Hoe heeft de FBI de server van Silk Road kunnen vinden?

Pagina: 1
Acties:

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 15:08
Vanwege het hoge technologische gehalte en het lichte Blow (die film) gevoel, vind ik het hele verhaal rond Silk Road echt ontzettend interessant. Wat ik er nog het meest fascinerende aan vind, is dat ze de server hebben gevonden en een image ervan gemaakt, nog voordat ze de beste man zijn huis ondersteboven hadden gekeerd (zie volgorde van gebeurtenissen in deze tweakers reactie).

Wat ik mij nou (net als de auteur van die reactie) afvraag, is hoe de FBI die server heeft kunnen vinden. Om dat te bewerkstelligen hebben ze toch óf de computer van Dread Pirate Roberts binnenstebuiten moeten keren, óf het Tor protocol moeten kraken. Gezien het laatste volgens deze post niet/nauwelijks is gelukt, en ze pas zijn huis/computer hebben ingenomen nadat het image van de server al was gemaakt, is het enige wat ik mij kan bedenken dat ze zijn computer al hadden gehackt voordat ze zijn huis binnenvielen.

Ik heb gericht zitten zoeken naar meer info hierover, maar kan nergens iets specifieks vinden. Weet iemand meer hierover?

ps. ik wist niet helemaal onder welk topic dit moest, maar vond netwerken de meest toepasselijke..