Slecht verpakte harde schijven?

Pagina: 1
Acties:

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Eergisteren heb ik bij een best wel bekende hardeware winkel een aantal onderdelen voor de PCs van mijn ouders gekocht, waaronder twee maal de Seagate Barracuda uit de best buy van vorige maand:
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

Gisten kwam TNT, de doos zag eruit alsof hij aardig wat te lijden heeft gehad. Ik heb vervolgens de doos open gemaakt en zag voldoende luchtkussentjes dus maakte mij verder geen zorgen. Hoe meer ik uit pakte hoe dichter ik bij de bodem kwam, waar tot mijn verbazing de twee harde schijven op elkaar liggen zonder enige bescherming. Deze hebben dus rechtstreeks op het karton gelegen (zelfs nog los).

Nu heb ik deze harde schijven in de PCs gezet en functioneren beide wel. Echter maakt één van de schijven af en toe een geluid alsof er een zwaardgevecht wordt gehouden, die andere schijf heeft dit niet. Ik heb tests gedraait met de SeaTools van Seagate maar hier komen verder geen fouten naar voren. Wel is het een redelijk storend geluid.

Ik heb vroeger bij deze winkel een stage gelopen en ook af en toe in het magazijn gestaan, daar werd altijd gezegd dat de harde schijven in een bubbeltjes enveloppe moesten voordat ze de grote doos in gingen.

Wat is jullie advies, moet ik de schijven terug sturen naar de winkel en om nieuwe exemplaren vragen die wel goed worden verzonden? Ik heb namelijk gehoord dat schijven enorm gevoelig zijn voor stoten en hierdoor problemen kunnen geven met je data opslag en dergelijke. Dan ben ik dit probleem liever voor dan dat hier later nog problemen mee komen..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eigelijk had je ze nooit mogen installeren, maar onmiddelijk terugsturen, vergezeld met foto's van de verpakking. Want als je nu die harde schijven gaat gebruiken en later problemen krijgt, dan heb je veel meer problemen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:26
Gelijk terug sturen. Je had ze zelfs niet moeten installeren. Des nood onder het mom van de wet kopen op afstand. Kan je ze zonder gezeik terug sturen en haal je ze elders waar ze wel normaal versturen.

Wel even volledig leeg halen. Dus alles er af en vol schrijven met random 1 en 0.

[ Voor 17% gewijzigd door TLer op 10-10-2013 09:23 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:05
Gelijk terugsturen. Je kan op langer termijn er misschien gezeik mee krijgen. Gelijk melding van maken en terugsturen en ergens anders maar bestellen. Waar ze wel met zorg je producten behandelen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 08:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

Harde schijven worden in winkels niet voor niets in veel te grote dozen vol met schuimrubber aangeleverd. Als de schijven op de bodem lagen met alleen bescherming er bovenop, dan zijn ze dus niet beschermd geweest. Iedere keer dat de doos neer werd gegooid (voorzichtig neerzetten doen pakketbezorgers volgens mij namelijk niet aan) hebben de schijven dus beide direct een klap gekregen.

Advies is dus direct de schijven terug te sturen met de mededeling dat ze ondeugdelijk verpakt waren en dat je vreest voor schade. Serienummers even opschrijven en zodra je nieuwe schijven gekregen hebt even controleren of het ook daadwerkelijk niet de oude zijn die ze doodleuk goed verpakt hebben en weer terug hebben gestuurd.

Jammer dat je ze alleen al aangesloten hebt. Ik zou dat niet eens geprobeerd hebben.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 19:07
PaulEm schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:19:
Nu heb ik deze harde schijven in de PCs gezet en functioneren beide wel. Echter maakt één van de schijven af en toe een geluid alsof er een zwaardgevecht wordt gehouden, die andere schijf heeft dit niet. Ik heb tests gedraait met de SeaTools van Seagate maar hier komen verder geen fouten naar voren. Wel is het een redelijk storend geluid.
Dat geluid wordt overigens opgelost met een firmware-update. Mijn 1TB schijf had hier ook last van, alsof het plotseling vastliep. Nu weet ik niet of je hetzelfde geluid bedoeld, maar het is te proberen waard.
Voor het terugsturen sluit ik mij aan bij bovenstaande reacties.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik had denk ik de doos van de TNT bezorger niet eens aangenomen.. zo van ja breekbare goederen in zo`n gehavende doos? doe maar retour..

doet me denken aan de keer dat ik wat brackets besteld had, en die dus niet vast lagen in de doos, en dus rammelden.. de bezorger had zelf al zo iets van moet dit retour of niet? :-)

maar omdat ik wist dat het niet breekbaar / schok gevoelig is gewoon aangenomen. :)

404 Signature not found

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
SMSfreakie schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:53:
ik had denk ik de doos van de TNT bezorger niet eens aangenomen.. zo van ja breekbare goederen in zo`n gehavende doos? doe maar retour..

doet me denken aan de keer dat ik wat brackets besteld had, en die dus niet vast lagen in de doos, en dus rammelden.. de bezorger had zelf al zo iets van moet dit retour of niet? :-)

maar omdat ik wist dat het niet breekbaar / schok gevoelig is gewoon aangenomen. :)
Een verzending kun je op de staat van zijn verpakking niet beoordelen. Als de bestelde onderdelen genoeg beschermde verpakking hebben zou dit verder geen probleem moeten zijn. Daarnaast ging het om meerdere producten en niet alleen de harde schijven ;)

Bedankt voor jullie reacties verder. Inmiddels contact opgenomen ons contactpersoon en op aanraden van hun ook terugsturen uit voorzorg. :)
Pagina: 1