Toon posts:

KA7-100 en RAID

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ka7-100 met eerst twee Quantum LM's gehad. In RAID en dit ging kut, data corruptie na de windows install, spellen draaiden niet etc.....

Op het werk een nieuwe ka7-100 met twee IBM ATA 100 30GB schijven. Zelfde shit ook data corruptie.
In nieuwe bios is functionaliteit eruit.
Abit werkt eraan zeggen ze.

Maar is er iemand die het geheel wel aan de praat heeft???
Snelheid is wel heel hoog als het werkt.
68mb/sec ipv nu op mijn promise fasttrack66 40mb/sec.

Verwijderd

Was ik al bang voor ! De 100 functionaliteit zal wel alleen in een aantal experimenteer borden hebben gezeten. Met de Promise loopt het dus wel goed ? Ben benieuwd want ik ga waarschijnlijk ook dezelfde keuze maken...

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook die KA7-100
Raid heb ik nog niet geprobeerd, maar ik loop wel tegen het probleem aan dat ik onder Windows 2000 OF de UDMA100 kan gebruiken OF USB :(
En niet beiden, zodra ik de UDMA100 drivers (meegeleverd) installeer werkt USB niet meer.
Weet iemand trouwens waar ik nieuwe drivers daarvoor kan vinden, niet bij Abit in ieder geval...

Verwijderd

Bij VIA
www.via.com.tw

Verwacht nou ook niet dat je voor 50 piek meer een perfecte RAID hebt, de UDMA werkt gewoon erg snel maar 2 HDD's aansturen voor dat geld, ja, als je zo'n promise ombouwd :)

Verwijderd

Topicstarter
voor vijftig piek meer????
Die HPT370 heeft raid in de chip zitten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus werken zal en moet het straks, bloody...

• Daan
  • Laatst online: 22:52
Ik ben van plan om ook zo'n Abit KA7 te gaan halen, maar is het echt nodig/bruikbaar die KA7-100 t.o.v. de 'normale' KA7?
Ik speel voornamelijk games en internet veel.
Ik wil uiteraard ook overclocken...

Thanks

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
phreak:
De /100 slaat op de 2 extra IDE connectors voor het toekomstige zogenaamde future ATA, die dus sneller is dan de huidige.

In ieder geval is het zo dat er nog geen harde schijven zijn voor die standaard dus op dit moment heb je er nog niet zoveel aan.
(don't shoot me if i'm wrong :)

Ja je kunt wel totaal 8 IDE devices
aansluiten, dat kan voor sommigen wel wenselijk zijn (maar daarvoor heb je SCSI :)

Aan de andere kant is het prijsverschil niet zo groot dus waarom niet gelijk de /100 nemen, niet dan?

mvg. sequence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Nou .. de meeste UDMA/66 Maxtors kun je met een upgrade nu op ATA/100 krijgen ..

Verwijderd

Er zijn echt wel u66+ schijven, die maxtor kan je upgraden en ibm heeft al de 30 en 40 gig u66+ schijven op de markt. En zijn al in de winkels te koop :)

Dus niet meteen maar onzin vertellen seq_uence, but i wont shoot you :)

• DSmarty
  • Niet online
Ik heb ook grote IRQ problemen met mijn KA7-100, USB heb ik uitgeschakeld, en nog loopt win2k soms vast op IRQ-shit.
En zoveel zit er echt niet in:
1 AGP videokaart
1 PCI netwerkkaart
1 PCI hardware-mpeg/dvd-decoderkaart
1 PCI SB live!

/me gaat zijn compoorten ook maar uitschakelen...

• DSmarty
  • Niet online
Ik heb nu 6 devices op irq 11, geen mogelijkheid om ze te wijzigen, iemand ideeen?

Verwijderd

Ik heb dus vorige week een ka7-100 gekocht, en dezelfde dag nog teruggebracht!!! en omgeruild voor de normale ka7!
*kreeg gewoon m'n 50 piek terug bij CTW*
telkens als ik windows ging rebooten dan was m'n register leeg! ook veel gekloot met irq's en norton diskdoctor gaf ook aan dat m'n uitgebreide partitie op m'n ibm 30,7 gig
u-dma100 corrupt was! en ik had ook gekloot met USB *daar is nu bij VIA nu een USB filter update voor ofzoiets* want m'n muis bleef telkens hangen! lekker vaag!
ik dus die ka7 erin gehangen en alles meteen in 1x werken! *na nieuwe win98se installatie*
systeem draait nu perfect!!!!!!

• DSmarty
  • Niet online
Dan gaat de mijne ook maar terug, ik kan met geen mogelijkheid die IRQ's wijzigen! Echt bagger!
Pagina: 1