Beste Tweakers,
Ik ben al een kleine anderhalf jaar aan het puzzelen en worstelen voor een nieuwe game computer waar ik misschien wel 1000 verschillende keuze's voor had. nu ik mijn videokaart al een maandje heb raak ik compleet in de knoei met wat ik er nu eigenlijk nog om heen moet bouwen. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen en iets leuk in elkaar kunnen zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. misschien ook nog een beetje video-editing maar dat zal niet iets zwaars worden (Sony Vegas, Adobe After Effect).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik de videokaart en de case al heb, hoop ik dat het een beetje tussen de 400,- en 480,- blijft.
Minder en goede kwaliteit is natuurlijk nog beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
de videokaart een : Nvidia GTX 770 Superclocked ACX 2gb
de case een : Zalman Z9 Plus
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen de onderdelen voor de desktop zelf, dus geen randapparatuur dat heb ik namelijk al liggen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merk voorkeuren. dat is denk ik juist het probleem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nope, energieverbruik laag is altijd handig voor de centjes natuurlijk, het hoeft van mij ook geen 2e Schiphol te worden maar het hoeft ook niet stil te zijn.
Mijn 1e optie was AMD voornamelijk omdat het goedkoop is.
Mijn 2e optie was Intel omdat in het algemeen toch wel erg goed bekend staat
wat valt hier aan te verbeteren zijn er dingen die ik eventueel nog kan veranderen ?
Ik ben al een kleine anderhalf jaar aan het puzzelen en worstelen voor een nieuwe game computer waar ik misschien wel 1000 verschillende keuze's voor had. nu ik mijn videokaart al een maandje heb raak ik compleet in de knoei met wat ik er nu eigenlijk nog om heen moet bouwen. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen en iets leuk in elkaar kunnen zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. misschien ook nog een beetje video-editing maar dat zal niet iets zwaars worden (Sony Vegas, Adobe After Effect).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik de videokaart en de case al heb, hoop ik dat het een beetje tussen de 400,- en 480,- blijft.
Minder en goede kwaliteit is natuurlijk nog beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
de videokaart een : Nvidia GTX 770 Superclocked ACX 2gb
de case een : Zalman Z9 Plus
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen de onderdelen voor de desktop zelf, dus geen randapparatuur dat heb ik namelijk al liggen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb geen merk voorkeuren. dat is denk ik juist het probleem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nope, energieverbruik laag is altijd handig voor de centjes natuurlijk, het hoeft van mij ook geen 2e Schiphol te worden maar het hoeft ook niet stil te zijn.
Mijn 1e optie was AMD voornamelijk omdat het goedkoop is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 132,45 | € 132,45 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 770 2GB Superclocked ACX Cooler | € 369,50 | € 369,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Zalman Z9 Plus | € 47,78 | € 47,78 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,50 | € 52,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 782,22 | |
Mijn 2e optie was Intel omdat in het algemeen toch wel erg goed bekend staat
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 188,45 | € 188,45 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 68,45 | € 68,45 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 770 2GB Superclocked ACX Cooler | € 369,50 | € 369,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Zalman Z9 Plus | € 47,78 | € 47,78 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,50 | € 52,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 847,17 | |
wat valt hier aan te verbeteren zijn er dingen die ik eventueel nog kan veranderen ?
[ Voor 70% gewijzigd door Stratosphere op 10-10-2013 17:43 ]
Rock en Rolll en ook nog de samba danst hij met je mee!