• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 13:13
Medetweakers,

Afgelopen week heb ik een TV-kaart en een dreambox aangeschaft. Nu ben ik van plan (je raad het denk ik al), om Live-TV te gaan kijken op XBMC.

Nu heb ik Live-TV al werkend voor de free-to-air zenders, maar nu wil ik ook de betaalde zenders ontvangen middels de smartcard waar ik voor betaal. De Dreambox kan ik gebruiken om het signaal te decoderen, hier stop je dan ook de smartcard in.

Ik heb het nu als volgt:

- Canal digitaal + basis abonnement
- Gemini + CCam geïnstalleerd op de Dreambox dm500s
- DVB-s kaart met 2 tuners
- Windows 7 x64
- Argus TV als back-end
- XBMC als front-end
- MDAPI/ACAMD 6.20

Hiermee zou ik het volgens mij werkend moeten krijgen, alleen ik kan nergens duidelijk vinden hoe het allemaal moet (er zijn echt nergens complete tutorials te vinden). Ik beloof dat ik er een schrijf zodra ik dit allemaal werkend heb.

Is er iemand die misschien een vergelijkbare setup heeft en/of die mij verder kan helpen? Ik kom er nu echt niet mee verder, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest:)

Alle hulp is welkom, bedankt.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Ik heb thuis een VU+ Duo (welke enigma2 gebruikt net zoals een dreambox) en twee HTPC's.

Hardware opstelling heb ik als volg:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/netwerk_zps6cef1dbc.jpg

Software is nog makkelijker. Gewoon bij Add-on naar Live TV gaan en dan de laatste nemen (weet even benaming niet)
Als je deze binnen gehaald heb dan moet je oa de IP adres van je dreambox opgeven.

Hier kun je meer info over vinden:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR/Backend/VUPlus

Snap allleen niet waarom je een aparte TV-kaart gekocht heb, je dreambox kan ook Free to air ontvangen.

Hier kun je zien hoe het bij mij werkt:

[YouTube: http://youtu.be/4lseL5Sb1_M]

iRacing Profile Flickr

• sjosz
Bedankt voor je bericht.

Het zappen gaat redelijk snel zie ik. Heb jij thuis ook canal digitaal?

Ik heb het nu voor een gedeelte werkend, je moet een MDAPI plugin installeren voor bij Argus TV. Hierin plaats je weer een ACamd plugin waarin je in de config instelt dat die verbinding moet maken met de CCCam die je weer als plugin op de Dreambox hebt geïnstalleerd. En op de cccam config van de Dreambox stel je in wie er allemaal verbinding mogen maken.

Zaken die ik nog moet regelen voor dat ik helemaal over ga:
- een aantal zenders werken nog niet (RTL4, RTL7, RTL8 en Veronica)
- wellicht een andere backend (mediaportal oid), de plugin van xbmc is nog in beta en werkt nog niet echt goed

Als iemand een ingeving heeft hoe de overige zenders aan de praat te krijgen hoor ik het graag :) Ik heb ook even geen idee waar ik moet gaan troubleshooten. Als er meer info nodig is laat me dat even weten.

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, hier ontvang ik ook Canal Digitaal.

Ik heb gewoon een de CD kaart in de VU decoder. Deze decoder hangt dan via UTP aan mn netwerk.
In de VU heb ik Openwebif geisntalleerd.

PVR addon maakt dan gebruik van Openwebif. Wat deze doet is niet anders dan elke zender die je opvraagt via open webif streamen naar je TV via XBMC

Erg makkelijk allemaal.

En omdat de VU aan mn netwerk hangt kanik ook zelfs SD zenders streamen via internet buiten naar bv mn werk (erg makkelijk als je in je avond dienst niet al te druk heb)

Weet niet wat voor zoftware je heb draaien op je dreambox? Heb zelf openpli en daar zit openwebif al standaard in

[ Voor 12% gewijzigd door seninha op 25-10-2013 14:24 ]

iRacing Profile Flickr

• sjosz
seninha schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:23:
Ja, hier ontvang ik ook Canal Digitaal.

