welke videokaart (nvidia?) kan niet kiezen..

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 20:24
Beste mede tweakers,

Ik heb een vraag waar ik maar niet uitkom.

1 Ik zoek een videokaart voorrop een langere termijn.
2. Het moet een vervaning worden (of eventueel crossfire) ik heb de Sapphire 7950 3GB Ghz.
3. Dacht om over te stappen naar nvidea, omdat toch de meeste hier meer positieve ervaringen mee hebben dan AMD-videokaarten.

Mijn gedachtes gingen uit naar
EVGA GTX TITAN 6GB <- single GPU
EVGA GTX690 <- double gpu
MSI GTX780 Lightning <- single GPU.

Nu komt de EVGA GTX690 bij vele testen wel hoger dan de 2 overige kaarten, puur omdat het denk ik een double gpu heeft.

Maar de prijzen gelijk zijn ongeveer, dus het daarom voor mij moeilijker is om te kiezen.
Dus als iemand mij kan vertellen wat er beter is, en welke er beter is op langere termijn met 1 videokaart.

Extra informatie:
theduke1989 in "welke videokaart (nvidea?) kan niet kiezen.."

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 10-10-2013 19:20 ]

• brambo39
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-02 10:10
Ten eerste is het handig om te weten waarvoor de kaart denk nodig te hebben en hoe de rest van je system eruit ziet. Daarnaast, op welke resolutie draai je nu of wil je gaan draaien. Ik zelf zou altijd kiezen voor een single gpu kaart, aangezien je anders meestal met microstutters etc te maken gaat krijgen.

• theduke1989
Hallo, hier onder vind je mijn systeem.
Het moederbord wordt waarschijnlijk vervangen voor een betere een ASUS denk ik.

Intel Core i7 3770K Boxed
MSI Big Bang MPower Z77
Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5
Corsair Graphite 600T Silver
Medion Akoya P55000 Zwart
Logitech X-530
Noctua NH-D14
Microsoft Wireless Desktop 3000
Crucial Ballistix Tactical BLT4CP8G3D1608DT1TX0BEU 32GB
LG GH24NS90 Zwart
OCZ ZX 850W
Mushkin Chronos SSD 120GB

De videokaart gaat voornamelijk gebruikt worden voor gamen, maar een 2d scherm wil ik erbij gaan draaien, om een veel grotere Resolutie te krijgen etc etc...

• brambo39
  • Laatst online: 27-02 10:10
Als ik zo kijk zou ik gaan voor de 780, een titan of 690 zal zwaar overkill zijn, zelfs met een 2e scherm.
Mocht je willen gaan voor 3 scherm in surround, pas dan worden die andere 2 interresant. Tenzij geld natuurlijk geen rol speelt, dan zou ik gewoon gaan voor de titan.

• theduke1989
in hoeverre kan de gtx780 lightning meegaan met de concurrentie? Denk ook aande AMD nieuwe R290 kaarten. Ik bedoel stel ik haal hem nu, dan hoelang kan ik een beetje degelijk concurreren met de rest van de videokaart fabrikanten... want de gtx690 heeft een betere bench dan de 780gtx puur omdat het een single cpu is.

• Zanac-ex
  • Laatst online: 27-02 15:47
theduke1989 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:33:
Beste mede tweakers,

Ik heb een vraag waar ik maar niet uitkom.

Mijn gedachtes gingen uit naar
EVGA GTX TITAN 6GB <- single GPU
EVGA GTX690 <- double gpu
MSI GTX780 Lightning <- single GPU.

Nu komt de EVGA GTX690 bij vele testen wel hoger dan de 2 overige kaarten, puur omdat het denk ik een double gpu heeft.
De gebruikte monitor is slechts 1920*1080, elke boven genoemde kaart moet in de praktijk kwa performance voldoen.

Mijn advies is om de GTX690 niet te nemen, slechts 2GB geheugen en het is en blijft een SLI setup.

