Ik heb momenteel een best dikke gamebak staan met flink wat mooie randapparatuur
(naar mijn mening, zie inventaris)
Nu ga ik binnenkort als windows 8.1 uit is een nieuwe laptop kopen.
Om die deels te financieren wil ik mijn pc downgraden of een compleet nieuwe bouwen en de huidige verkopen.
Mijn doel is om zo goedkoop mogelijk een pc'tje te bouwen om BF4 en GTA V(op 2560x1600) te kunnen spelen. Nu kom ik er kwa gpu's zelf wel uit maar de rest vind ik moeilijk inschatten. De gpu laat ik er dus even buiten in dit lijstje, ook neem ik sws de hdd en de ssd uit mijn huidige pc mee.
Er zitten wel een paar eisen aan:
-voeding moet zuinig zijn ivm bitcoin mining. (en minimaal 500-600 watt)
-meerdere pci-e sloten en de voorkeur gaat uit naar 2 snelle zodat ik nog CF kan draaien
-OC is niet nodig, heb het nu wel gedaan (mooie 5 ghz op een 3570k) maar het is budget build
Dit is waar ik zelf een op uit kwam:
Deze behuizing lijkt me leuk mits hij niet te duur wordt.
Ik heb eigenlijk een slecht idee wat voor cpu ik moet hebben, ik heb een 3de gen genomen omdat haswell niet echt veel meerwaarde heeft in mijn optiek (maar wel duurder is). AMD is misschien een betere keuze?
Als mensen denken dat ik beter mijn huidige pc kan downgraden hoor ik het ook graag.
Groet,
joost.
EDIT: IK heb ook totaal geen problemen met 2de hands onderdelen dus als iemand op dat vlak tips/aanbiedingen heeft...
Nu ga ik binnenkort als windows 8.1 uit is een nieuwe laptop kopen.
Om die deels te financieren wil ik mijn pc downgraden of een compleet nieuwe bouwen en de huidige verkopen.
Mijn doel is om zo goedkoop mogelijk een pc'tje te bouwen om BF4 en GTA V(op 2560x1600) te kunnen spelen. Nu kom ik er kwa gpu's zelf wel uit maar de rest vind ik moeilijk inschatten. De gpu laat ik er dus even buiten in dit lijstje, ook neem ik sws de hdd en de ssd uit mijn huidige pc mee.
Er zitten wel een paar eisen aan:
-voeding moet zuinig zijn ivm bitcoin mining. (en minimaal 500-600 watt)
-meerdere pci-e sloten en de voorkeur gaat uit naar 2 snelle zodat ik nog CF kan draaien
-OC is niet nodig, heb het nu wel gedaan (mooie 5 ghz op een 3570k) maar het is budget build
Dit is waar ik zelf een op uit kwam:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 147,- | € 147,- |
| 1 | ASRock Z77 Pro4-M | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 33,10 | € 33,10 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 424,60 | |
Deze behuizing lijkt me leuk mits hij niet te duur wordt.
Ik heb eigenlijk een slecht idee wat voor cpu ik moet hebben, ik heb een 3de gen genomen omdat haswell niet echt veel meerwaarde heeft in mijn optiek (maar wel duurder is). AMD is misschien een betere keuze?
Als mensen denken dat ik beter mijn huidige pc kan downgraden hoor ik het ook graag.
Groet,
joost.
EDIT: IK heb ook totaal geen problemen met 2de hands onderdelen dus als iemand op dat vlak tips/aanbiedingen heeft...