Ik heb gewoon een de CD kaart in de VU decoder. Deze decoder hangt dan via UTP aan mn netwerk.
In de VU heb ik Openwebif geisntalleerd.

PVR addon maakt dan gebruik van Openwebif. Wat deze doet is niet anders dan elke zender die je opvraagt via open webif streamen naar je TV via XBMC

Erg makkelijk allemaal.

En omdat de VU aan mn netwerk hangt kanik ook zelfs SD zenders streamen via internet buiten naar bv mn werk (erg makkelijk als je in je avond dienst niet al te druk heb)

Weet niet wat voor zoftware je heb draaien op je dreambox? Heb zelf openpli en daar zit openwebif al standaard in
Ik zie je bericht nu pas. Thuis heb ik Gemini op de Dreambox draaien.

De VU is ook wel een erg duur apparaat zie ik. We hebben al een TV kaart aangeschaft voor in de PC. Dus zoals jij hebt het draaien is voor mij niet echt een optie.

Het klinkt iig veel simpeler dan hoe ik het ga bouwen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Ik heb zelf nog wel de nodige problemen met Argus TV icm Ziggo gehad om de tuner ermee goed aan de praat te krijgen zodat hij ook wil dedoceren (ook hier werkte FTA prima ermee), en uiteindelijk zelfs helemaal helemaal als backend overboord gezet. In plaats daarvan gebruik ik nu de MediaPortal TV Server als backend voor ArgusTV (hierdoor is de boel via web-interface te bedienen) en gebruikt XBMC weer ArgusTV als backend. Dit werkt prima, maar is relatief kwetsbaar voor issues aangezien alles van elkaar afhankelijk is.

iRacing Profiel

• seninha

seninha

god's right foot

ictleerling schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:36:
[...]

Ik zie je bericht nu pas. Thuis heb ik Gemini op de Dreambox draaien.

De VU is ook wel een erg duur apparaat zie ik. We hebben al een TV kaart aangeschaft voor in de PC. Dus zoals jij hebt het draaien is voor mij niet echt een optie.

Het klinkt iig veel simpeler dan hoe ik het ga bouwen.
Je kan natuurlijk ook Openpli 3.0 op je Dreambox flashen.
http://openpli.org/download/dm500hd/ (dit is voor de 500 HD dreambox, weet niet of dat de zelfde is als een 500s)

Dan heb je al Webif geinstalleerd. Alleen nog CCAM 2.3 binnen halen via de software zelf.

Dan is het gewoon een questie van de juiste add-on in XBMC gebruiken en je bent klaar.

iRacing Profile Flickr

• sjosz
Eindelijk weer wat tijd gemaakt om hiermee verder te gaan. Ik heb het nu voor elkaar dat sommige zenders werken. De opstelling is als volgt:

- Canaal digtaal BasisHD pakket
- Gemini firmware + CCam 2.2.1 geïnstalleerd op de Dreambox dm500s
- DVBLogic 5.10 met Acamd 6.20
- TV kaart op Windows 7 x64: DD Cine S2 V6.5

Sommige zenders worden wel goed gedecodeerd (NPO1, RTL4, NET5), terwijl NPO2,NPO3, Discovery en RTL7 niet werken. Daar is een log file van en die staan in de volgende directory: Link

Als er meer info nodig is hoor ik het graag.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik denk dat het toch de combinatie van SID-LIMIT en de afwezigheid van SECA HANDLER: 3 is (al dan niet icm een oude versie van CCcam). Je kaart kan alsnog in de lock springen als het een ongemachtigde of een SECA2 aanvraag krijgt (raar maar waar). Dus ook alleen de gemachtigde SID's toekennen is geen overbodige luxe.