De GTX780 heeft de beste prijs/prestatie verhouding en ik zou gewoon de goedkoopste uitvoering kiezen.
Mocht je in de toekomst overwegen om voor SLI te gaan is het verstandig om de "Stock" Exhaust koeeler te kiezen, deze werkt de warmte direct de kast uit en is redelijk stil.

Zelf gebruik ik 2 * GTX690 in Quad SLI (Aangeschaft voor de 1/2 prijs ;) ) maar de 2GB is nu al de limiterende factor op mijn 30" monitor.
Offtopic: Over de drivers ben ik redelijk te spreken met quad SLI.

• theduke1989
de GTX780 van MSI ligtning komt als de beste met cooler uit, las het in wat revieuws gewoon dus de MSI aanschaffen? De gtx800 SERIE ALS DIE GAAT KOMEN, presteert net wat meer, en is dus het wachte niet waard dan ?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geruchten gaan dat de nieuwe kaarten pas bij de nieuwe die-shrink komen naar 22nm. Dit is hoogstwaarschijnlijk dus pas in het 3e kwartaal van volgend jaar.
Mensen hebben volgens mij net zo vaak problemen met AMD kaarten als met Nvidia kaarten dus ik zou daar je keuzen niet op baseren, zeker niet nu AMD op het moment de beste prijs/prestatie te bieden heeft.
Ik heb in mijn leven meer dode Nvidia kaarten gezien dan dode ATI/AMD kaarten :P, maar dit waren voornamelijk kaarten uit de 8xxx/9xxx generatie.

• theduke1989
dus het is niet echt het wachten waard voor de nieuwe nvideakaarten.
Dus de gtx780 van MSI is wel goed dus????

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 23:03

Ryada

She/Her

mijn persoonlijke advies zou zijn wacht tot de r9 290x van amd uitgekomen is als de benches die er op dit moment zijn kloppen zou ik zeker aanraden koop een r9 290x vooral omdat hij 600-700 euro (voor zover ik weet) gaat kosten en de performance van een titan levert scheelt al gauw 300 euro waar je dan weer een mooi moederbord van kan kopen maar als je toch voor nvidia wil gaan zou ik voor de 780 gaan als je dan een upgrade nodig hebt gewoon een 2de kopen en die erbij doen scheelt een hoop en draait ook heel erg goed

Steam: Ryada.

• theduke1989
Bedankt,

ja ik wil niet persee een NVIDIA kaart, maar omdat ik met de huidige situatie op windows8 een probleem had met de drivers vandaar wou overstapppen naar nvidia.

Het schijnt ook een matige kaart te zijn de r290 op verschillende fora's enig idee wanneer de kaart echt officieel uit is? Zodat er dan achteraf naar benches kan gekeken worden.

• Ryada

Ryada

She/Her

jade 290 zou waarschijlijk matig worden maar de 290x zal zeker wel rond de titan/780 presteren en qua wanneer hij uitkomt ik verwacht een week voor of tegelijk met battlefield 4 aangezien die samen ook in een bundel ge preorderd kunnen worden op het moment zelf heb ik ook windows 8 en een paar vrienden van mij maar nooit problemen gehad met drivers (ik heb een nvidia maar vrienden van mij een amd)

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 14:50
Maar wil je nu naar 3 schermen gaan om te gamen, of blijf je bij 1?
Normaal gesproken zie ik namelijk 2 schermen niet gebeuren, omdat je dan dus zo'n dikke streep midden in je gezichtsveld hebt.

Maar kom je nu al tekort met je 7950? En zo ja, in welke games, en kun/wil je de huidige kaart eventueel overklokken.
Anders zou (bij 1 scherm Full HD) een 780 meer als voldoende moeten zijn, afhankelijk van je verwachtingen.

Verwijderd

Het is jammer dat er geen 780 met meer dan 4gb beschikbaar is want dan zou ik die aanraden. Gezien een OC 780 sneller is dan een Titan, maar wel minder geheugen heeft. Ik heb ze allebei gehad en getest, maar ik heb toch besloten om te wachten tot de 290x beschikbaar is.

