Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Beste medetweakers,

Ik heb een paar problemen waarvan één toch wel erg vervelend. Ik hoop ten zeerste dat iemand anders het raadsel kan oplossen:

1. Computer wil 50% van de tijd niet naar stand-by wanneer dit wordt gedaan vanuit Windows. De computer gaat wel netjes naar de stand-by modus, maar start dan onmiddelijk weer en komt dus direct uit stand-by. Dit gebeurt overigens ook vaak wanneer ik de computer wil afsluiten. De PC gaat helemaal uit, maar springt dan uit zichzelf weer aan...
2. Ik kan uren / dagen / (weken ;)) computeren zonder dat de PC crasht o.d. Echter wanneer ik hem 10 minuten onbeheerd laat en dan terug kom, is hij uit zichzelf opnieuw opgestart. Dit probleem is heel erg vervelend en komt 90% van de gevallen voor. Ook in Windows is nergens te vinden wat er mis is gegaan in logs o.d, log geeft aan dat het systeem onverwachts is uit gegaan door bijvoorbeeld een stroomstoring.

Wat ik zelf inmiddels al had gedaan: Drivers (mobo + VGA) geupdated, nieuwste BIOS versie, alle power savings settings uit in BIOS en Windows uit gezet. Echter beide problemen blijven.

Spec:
i5 3570
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Corsair Vengeance 4x4GB DDR1600
2x 128GB SSD Raid 0
XFX HD7970 DD Black Edition 3GB
Windows 7 HP

Ik vermoed dat beide problemen aan elkaar gerelateerd zijn. Ik begin erg te twijfelen aan mijn moederbord. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd? Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen want het is inmiddels erg storend geworden ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Frank__B op 09-10-2013 20:14 . Reden: Toevoegen systeemspecs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 08:47

henwy

Meh

Heb je niet toevallig Intel Smart Connect aanstaan? Ook is er een optie bij je power/stand-by instellingen, iets met wake-up die je wellicht uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 10:41

Dark

who tweaked the light?

http://answers.microsoft....09-4be9-a85b-2935c8c3e108 is mischien een deel van de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Dank voor jullie reacties! Ik heb de optie wel gezien maar de link niet gelegd met power saving opties. Ik ga even in de BIOS spitten en sowieso het register even aanpassen.

Edit:
Smart connect staat uit in de BIOS. Powerdown after shutdown stond op 0, deze heb ik op 1 gezet. Vooralsnog sluit het systeem normaal af.

Wat betreft de stand-by problemen: Ik heb het probleem kunnen traceren waar het mis gaat: Het heeft te maken met het uitschakelen van mijn beeldscherm. Deze stond op 20 minuten. Wanneer ik hem op 1 minuut zet, en ik wacht, zie ik dat mijn scherm langzaam uit gaat en daarna gaat de gehele PC uit. Na een seconde of 5 gaat de PC weer aan en is deze dus opnieuw opgestart (met bijbehorende foutmelding dat systeem niet goed is afgesloten uiteraard). Een enkele keer start de PC helemaal niet op en blijft zelfs uit. Voorlopig redt ik het door ook het scherm niet uit te laten schakelen maar het blijft een paardenmiddel uiteraard.

[ Voor 82% gewijzigd door Frank__B op 10-10-2013 21:48 ]