Hulp met het opzetten van Apache

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Ik loop tegen problemen aan met de samenwerking tussen Apache httpd en Tomcat
Ik heb een tomcat server weten te draaien (vraag me niet hoe) en heb het nu geprobeert zo te configureren dat alle .jsp files worden afgehandeld door tomcat
JkMount /*.jsp worker1

Waar ik nu tegen aan loop is dat wanneer mijn test jsp page probeer weer te geven ik gewoon een lege pagina krijg. Ik gok dat het iets te maken heeft met het compileren van pagina's (ik heb in m'n tomcat root folder zo'n leuke map staan die alle mappen van m'n web root bevat maar verder geen files)

Maar na toch echt aardig wat zoektermen en resultaten af te hebben gezocht nog geen antwoord op mijn vraag gevonden.

Het vreemde is dat de examples in de tomcat map wel gewoon werkten.

Het is een wilde vraag zonder veel specificatie maar ik hoop toch een oplossing te krijgen
Pagina jsp - html (source)

Het is me inmiddels gelukt om de boel een beetje draaiende te krijgen en php e.d. op te zetten, maar hier nog de pre edit text:
Ik loop tegen wat problemen aan met het opzetten van apache.
Ik zou graag mijn IIS8.5 willen vervangen door een Apache server met Tomcat extensie (en ofc PHP)

Mijn vraag is dus, zou iemand wat informatie kunnen delen van de basics van het opzetten van een apache server met php en tomcat plus een beetje configuratie.

Ik heb Apache gedownload van Apache Lounge en loop bij het opzetten daarvan al tegen problemen aan. Na wat te hebben gegoogled te hebben en de officiele howto van apache deels gelezen te hebben, ben ik nog niet heel veel wijzer geworden.

Ik heb het al voor elkaar gekregen om apache te starten en mijn www site te laten zien (of eigelijk, ik heb alleen de homepage bekeken, m'n site stelt nog niet veel voor en de hoofdpagina is momenteel niet veel meer dan een grote achtergrond). Maar ik loop erg aan tegen de grote hoeveelheid configuratie mogelijkheden en de onoverzichtelijkheid ervan en kom er maar niet uit. Ik gebruik meerdere subdomeinen die op hetzelfde IP-Adres, en dus dezelfde pc, binnen komen en weet niet goed hoe ik dat in de config moet aangeven, ook heb ik nog niet uitgevonden hoe ik virtual directories in een website kan aanmaken (phpMyAdmin staat niet in de www root directory).

Tot slot heb ik nog wat gegoogled over het integreren van PHP in Apache, maar ook hier kon ik nou niet echt vinden hoe ik dat moest doen en of ik beter CGI kon gebruiken of een Apache plugin. Gezien ik hier al niet uitkwam heb ik nog niet de moeite genomen om verder naar Tomcat te kijken.

Wat ik al heb gedownload:
- Laatste versie Apache van Apache Lounge
- Laatste versie van PHP voor windows (Non Thread-safe) (deze gebruik ik momenteel voor IIS)

Ik draai op de pc waarop dit alles gaat gebeuren Windows 8.1 RTM (de pc waarop dit gebeurt dubbelt als HTPC)

De reden voor dit alles is dat ik graag wil gaan experimenteren met JavaServerpages, ik had namelijk ook al gezocht naar hoe je dit in IIS kon integreren maar daar zat ook al een moeilijk verhaal achter waar ik niet uit kwam.

Bij voorbaat dank

(en mocht ik nog niet genoeg verteld hebben, vragen zijn natuurlijk welkom)

[ Voor 27% gewijzigd door Gelunox op 10-10-2013 22:40 . Reden: ben wat verder gekomen met de installatie ]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:13
Mag ik je wijzen op het volgende ?
Er is veel informatie beschikbaar ik de vorm van howto's, eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken vzwiw.
bijvoorbeeld:
Apache-tomcat-howto
Apache-php-howto

enzovoorts.

Deze behandelen steeds een klein stukje van wat je moet weten, omdat de complete apache info idd enorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Ik zal er nog is naar kijken, het is heel goed mogelijk dat ik die de vorige zoekpoging (als ik me niet vergis inmiddels ongeveer een week geleden) geen "frisse" blik meer had door die overspoelende hoeveelheid informatie.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Mitch schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:36:
Mag ik je wijzen op het volgende ?
Er is veel informatie beschikbaar ik de vorm van howto's, eigenlijk alles wat je maar kunt bedenken vzwiw.
bijvoorbeeld:
Apache-tomcat-howto
Apache-php-howto

enzovoorts.

Deze behandelen steeds een klein stukje van wat je moet weten, omdat de complete apache info idd enorm is.
Je had me terecht gewezen op de beschikbare howto's, maar ik loop op een iets verder punt nog steeds tegen dingen aan.