Mediaplyer + 2 vaste pc, maar 1 met netwerk probleem.

Pagina: 1
Acties:

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-12 17:40
Hallo allen,

Sinds kort zijn we in het bezit van een Mede8er400x2s met netwerk functie. Nu is het zo dat ik ergens mee zit waar ik niet uit kom.
Mijn vaste pc kan de mediaplayer wel vinden en de pc van mijn vader niet. Nu heb ik geen flauw idee waar mijn fout zit. Misschien dat jullie een idee hebben?

De instellingen:
Mede8er:
Static ip -> 192.168.0.12

Mijn pc:
Ik ben naar netwerk centrum gegaan -> adapter instellingen -> eigenschappen LAN verbinding -> ipv4->static ip:

IP 192.168.0.11
Sub 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1
DNS 8.8.8.8/8.8.4.4

Via geavanceerd delen onder "netwerkcentrum" staat alles ingeschakeld en delen met wachtwoord beveiliging staat uit.
Via deze setup kan ik via mijn pc de mediaplayer bereiken/zien en bestanden uitwisselen.

PC van m'n vader:
Standaard is deze verbonden via wifi. Als ik het goed heb begrepen kan je geen bestanden delen via wifi naar de mediaplayer, maar moet dit via een LAN kabel. Klopt dit of ben ik onzin aan het verkondigen?
Voor de zekerheid ben ik in dit geval voor een LAN kabel gegaan en heb ik de wifi adapter uitgeschakeld.

De instellingen:
Mede8er:
Static ip -> 192.168.0.12

Vader's pc:
Ik ben naar netwerk centrum gegaan -> adapter instellingen -> eigenschappen LAN verbinding -> ipv4->static ip:

IP 192.168.0.16
Sub 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1
DNS 8.8.8.8/8.8.4.4

Via geavanceerd delen onder "netwerkcentrum" staat alles ingeschakeld en delen met wachtwoord beveiliging staat uit.
Alleen zodra ik op 'oké' klik dan komt de melding dat er al een Gateway bestaat in het netwerk. Zodra ik van 192.168.0.1 switch naar 192.168.1.1 dan komt de melding dat de Gateway niet in de range van van m'n subnet ligt, wat logisch is, want m'n subnet is 255.255.255.0 en geen xxx.xxx.0.0 o.i.d.

Ook het veranderen van het subnet i.c.m. de Gateway verandering heeft geen succes.

Heeft iemand de briljante oplossing? Op dit moment loop ik een beetje vast in m'n mogelijkheden.

Alvast vriendelijk bedankt.

Verwijderd

En als je de PC van je vader de intellingen automatisch laat ophalen van de DHCP server? Dus haal je de static IP's eraf, en laat je de router / server alles regelen.

Kijk wat er dan gebeurt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Wireless isolation?
Oftewel, weet je zeker dat het niet op netwerk niveau tegen gehouden?

Welke router heb je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CuBras
Zojuist de DHCP manier geprobeerd. Via die weg krijg ik helemaal geen 'hit'.

@lier, uuh hoe bedoel je tegengehouden op netwerk niveau? Bedoel je met wireless isolation iets met de WiFi? Die adapter heb ik namelijk uitgeschakeld.
Ik heb een Thomsom TWG870, de standaard router die UPC mee levert aan haar klanten.

Maar klopt het dat je puur kan delen via LAN en niet zozeer via WiFi?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30
Wellicht kan je hier eens naar kijken. Het kan zijn dat de "Network Discovery" uit staat op de pc van jouw vader. Ik zou dit wel, zoals hierboven ook aangegeven wordt, proberen met een vaste kabel en DHCP aan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• CuBras
Na enige dagen afwezigheid, toch maar weer een middagje gesleuteld.

Ik heb op alle pc's netwerk detectie ingeschakeld staan, dus daar kan het niet aan liggen. Verder staan bij alle pc's alles precies hetzelfde ingesteld bij 'geavanceerd delen'. De situatie is nu als volgt.

Mijn pc en laptop zien alle devices die aangesloten zijn op het netwerk. Ook die van m'n vader.
Nu is het zo dat ik via mijn laptop ook alle devices daadwerkelijk kan benaderen en kan openen.

Dit is echter een ander verhaal met m'n desktop. Die kan de pc van m'n vader niet benaderen, terwijl m'n laptop dat juist wel kan.

Op m'n desktop ziet de pc van m'n vader er qua naam zo uit:
https://www.dropbox.com/s/z1ja100ub9mxckk/sit.%20desktop.jpg
Als ik hem probeer te openen krijg ik een netwerk fout.

En op m'n laptop is het 'normaal'
https://www.dropbox.com/s/pejxvdpnrzaoxa9/sit.%20laptop.jpg

en kan ik de computer benaderen en openen:
https://www.dropbox.com/s/is4ewm01sqnodo8/sit.%20laptop2.jpg

Nu komt het vreemde;
Op de pc van m'n vader zie ik dan weer wél m'n laptop en m'n desktop, maar de mediaplayer dan weer niet.
Het vreemde is dat de mediaplayer één keer gedetecteerd werd op deze pc, maar na een herstart was deze weer foetsie

Ik heb alles een statisch ip-adres gegeven via 'good practice' en alles staat overal precies hetzelfde ingesteld.

Mijn pc: 192.168.0.11
Mijn lap: 192.168.0.12
Pc vader: 192.168.0.13
Mediaplayer: 192.168.0.200

DHCP is ook al geprobeerd, maar dan zien de pc's helemaal niks, behalve de host.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door CuBras op 13-10-2013 16:47 ]

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-12 11:59
Mischien verschillende netwerk groepen?
Even allemaal op dezelfde werkgroep zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door rav994 op 13-10-2013 16:50 ]

• CuBras
Ze staan allemaal in dezelfde werkgroep, namelijk: WORKGROUP

M'n desktop en m'n laptop staan in het particulier netwerk en de pc van m'n vader staat in thuisnetwerk.
Nu draai ik op mijn computers W8 en m'n vader W7. Als ik het goed heb begrepen staan particulier en thuisnetwerk nu gelijk aan elkaar, toch?

Want bij W8 kan ik alleen maar veranderen naar een openbaar netwerk, maar dan staat het delen van bestanden uit.
Bij W7 kan ik switchen naar een bedrijfsnetwerk, maar dat is geen particulier netwerk.

Wat bij er niet in gaat, is dat vandaag de mediaplayer wel gedetecteerd werd, maar na een herstart van de pc niet meer vindbaar is op de pc van m'n vader.
Pagina: 1