[Windows 7] Printers standaard op zw/wit dubbelzijdig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFTE
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 21:08
Hallo,

Binnen ons bedrijf hebben wij de wens om op alle Windows 7 pc's de printers standaard op zwart/wit en dubbelzijdig in te stellen. Dit om op kosten van kleur afdrukken te besparen. Wij hebben op circa 500 vestigingen Toshiba 2020c MFP printers staan.

Lastige is dat de op de locaties niet via een printqueue op een server geprint wordt, maar rechtstreeks naar de printer op IP adres. We kunnen dus niets op de queue instellen.

Gezien het groot aantal gebruikers en werkplekken is het ook geen optie om alles bij langs te gaan in dit handmatig op de werkplek in te stellen. Hierbij komt ook nog dat er gebruik wordt gemaakt van verschillende drivers. Er wordt gebruik gemaakt van de Toshiba PCL6 driver, Windows XPS driver en Windows PS drivers.

Het liefst wil ik dit in een AD policy oplossen zodat telkens bij het aanloggen van een gebruiker de instelling terug gezet worden naar het gewenste. Wil een gebruiker toch kleur printen dan moet hij dit per opdracht kiezen.
Voor de PCL6 driver heb ik dit voor elkaar. Via een policy gooi ik de register sleutel weg die de instellingen vast houdt. Op de pc vervang ik een door Toshiba aangepast .bin bestand waarin de juiste instellingen staan. Als bij het inloggen de register sleutel met instelling weg wordt gegooid, dan word hieruit de instellingen weer gehaald zoals we dat willen hebben.

Wat niet wil lukken zijn de werkplekken die de PS en XPS drivers gebruiken. Deze zijn in Windows geïntegreerd en ik weet niet hoe deze naar de gewenste instellingen te krijgen.

Heeft iemand daar een idee over of ervaringen mee?