Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdyk10
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 14:29
Dag Tweakers,

Na een uitstekend werkend systeem te hebben in elkaar gezet dankzij jullie advies, wordt het tijd om mijn Philips 220CW Brilliance te vervangen voor een moderner exemplaar.

Specs van mijn systeem zijn:
  • intel core i5 - 4570
  • 8GB ram
  • Geforce GTX 760
  • Windows 7
Wat ik zoek:

Een 24 inch monitor voor games zoals BF3, BF4 online. Daarnaast wordt het gebruikt voor het 'gewone' computerwerk, Office applicaties, Photoshop(niet professioneel) en surfen (Trailers e.d.).
Mijn budget wil ik rond €300,- houden.

120hz klinkt erg aantrekkelijk, de vraag is ga ik dit redden in BF3/4 met een GTX760, eventueel lever ik in op grafische instellingen als het een significant voordeel heeft.

Edit: In de bovenste balk heb ik 3 monitoren gezet waar mijn oog op viel (Asus, BenQ, Dell)

Alvast bedankt voor jullie advies!

Mvg

[ Voor 5% gewijzigd door j0rdyk10 op 09-10-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

`120hz panelen zijn, jammer genoeg, allemaal TN panelen. Nu wil ik best geloven dat 120hz soepeler voelt dan 60hz,maar naar mijn mening heeft TN simpelweg teveel nadelen, slecht contrast, slechte kleuren en een slechte kijkhoek, eentje die zo slecht kan zijn dat zelfs al zit je er recht voor er in de hoeken nog verdraaiende kleuren kan zien.

Een scherm wat ik vaak aanraadt is pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart

Komt prima uit de review van TFTcentral, met als grootste nadeel is dat het scherm niet echt te verstellen is.

Hij heeft lage inputlag [meer dan 2x lager dan de 120hz benq], mooie kleuren, zeer goed contrast, goed genoege kijkhoek, weinig tot geen backlight bleeding en lage motion blur.

De Dell IPS is beter te verstellen, heeft zo goed als geen inputlag en een geweldige kijkhoek, maar heeft ook een vrij slecht contrast en regelmatig last van backlightbleeding.

Ik zou of IPS of een BenQ AMVA nemen, maar TN zou ik echt laten lopen, heeft naar mijn mening simpelweg teveel nadelen en mag van mij helemaal van de markt verdwijnen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Laatst online: 05-06 13:39
Mwah, een goede TN is niet slecht hoor. Ik heb een 120Hz TN paneel, maar met deze merk ik al dat de kijkhoek gewoon veel beter is dan het kleine monitortje dat er nog langs staat. Een goed TN scherm is echt geen probleem. Tenzij je echt precieze kleuren/beter contrast wil kun je naar een IPS scherm kijken.

Die asus is een nieuwer type dan ik momenteel voor me heb staan. Zoals ik al zei, ik vind dit gewoon een zeer goede TN monitor.

Ikzelf hoop wel ook op 120Hz IPS paneeltjes, maar ik blijf momenteel nog mooi bij mijn TN-paneeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdyk10
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 14:29
Bedankt voor jullie reacties, TN wordt toch veel afgeraden daarom wil ik hier van afzien.

Wel ben ik een nieuw model van Dell tegengekomen die me zeer interessant leek. Zal dit een aanrader zijn? Of zijn er nog game-modellen die er aan zitten te komen?

[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#ededed]Subtotaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Dell P2414H[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 0,-[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 0,-[/td]
[/tr]
[tr]

De review op TFTcentral lijkt ook positief uit te pakken. (http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2414h.htm)

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ziet er goed uit, al issie nog niet uit in Nederland.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Asus VG248QE is een hele goede 3D 144Hz monitor met 1ms response time.

Voor gamen moet je niet voor IPS gaan, TN panel heeft niet zulke slechte kleuren, mensen overdrijven teveel.
Ik heb zelf aantal IPS monitoren gehad van Dell en LG.

De kijkhoek is erg goed van de Asus VG248QE, ik ben er super blij mee.

Enige nadeel, je videokaart zal meeste zware games niet goed kan trekken op 80+ fps dan zou je SLi moeten gaan of een high end videokaart moeten aanschaffen.
Of je kan altijd settings lager zetten.
Pagina: 1