Upgrade CCcam dus even, pas de desbetreffende settings aan en laat ook even de CCcam output logging zien (log in met telnet, kill het proces en start CCcam op met de -d switch; de output komt in je telnet console terecht). Want je CCcam geeft niks terug, dus zal ACAMD ook niks laten zien.

Overigens, ik zou CCcam links laten liggen en gaan voor OSCam omdat je daar behoorlijk wat tweaks kan realiseren waardoor het geen verkeerde en/of SECA2 aanvragen toegekend krijgt.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• sjosz
Tnx, ik ga vanavond even updaten naar CCcam 2.3.0 (3.0.0 schijnt fake te zijn). Als ik logging heb zal ik die hier weer plaatsen. De reden dan ik CCcam had geïnstalleerd is dat een collega een bijna dezelfde setup zeer stabiel heeft draaien (alleen dan met Ziggo). Mocht het niet lukken ga ik alsnog met OSCam aan de slag.

[ Voor 42% gewijzigd door sjosz op 25-02-2015 11:24 ]

• sjosz
nwagenaar schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:18:
Ik denk dat het toch de combinatie van SID-LIMIT en de afwezigheid van SECA HANDLER: 3 is (al dan niet icm een oude versie van CCcam). Je kaart kan alsnog in de lock springen als het een ongemachtigde of een SECA2 aanvraag krijgt (raar maar waar). Dus ook alleen de gemachtigde SID's toekennen is geen overbodige luxe.

Upgrade CCcam dus even, pas de desbetreffende settings aan en laat ook even de CCcam output logging zien (log in met telnet, kill het proces en start CCcam op met de -d switch; de output komt in je telnet console terecht). Want je CCcam geeft niks terug, dus zal ACAMD ook niks laten zien.

Overigens, ik zou CCcam links laten liggen en gaan voor OSCam omdat je daar behoorlijk wat tweaks kan realiseren waardoor het geen verkeerde en/of SECA2 aanvragen toegekend krijgt.
Vreemd genoeg kreeg ik, zelfs na resetten naar fabrieksinstellingen, 2.3.0 niet geïnstalleerd. Nu ben ik dus aan de slag gegaan met Oscam, en ik zie dat die behoorlijk veel meer opties heeft. Op deze site heb ik een config gevonden voor Canal Digitaal: http://www.opensat4all.co...configure-oscam-examples/

Nu heb ik daar al wat dingen aangepast die nodig waren, en daar is het volgende uitgekomen:
https://www.dropbox.com/s...WoJKCw7IyvjwOmmXIcXa?dl=0

Logging van ACamd staat er ook bij, het connecten vanuit ACamd naar Oscam lukt ook. Alleen ik blijf no zwart beeld houden helaas. Heb jij enig idee welke settings ik nog aan zou moeten passen?

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb mijn Smargo reader voor Canal Digitaal als volgt ingesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[reader]
label                         = cd_smargo
protocol                      = smartreader
device                        = Serial:Reader 77
caid                          = 0100
ecmwhitelist                  = 0100@00006A:64
ecmheaderwhitelist            = 800061006A00075C00,800061006A01075C00,803061006A00075C00,803061006A01075C00,810061006A00075C00,810061006A01075C00,813061006A00075C00,813061006A01075C00
detect                        = cd
mhz                           = 534
cardmhz                       = 369
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 1
dropbadcws                    = 1
auprovid                      = 00006A
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000

Verder lijkt jouw newcamd verbinding verkeerd. Dit zou moeten werken (OSCam zal zorgen voor het aanbieden van de goede PID's):

newcamd:192.168.2.250:34000:1/0000/0000:dd1:dd1:0102030405060708091011121314

Overigens kan je ook gewoon een camd3 of een CCcam verbinding realiseren. OSCam is wat dat betreft enorm flexibel in de mogelijkheden van type verbindingen :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• sjosz
Tnx, ik heb nu al verbinding gemaakt met camd3 :) Het meeste werkt nu gelukkig. Ik kan nog niet alle HD zenders vinden dus dat ben ik nu uit aan het zoeken.
Pagina: 1