Als die veel beter is dan de 780 zou ik daar voor gaan, ook al heeft AMD problemen met drivers en stutter (zelfs met een single GPU). Als de 290x niet veel beter presteert ga ik denk ik toch voor een 780 lightning en dan wacht ik maar op de 800 serie.

Wachten op de volgende serie van Nvidia is het niet waard omdat dat te lang gaat duren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 15:17 ]

• Ryada

Ryada

She/Her

misschien wel een leuke toevoeging volgens amd hebben ze met de nieuwe drivers in combinatie met een r7/r9 veel minder last van micro stuttering en betere optimalisatie voor zover op dit moment te beoordelen zijn ze imo redelijk goed opweg om nvidia in een nog nader te noemen jaar van de troon te stoten

• theduke1989
cannibal schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:55:
Maar wil je nu naar 3 schermen gaan om te gamen, of blijf je bij 1?
Normaal gesproken zie ik namelijk 2 schermen niet gebeuren, omdat je dan dus zo'n dikke streep midden in je gezichtsveld hebt.

Maar kom je nu al tekort met je 7950? En zo ja, in welke games, en kun/wil je de huidige kaart eventueel overklokken.
Anders zou (bij 1 scherm Full HD) een 780 meer als voldoende moeten zijn, afhankelijk van je verwachtingen.
Ik wil denk ik niet nu, maar denk later wel gewoon een 2de scherm te nemen.
Maar voorlopig wil ik toch 1 scherm nu.

Uhm ik zit al vrij met lag tenminste voor mij gevoel al bij BF4. merk dat er wat lag is op ultra .
Ik weet niet of dat door me overige specs ook komt, denk het niet, maar dat zegt al genoeg? Ik zit nu op de nieuwste drivers dus dat zou het probleem moeten verhelpen?

Dus de 780 MSI nemen, of de R290 nemen , toch even afwachten op die kaart>

• Ryada

Ryada

She/Her

ik zou aanraden wacht op de r9 290x niet de gewone 290 ^^ maar dat is meer wat ik op het moment aan het doen ben als je trouwens van plan bent meerdere schermen te nemen word AMD zeer erg aangeraden bij heel veel mensen omdat amd op meerdere schermen een voorsprong heeft op nvidia dus ik zou zeggen wacht op de r9 290x (ben ik zelf namelijk ook aan het doen XD)

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 14:50
Je moet je nu nog niet teveel van lag enzo aantrekken bij BF4, dat is nog zo'n buggy code. Daar lees ik echt alleen maar performance problemen over, zal vast afnemen als het productie code is.

One of the threads about BF4 performance.

http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=35589031

[ Voor 20% gewijzigd door cannibal op 10-10-2013 16:26 ]

• Ryada

Ryada

She/Her

cannibal schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:39:
Je moet je nu nog niet teveel van lag enzo aantrekken bij BF4, dat is nog zo'n buggy code. Daar lees ik echt alleen maar performance problemen over, zal vast afnemen als het productie code is.
persoonlijk heb ik daar geen last van ik game op een GTX 660 (non ti) op surround 3x full hd schermen
en als ik dan bf4 op medium speel heb ik gwn stabiel 50fps dus waar de performance problemen op slaan ik heb geen idee XD zelf geen last van en nee mn pc niet overgeclockt en mn cpu is ook niet overkill XD heb maar de i5-3350p

edit: typ foutjes |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Ryada op 10-10-2013 16:18 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Waarom niet gewoon een 2e 7950? Dan ben je voor 180-200 euro klaar.

http://www.alternate.nl/h...&utm_source=tweakers.net&
incl 3 games...

[ Voor 56% gewijzigd door mitsumark op 10-10-2013 18:09 ]

• theduke1989
mitsumark schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:03:
Waarom niet gewoon een 2e 7950? Dan ben je voor 180-200 euro klaar.

http://www.alternate.nl/h...&utm_source=tweakers.net&
incl 3 games...
Daar zat ik momenteel aan te denken, om als voorlopige set-up of eventueel op langere termijn gewoon cross-fire te doen. Alleen maakt het wat uit als je gaat overclocken van de videokaarten? En moet ik persee dezelfde merk type kaarten hebben.

