Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Adapter en/of stroomcircuit defect/probleem laptop

Pagina: 1
Acties:

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
Hallo allen,

Even een vraagje van mijn kant. Het gaat om een Vaio laptop, maar ik denk dat het voor het probleem niet zo gek veel uitmaakt welk merk/type laptop. Het probleem is namelijk dat ik mijn laptop niet meer kan gebruiken als deze NIET aangesloten is op netstroom. In eerste instantie denk je natuurlijk kapotte accu, dat dacht ik ook. Ik heb dus een nieuwe accu gekocht maar hetzelfde probleem. Er brand geen lampje, ik krijg geen melding, gewoon helemaal niets. Normaal wil je nog wel eens in je taakbeheer een melding krijgen van dat er geen accu gevonden is of dat deze niet opgeladen kan worden etc.. Ik zie dus gewoon helemaal niets. Het lampje dat normaal brandt bij opladen doet dus ook niets.

Nu heb ik wat gezocht op internet en ik denk dat het dan ook ligt aan mijn stroomcircuit in de laptop of dat het poortje waar de adapter ingaat gewoon stuk is. Dat poortje is zo gammel als wat, ik kan de stroomkabel veelte veel heen en weer bewegen naar mijn idee.

Dan natuurlijk het volgende, hoe test je het en hoe los je het op. Ik durf zelf nog wel mijn laptop open te schroeven om alleen even te kijken of er bij dat poortje een kabeltje los zit of dat ik iets anders zie. Maar verder ben ik geen techneut die bijv. even gaat solderen in de laptop of zo het probleem kan zien. Ik ga ook niet het risico nemen mijn hele laptop te verknallen. Ik heb wel wat filmpjes op Youtube bekeken maar dat lijkt me vrij riskant zonder de juiste kennis.

Dus iemand die dit probleem herkent en toevoegingen heeft op mijn verwacht dat het poortje defect is of dat er iets mis is in het stroomcircuit? En tips/tricks hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
Iemand een idee? Alvast bedankt! :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio