Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pix3l8e
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 22:07
Beste tweakers,

Ik ben een tijdje bezig met websites bouwen en heb daarvoor een aantal domeinnamen in m'n bezit.

Al sinds geruime tijd denk ik er over om hier wat meer ((semi-)commercieel) mee te doen: domeinnamen in- en verkopen.

Waarschijnlijk zal een aantal van jullie denken: heb je er weer een. Dat kan. Maar het lijkt me gewoon leuk om hier mee verder te gaan. Geen eigen bedrijf KvK enz maar gewoon via sedo bijvoorbeeld (ivm escrow). Ik denk namelijk dat als je het nieuws en de trends volgt er best leuke domeinnamen vast te leggen of in te kopen zijn (denk bijv aan 3D-printen, enorm groeiende markt).

Tot zover de inleiding, nu mijn vragen:
-Wat zijn de belangrijkste websites op dit gebied? (Heb al heel wat zitten rondklikken maar ben benieuwd naar jullie input)
-Hebben jullie (goede/slechte) ervaringen met inkoop-/verkoop sites? Zo ja, welke?
-Do's en don't's op dit gebied?
-Is de website die ik op het oog heb een goede ? (www.3dprint-solutions.com voor €50)

Ik hoor graag van jullie, ben benieuwd.

Groeten,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik vind domain-name gijzeling moreel verwerpelijk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Die markt is inmiddels zo verzadigd dat je blij mag zijn als je een euro kan verdienen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
Toevallig laatst nog benaderd door iemand die een domeinnaam aan ons wilde verkopen. Heb er gebruik van gemaakt en koste maar een paar tientjes. Maar ook mij lijkt de markt aardig verzadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 17:26
Het risico is dan ook nog eens dat je een (merk-)naam al bestaat en dat ze een domein kunnen 'opeisen' als blijkt dat jij er toch niets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pix3l8e
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 22:07
Bedankt voor de reacties.

Nogmaals: ik ben er niet op uit om namen vast te leggen en dan vervolgens allerlei partijen te spammen die mogelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Het idee is om aan de hand van het nieuws/ontwikkelingen in de markt te kijken of er interessante (ongeclaimde) domeinen zijn.
Pagina: 1