Mijn keuze voor nu als de dubbele kaart van mij niet goed is om te doen in cross-fire ivm sutter of zo wat ik van mensen hoor, weet niet wat dat is. Om de GTX780 te nemen of eventueel te wachten op de nieuwe AMD kaart r290 en voorlopig naar bench te kijken, het schijnt niet zo'n hele goeie kaarT?

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 12:32
theduke1989 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:52:
het schijnt niet zo'n hele goeie kaarT?
Dat is lariekoek, want niemand kan het weten. Er zijn wel wat resultaten "gelekt" maar tot nu toe geven die allemaal aan dat het ding zo'n beetje tussen de 780 en Titan in gaat zitten.

De 690 zou ik persoonlijk ook niet naar kijken omdat het dual GPU is; bij Titan is de prijs/prestatie verhouding bar slecht. Als ik jou was zou ik gewoon eens even 5 dagen wachten, waarschijnlijk vervalt de NDA op de 15e en krijgen we dan de reviews van de 290 en 290X.

• theduke1989
Ik had ook gelezen op tweakers of techradar.
Ben een voorstander van SteamOS, niet zo zeer de steamBoxes, maar echt het OS.
Nu hebben nividia en SteamOS een deal gesloten, dus dat betekend optimalisatie voor de nvidia kaarten. Dan valt zo'n AMD kaar toch uit de mand als het gaat om gaming, mijn main doel is echt gaming.

Echt moeilijke keuze
1. wachten op de nieuwe AMD kaarten wat ze gaan laten zien
2. GTX780 single gpu, geen double gpu nemen volgens sommige tweakers.
3. of mijn kaart als het nog kan in Cross-fire (maar dan met misschien sutter problemen)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Of SteamOS echt wat wordt, is natuurlijk een raadsel. En AMD heeft dan weer Mantle, wat ook redelijk open zou zijn.

Ik zou gewoon even de kat uit de boom kijken.

People as things, that’s where it starts.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

theduke1989 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:19:
Ik had ook gelezen op tweakers of techradar.
Ben een voorstander van SteamOS, niet zo zeer de steamBoxes, maar echt het OS.
Nu hebben nividia en SteamOS een deal gesloten, dus dat betekend optimalisatie voor de nvidia kaarten. Dan valt zo'n AMD kaar toch uit de mand als het gaat om gaming, mijn main doel is echt gaming.

Echt moeilijke keuze
1. wachten op de nieuwe AMD kaarten wat ze gaan laten zien
2. GTX780 single gpu, geen double gpu nemen volgens sommige tweakers.
3. of mijn kaart als het nog kan in Cross-fire (maar dan met misschien sutter problemen)
Ik stel voor dat je de frontpage even leest ;).

Edit:
http://tweakers.net/nieuws/91847/valve-steam-machines-met-amd-radeon-en-intel-gpus-komen-in-2014.html

[ Voor 13% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 10-10-2013 19:29 ]

• theduke1989
Zag het inderdaad ja, even afwachten wat ze op de conference gaan doen. Dan even kijken of AMD ook met SteamOS aan de slag gaat als Nvidia hoop van wel natuurlijk, dus inderdaad even wachten dus...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er is sowieso geen reden om de Titan te kopen. Klok de GTX 780 een beetje over en hij is al sneller. Ook een aantal vanuit de fabriek overgeklokte kaarten zijn sneller. Het prijsverschil is veel te groot voor het prestatie verschil.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hoort in CAA thuis ;) Bij dezen verplaatst.

[ Voor 34% gewijzigd door Bolletje op 10-10-2013 19:36 ]

• theduke1989
Om het goedkoop maar wel goed (Redelijk) te doen.
Zou ik toch nog naar de current kaart gaan van mij en gewoon cross te doen.
maar AMD is natuurlijk niet zo als SLI goed of wel, wat kunnen de problemen zijn hiervan.. ? als ik een dubbele kaart doe. en 2x deze kaart: http://mycom.nl/component.../sapphire-hd7950-boost3gb met 850wat moet wel voldoende zijn toch,.,.
Pagina: 1