Probleem prestaties Radeon HD7970

Pagina: 1
Acties:

• Woutz112
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-04-2025
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week mijn gaming pc in elkaar geknutseld. Inmiddels is alles 'up and running'. Het eerste spel wat ik er echter op heb staan (GTA IV) zegt bij het instellen van de graphics dat ik met de huidige settings tegen de limiet zit van wat mijn computer aan zou kunnen. De settings staan echter op low en ik kan ze niet hoger zetten.
En ja, ik heb de laatste driver van mijn videokaart geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a256/woutz/GraphicsgtaIV_zps1e5e72a5.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Wouter.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoewel GTA 4 een van de slechtste ports ooit is, slaat dit nergens op, met een 2500k en een 6850 kon ik praktisch alles op high en 1080p afspelen van de GTA 4 meuk.

Ik denk dat je of je windows settings (dpi/reso/extended screen oid) heb verpest of dat je essentiele C++/Directx drivers mist. Is dit de steam versie?

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:31
Ergens kan je de settings unlocken, miss ff googlen.

http://www.thegtaplace.co...a-iv-memory-restrictions/

[ Voor 47% gewijzigd door darkmushy1995 op 10-10-2013 10:25 ]

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:14
Heb je de laatste patch geinstalleerd? Dat is ook een groot verschil.

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

lijkt meer op een Bug dan wat anders, geeft letterlijk aan dat het geheugen van 200mb het max van 3gb overschrijd. Laatste patch van Gta geinstalleerd? (moet het toch vragen) is het een legale versie?
Dat laatste zou niet moeten uitmaken maar als er toevallig iemand met je spel heeft lopen knoeien zou het kunnen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vrij kansloos als je je specs niet post, voor hetzelfde geld heb je een enorme trage cpu of weinig vrij ram.

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-02 12:58
De executable van GTA4 "launchgta4.exe" opstarten met de volgende parameters

-norestrictions -nomemrestrict

Dan krijg je geen melding meer.

• Woutz112
Legale hardcopy ja (Games for Windows). Specs zijn het probleem niet: 8gb ram, intelcore i5 processor
De laatste patch zit erop.

Ik zal bovenstaande eens proberen. (Al is dit niet hoe het zou horen...)

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Woutz112 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:09:
Legale hardcopy ja (Games for Windows). Specs zijn het probleem niet: 8gb ram, intelcore i5 processor
De laatste patch zit erop.

Ik zal bovenstaande eens proberen. (Al is dit niet hoe het zou horen...)
Klopt, maar dit is wel de oplossing. (heb het ook gehad namelijk).

En verder loopt GTA4 op geen enkele videokaart volledig soepel, het is namelijk een slecht geprogrammeerde port.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Woutz112
Hopsa!
Met -norestrictions -nomemrestrict achter de shortcut loopt hij maxed-out als een zonnetje. En is de rode foutmelding in een groene 1187 / 3046 MB veranderd.

P.s. Ik kan er dus vanuit gaan dat het aan het spel ligt en niet aan mijn videokaart? Het is het eerste (en nog enigste) spel dat ik heb en hoop niet bij ieder spel in de toekomst tegen hetzelfde aan te lopen.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 16:35
Woutz112 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:25:
Hopsa!
Met -norestrictions -nomemrestrict achter de shortcut loopt hij maxed-out als een zonnetje. En is de rode foutmelding in een groene 1187 / 3046 MB veranderd.

P.s. Ik kan er dus vanuit gaan dat het aan het spel ligt en niet aan mijn videokaart? Het is het eerste (en nog enigste) spel dat ik heb en hoop niet bij ieder spel in de toekomst tegen hetzelfde aan te lopen.
is waarschijnlijk het spel wat beetje gebugged is

const { signature } = await fetchProfile()

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 14:56

guReMcO

Praat mar frysk

Hopsa!

Ik heb ook een 7970 en had hetzelfde probleem. GTA IV is een geweldig spel maar een ongelooflijk slechte port. Er lijkt wel een compatibiliteit probleem te zijn tussen de game en de kaart. Veel mensen met een 7970 hebben issues met de game (meer dan normaal iig). Oh en als het water er als een spiegel uitziet, dus geen kleine oppervlakte golfjes enzo, dat is ook een bug. Online is genoeg te vinden over een oplossing, was simpel kan ik me herinneren. Verder is het een leuk kaartje hoor. :P

Croissant in hand, I was alone.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Het ligt aan het spel. Alle andere spellen zul je perfect kunnen spelen op hoge instellingen.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Woutz112
Ik ben geholpen mannen (en gerust gesteld :) )
Dankjulliewel.

Groetjes Wouter.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hopsa!

Rockstar is berucht in gameland als een van de zo niet de slechtste porter van PC-games. (GTA 3 is de enige 3d GTA die bij mij vanilla goed werkt)
Pagina: 1