarten van AMD de prijs drukken van de huidige kaarten? En dan is de vraag natuurlijk hoe groot die daling is.
Alvast bedankt voor de tijd en Moeite,
GroeneAppel
Met de dood van mijn laatste GPU, ben ik van plan een compleet nieuwe PC te bouwen. Vandaar deze topic om advies te vragen voor de huidige build die in in gedachten had. Het budget ligt rond de 800 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
De hoofdfunctie zal het gamen zijn. Ik speel een mix van MMO's, FPS en RTS games.
De PC zal verder voor textverwerking en webbrowsen gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 800 euro, minder is altijd leuker. Maar ik ben bereid iets meer te betalen als ik daarmee een langere levensduur kan bereiken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.
Nee, ik neem geen oudere componenten mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb geen specifieke wensen, maar een adequat geluidsniveau en een gepast energiegebruik is natuurlijk altijd gewaardeerd.
Ik heb tot zoverre de volgende onderdelen bij elkaar gesprokkeld
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 158,45 | € 158,45 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 69,21 | € 69,21 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7950 '13Series | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,63 | € 30,63 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,21 | € 86,21 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 790,29 | |
Tevens weet ik niet zeker of het op het huidige moment wel handig is om een grafishe kaart aan te schaffen. Hoe groot is de kans dat de nieuwe gen kaarten van AMD de prijs drukken van de huidige kaarten? En dan is de vraag natuurlijk hoe groot die daling is.
Alvast bedankt voor de tijd en Moeite,
GroeneAppel